سانفرانسیسکو نسبت به آزمایشات خودروهای خودران نگاه سردی دارد

موقعیت سانفرانسیسکو در قلب سیلیکون ولی و استعدادهای فناوری آن، آن را به کانونی برای صنعت خودروهای بدون راننده تبدیل کرده است. Waymo، متعلق به شرکت مادر گوگل، Alphabet، و Cruise، متعلق به جنرال موتورز، خدمات آزمایشی تاکسی روباتیک را در شهر اجرا می کنند. اما آنها بدون مشکل نبودند.

کروز سواری رایگان با خودروهای بدون راننده خود را به افراد غیرکارمند در سانفرانسیسکو ارائه می دهد

نه کروز و نه Waymo به درخواست نظر برای اظهار نظر پاسخ ندادند دانشمند جدید. با این حال، در بیانیه ای، کروز تاکید کرد که سابقه ایمنی او “شامل پیمودن میلیون ها مایل در یک محیط شهری بسیار پیچیده بدون هیچ گونه جراحت یا تلفات جانی“. یکی از سخنگویان Waymo گفت این نامه ها “بخشی جدایی ناپذیر از روند نظارتی” و این شرکت به “گفتگوی سالم” خود با مقامات شهری ادامه خواهد داد.

SFCTA اکنون نامه های جداگانه ای به CPUC در مورد این دو نوشته است سفرهای دریایی و وایمو برنامه های توسعه و خواهان “اعتدال… به جای گسترش سریع”.

مقامات سانفرانسیسکو خواهان توقف گسترش آزمایش خودروهای بدون راننده در سراسر شهر پس از یک سری حوادثی هستند که کار خدمات اورژانس را با مشکل مواجه کرده است.

دیوید پل موریس/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ

دانشمند جدید قبلاً گزارش داده بود که چگونه وسایل نقلیه خودران کروز (AVs)، به طور تصادفی متوقف شده و ترافیک را مسدود کرده و دارای یک درگیری با پلیس. اما جزئیات دیگر حوادث مربوط به خودروهای بدون راننده اکنون در نامه های مسئولان شهری مشخص شده است.

کروز و وایمو در حال حاضر ناوگان‌های کوچکی را بین ساعت 10 شب تا 6 صبح در منطقه محدودی از سانفرانسیسکو اداره می‌کنند، اما هر کدام درخواست مجوز کرده‌اند تا بیشتر در شهر گسترش یابند و خودروهای بیشتری را به صورت شبانه روزی کار کنند.

یک وسیله نقلیه کروز در سانفرانسیسکو

یکی از نامه‌ها می‌گوید که این توقف‌های غیرمنتظره در خیابان‌های شلوغ از چند دقیقه تا چند ساعت متغیر است و نمونه‌ای از خودروی رزمناو است که ظاهراً یک خودروی آتش‌نشانی سانفرانسیسکو را در مسیر آتش‌سوزی متوقف کرده و سرگردان کرده است. در حادثه دیگری، یک خودروی رزمناو وارد منطقه‌ای شد که آتش‌نشانان مشغول کار بودند و تقریباً از روی شیلنگ‌های آنها رد شد – تنها زمانی متوقف شد که آتش‌نشانان شیشه جلوی خودرو را شکستند.

“هواپیماهای کروز توقف های برنامه ریزی نشده و غیرمنتظره ای را در خطوط ترافیکی انجام داده اند که مانع از عبور و مرور و خدمات حمل و نقل و تداخل در صحنه های واکنش اضطراری فعال می شوند.” نامه در مورد کروز می گوید. “اگر کمیسیون مجوزهای گسترده برای Waymo و Cruise را تایید کند، خطرات و تأثیرات شبکه … می تواند به زودی بر درصد زیادی از مسافران سانفرانسیسکو تأثیر بگذارد.”

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:




منبع: https://www.newscientist.com/article/2356888-san-francisco-is-getting-cold-feet-about-self-driving-car-tests/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

اداره حمل و نقل شهرستان سانفرانسیسکو (SFCTA) در نامه ای به کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) گفت که مقامات اداره مدیریت اضطراری شهری در سال گذشته متوجه تعدادی تماس 911 از سوی افرادی شدند که شاهد توقف چنین خودروهایی بدون دلیل بودند. و مسدود کردن ترافیک و همچنین “رانندگی نامنظم” مانند نشان دادن یک طرف و حرکت به سمت دیگر.

مقامات سانفرانسیسکو خواستار گسترش آهسته تر و سنجیده تر استفاده از وسایل نقلیه خودران شده اند که ترافیک را مسدود کرده و خدمات اضطراری را با مشکل مواجه کرده است.

فن آوری


31 ژانویه 2023

توسط احمد گل کار

احمد گل کار