سرانجام، راز گل رز آشکار شد

برای کاشت رز میکلانژ جایی را انتخاب کنید که آفتابگیری سایت mikhakflower متوسط داشته باشد. برای کاشت این گل رز باید جایی را انتخاب کنید که دما و آفتاب گیری متوسط داشته باشد. قبل از کاشت در زمین، گلدان ها را به مدت 10 تا 15 روز، هر روز چند ساعت خارج از خانه قرار دهید تا گیاه به آب و هوای خارج از خانه عادت کند. ممکن است در گلخانه انجام شود و پس از آن گلها جهت مرحله دوم مراقبت به سوله ی بسته بندی فرستاده می شوند و آنجا برش مجدد ساقه، تیماری های خاص و بسته بندی و نگهداری در سرد خانه بر روی آنها اجرا می شود. مرحله اول مراقبت انجام شده معمولا به برگ زنی، آبرسانی، پیش سرما دهی، درجه بندی، دسته کردن گلها و بسته بندی در حوزه مراقبت گل رز محدود می شوند که پس از آن محصول مستقیما به بازار منتقل می شود و یا به منظور نگهداری کوتاه مدت به سرد خانه فرستاده می شود.

در بیشتر مناطق کشت میشود. رنگ طلایی این گل در دمای متوسط بیشتر میشود. همان طور که از نامش پیداست، رز مدال طلا گلهای بزرگ و طلایی درخشان دارد که هر کدامشان ۳۰ – ۴۰ گلبرگ دارد. این گیاه گلهای متوسطی با سایههای قرمز-نارنجی و رنگ طلایی دارد. با کمک چای میخک و زنجبیل هم میتوان متابولیسم را فعال کرد. هم چنین هر گل ۴۰-۵۰ گلبرگ دارد. هم چنین رایحه ملایم میوه مانندی دارند. علاوه بر زیبایی، وینچستر کاتدرال بوی فوق العادهای هم دارد و رایحه خوشایندی شبیه به شکوفههای بادام و عسل تولید میکند. هر واریته ای خصوصیات مربوط به خود را در زمان برداشت گل رز دارد. رز ویکتور هوگو تا یک متر رشد میکند و به آفتاب کامل نیاز دارد. این گل رز بیمار نمیشود و ارتفاع آن به ۲.۵ تا ۳ متر میرسد. رز مدال طلا یک بوته راست و تقریبا بدون خار است که ارتفاعش به ۹۰ سانتیمتر میرسد. این گیاه به ۱.۲ متر میرسد و به آبیاری متوسط نیاز دارد. رایحه این رز هم به اندازه زیبایی آن مشهور است و بوی میوهای شدید و خوشایندی تولید میکند.

تلاقی رزهای چای با رزهای پاکوتاه به دست می آیند و شاخه گل در آنها منشعب است. رز میکلانژ به خاطر رایحه قوی لیمویی اش مشهور است. سلولهای نر که از دانههای گرده بوجود میآیند، تخمکها را بارور نموده و تخمکهای بارور تبدیل به دانه میگردند. زیرا که این گل زیبا به طور گسترده ای در خاور میانه کاشته میشد. پیشنهاد ویژه انگور به شما دوست عزیز خرس بزرگ ولنتاین با گل های رز قرمز هلندی می باشد. میخک منبع نسبتا غنی آنتی اکسیدان بوده و با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از ایجاد و رشد سلول های سرطانی پیشگیری می کند. خواص ضد هپاتیتی موجود در میخک واقعا برای محافظت از کبد مفید هستند چون به خاطر فرایند سوخت و ساز، مقدار آنتی اکسیدان کبد میتواند به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند و آن خواص اثر متقابل ایجاد و از کبد محافظت خواهند کرد.

در سده ی هفدهم رز چنان تقاضای فراوانی داشت که بعضاً به عنوان پول رایج مورد استفاده قرار می گرفت. در میان این عکس ها، اشعار زیبای گل رز عاشقانه به همراه متن های کوتاه را هم قرار داده ایم. اگر اطلاعات کافی درباره خرید آنلاین گل رز و انواع آن ندارید پیشنهاد میکنیم برای آشنایی و با خرید گل رز به صورت اینترنتی و همچنین خرید آن به صورت آنلاین حتما مقاله ی سیر تا پیاز گل رز؛ چرا گل رز محبوب ترین گل جهان است را مطالعه کنید. این گل انتخاب خوبی برای دسته گل است. می توانید برای اینکه جلوه گل های رز طلا زیباتر شود، یک دسته گل رز طلا را تهیه کنید زیرا این گل ها در کنار هم بسیار زیباتر و شیک تر هستند. بوی قوی یکی دیگر از ویژگیهای فوق العاده این رز است؛ بنابراین رز ویکتور هوگو انتخاب خوبی برای دسته گل و گلدان است. راپسودی یک گل رنگارنگ زیبا با سایههای بنفش و ارغوانی و آبی است. Fosteriana: این گیاهان دارای گل هایی با رنگ قرمز می باشد که عرض ۱۲ سانتیمتر و طول ساقه آن ۲۵ سانتی متر است که بر روی گلبرگ های آن لکه های قهوه ای دیده می شود.

در صورتی که شدت نور بالا باشد، گل انگیزی با سرعت بالایی انجام شده و روی ساقه تعداد برگ های کمتری تولید می شود. علاوه بر اینها، کارگران برداشت کننده باید اشراف به کار چیدن، نور کافی در اختیار داشته باشند. ازت، پتاسیم، منیزیم و آهن بطور منظم در محلول کودی استفاده میشود، و عناصر ریز مغذی مانند بر، مس، منگنز، مولیبدن بصورت دوره ای به محلول کودی افزوده میشود. متناسب با خشکی آب و هوا تا قبل از بارشهای زمستانه هفته ای 1 بار آبیاری شود . جویدن میخک بوی بد دهان را برطرف می کند ولی مواظب باشید که با زبان تماس نگیرد زیرا باعث سوزش زبان می شود. آب سرد ساقهها را تازه و ترد نگه میدارد در حالی که آب گرم یا ولرم باعث ضعیف شدن و نمناک شدن آنها میشود. شدت رنگ نارنجی این رز نسبت به آب و هوا تغییر میکند و در فصل زمستان کاملا صورتی رنگ میشود. به علاوه گل آذین متراکمی با گل های ریز دارند.

بهترین مرحله برداشت گل رز در اکثر ارقام رز مرحله 2 یا 3 (بسته به رقم) است که دارای یک یا دو کاسبرگ برگشته باشد و یک یا دو گلبرگ بیرونی نیز شروع به باز شدن می کند. این گیاه نسبت به بیماری مقاوم است و در یک دوره طولانی رشد میکند و گل میدهد. گل های متنوع آن به رنگ های ، سفید ، صورتی ، قرمز ، نارنجی و زرد می باشند . اما بسته به رقم، بهترین زمان برداشت رز در ارقام قرمز و صورتی به محض افقی شدن کاسبرگ ها و شروع پیچش دو گلبرگ اول، در ارقام زرد رنگ، زود تر از این حالت و در ارقام سفید رنگ دیر تر از بقیه گل ها برداشت صورت می گیرد. اگر به دنبال یک گل رز زیبای بالا رونده برای باغتان هستید، گل رز چندرنگ میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در واقع هیچ رز بالا رونده دیگری به رنگارنگی این گل نیست. این رز بالا رونده زیبا برای نردهها مناسب و مراقبت از آن بسیار ساده است. سرد ترین موقع روز، وقتی آب سطحی مثل شبنم روی گیاهان نیست، بهترین زمان برای برداشت رز است.

اواخر بعد از ظهر و عصر هم در مناطق سردسیر ممکن است مناسب باشد چون در این زمان کربوهیدارت های فراوانی که گیاه در طول روز تولید کرده است می توانند عامل تامین ذخیره غذایی برای ماده ی گیاهی مورد نظر باشند. مناطق تولید کنندهٔ کلیدی عبارتند از:منطقه یانگ و باتورست در نیو ساوت ولز، وندین در گولبرن و مناطق دره موری در ویکتوریا، منطقه آدلاید هیلز دراسترالیای جنوبی و دره هوون و درونت در تاسمانی. دمای مناسب گیاه برای رشد در روز می تواند بین 20 تا 28 درجه سانتی گراد باشد. قلمه: ولی برای تکثیر معمولی در فضای سبز بعد از هرس رز توی آذر ماه اون ها رو قلمه میکنند به این صورت که شاخه ۱۲ سانتی متر و قوی تر رو که از پایین ساقه گرفته شده رو به صورت اریب با قیچی میبرن و به همون صورت اریب هم توی ماسه میزنند و باعث میشه زودتر بگیره. نیتروژن مشوق رشد سالم و سریع برگ در گیاهان است، از آن جا که تمام نیروی گل رز در شاخه و برگ آن وجود دارد تقویت شاخه و برگ میتواند باعث تولید گل بیشتر شود.

غرقابی شدن گیاه و نبود زهکش مناسب، باعث پوسیدگی گلها میشود. اختلافات ظاهری کوچک در وضعیت شکوفایی گل می تواند باعث تغییرات بزرگی در کیفیت گل هنگام تحویل به بازار شود. به محض برداشت محصول بایستی جهت آماده کردن گل ها برای بازار یک سری مراحل و اعمال روی آنها آنجام گیرد که به این اعمال در مجموع مراقبت (handling) گفته می شود. بسیار مهم است که از مرحله ی نموی مناسب گل رز برای برداشت اطلاع داشته باشیم و بدانیم نقطه مورد نظر برای برش جهت چیدن گل روی ساقه اصلی، کدام نقطه می باشد، زیرا این نکات گفته شده در گل رز هایی که در یک فصل چندین بار رشد دارند، بسیار حائز اهمیت است. دانهها باید در قسمت از باغ که نسبتا آفتابگیر است کاشته شوند. برای ساقه گل کاغد مستطیل شکل سبزرنگی را بردارید و آن را لوله کنید و قسمت آخر را چسب بزنید تا باز نشود . گیلاس یک میوه گوشتی (میوه سنگی) است که عموماً به شکل قلب تا تقریباً کروی، به قطر حدود دو سانتی متر می رسد و تنوع رنگی آن از زرد خالص تا سرخ سیر (تقریبا سیاه) متغییر است. هر یک از گلهای این رز ۱۰ سانتیمتر قطر و ۴۵ گلبرگ دارند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار