سقط جنین در ایالت های ایالات متحده که هنوز قانونی است 11 درصد افزایش یافته است

Upadhyay می گوید که این افزایش احتمالاً به دلیل هجوم مردم از ایالت های ممنوعه سقط جنین برای دسترسی به مراقبت است. ما می دانستیم که مردم باید سفر کنند [out-of-state] برای سقط جنین، اما نمی‌دانستیم چند نفر نمی‌توانند این سفر را انجام دهند.

آنجلا ویس/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

اوچما اوپادیای در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، و همکارانش داده های مربوط به تعداد سقط های انجام شده در ایالات متحده را بین آوریل 2022، دو ماه قبل از حکم دادگاه، و اوت 2022 تجزیه و تحلیل کردند. تعداد سقط جنین قبل از این دوره به طور کلی از زمان افزایش یافته است. 2017.

که در یک مطالعه اخیر دیگر، Upadhyay و همکارانش از داده‌های سرشماری برای محاسبه میانگین زمان لازم برای سفر زنان در سن باروری در ایالات متحده به نزدیک‌ترین کلینیک سقط جنین استفاده کردند. آنها دریافتند که از زمانی که Roe سقوط کرد، میانگین زمان سفر از حدود 28 دقیقه به بیش از 100 دقیقه افزایش یافته است. سیاه پوستان، بومیان و دیگر رنگین پوستان بیشترین افزایش زمان سفر به مراکز سقط جنین را تجربه کردند.

داوطلبان به عنوان سپری در برابر معترضان ضد سقط جنین در کلینیک امید برای زنان در ایلینوی عمل می کنند.

از زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده حق سقط جنین را لغو کرد، تعداد سقط های انجام شده در ایالات متحده به طور کلی کاهش یافته است، اما در ایالت هایی که این روش هنوز قانونی است، افزایش یافته است.

سلامتی


1 نوامبر 2022

متاآنالیز اخیر از 36 مطالعه دریافتند که در مقایسه با بارداری های برنامه ریزی شده، حاملگی های ناخواسته با میزان بیشتری از افسردگی قبل و بعد از زایمان و خشونت خانگی همراه است. نوزادان ناشی از حاملگی های ناخواسته نیز احتمال بیشتری دارد که زودتر از موعد یا با وزن کم متولد شوند.

این تیم متوجه شد که تعداد سقط جنین در سراسر کشور طی دوره تحلیل 6 درصد کاهش یافته استاما در ایالت هایی با حداقل محدودیت در این روش 11 درصد افزایش یافت.

این افراد ممکن است مجبور باشند به سازمان‌های غیرانتفاعی که داروهای سقط جنین را ارائه می‌دهند اعتماد کنند که می‌تواند خطرات قانونی ایجاد کند. ریچل جونز در موسسه Guttmacher، یک سازمان تحقیقات و حمایت از سلامت باروری در شهر نیویورک.

Upadhyay می گوید: «ما می دانیم که کسانی که از سقط جنین محروم می شوند، بیشتر با بدهی، اخراج و ورشکستگی مواجه می شوند، که آنها و فرزندانشان را برای سال های آینده تحت تأثیر قرار می دهد. زمانی که فردی می‌خواهد سقط جنین کند، اما نمی‌تواند سقط جنین کند، تأثیر آن بر زندگی او می‌تواند ویرانگر باشد.»

از زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده حق سقط جنین را طبق قانون اساسی لغو کرد، تعداد سقط های انجام شده در ایالات متحده کاهش یافته است. با این حال، در ایالت هایی که این روش قانونی باقی می ماند، سقط جنین اندکی بیش از 10 درصد افزایش یافته است.

منطقه جنوب مرکزی ایالات متحده، شامل تگزاس و آلاباما، شاهد بیشترین کاهش در سقط جنین – کاهش 96 درصدی بود. در این منطقه، سقط جنین هنوز هم می تواند برای نجات جان والدین اتفاق بیفتد. در همین حال، غرب میدوست، که شامل کانزاس و مینه‌سوتا می‌شود، بیشترین افزایش را در سقط جنین با حدود 12 درصد داشته است.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2345206-abortions-are-up-11-per-cent-in-us-states-where-it-is-still-legal/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=homeUpadhyay می گوید که سفر مسافت های طولانی برای سقط جنین برای بسیاری از مردم غیرممکن است، به خصوص کسانی که نمی توانند کار را از دست بدهند یا مجبور به مراقبت از کودکان خردسال هستند.

داوطلبان به عنوان سپری در برابر معترضان ضد سقط جنین در کلینیک امید برای زنان در ایلینوی عمل می کنند.

در ماه ژوئن، دادگاه عالی ایالات متحده Roe v Wade، تصمیم مهمی که از حقوق سقط جنین برای نزدیک به 50 سال حمایت می کرد، لغو کرد. از آن زمان، 13 ایالت سقط جنین را ممنوع و پنج ایالت آن را به شدت محدود کرده اند. ده ایالت دیگر ممنوعیت هایی دارند که در حال حاضر در دادگاه های ایالتی مورد اعتراض قرار گرفته اند.

نزدیک به 80 درصد از ارائه دهندگان سقط جنین موافقت کردند که تعداد سقط هایی را که هر ماه انجام می دهند برای تجزیه و تحلیل خود به محققان اعلام کنند، که تقریباً 82 درصد از کل سقط جنین ها در ایالات متحده را نشان می دهد. برای ارائه دهندگانی که کمکی نکردند، محققان از منابع داده های متعدد، از جمله دپارتمان های بهداشت ایالتی، برداشت کردند تا تصویر واضح تری از میزان سقط جنین به دست آورند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار