سنگین ترین ماهی استخوانی جهان 2744 کیلوگرم وزن دارد

مرجع مجله: مجله زیست شناسی ماهی، DOI: 10.1111/jfb.15244

یک خورشید ماهی مرده جنوبی (آسیاب اسکندریه) کشف شده در نزدیکی آزور در اقیانوس اطلس، رکورد سنگین ترین ماهی استخوانی جهان را با وزن 2744 کیلوگرم شکست.

در دسامبر 2021، خوزه نونو گومز پریرا در انجمن طبیعت گرایان اقیانوس اطلس در پرتغال و همکارانش یک خورشیدماهی مرده بزرگ را پیدا کردند که در جزیره فایال شناور بود. گومز-پریرا و تیمش موفق شدند لاشه را به ساحل بکشانند تا وزن، اندازه گیری و جمع آوری DNA از ماهی را بگیرند.

AtlanticNaturalist.org

ماه ماهی

آنها با استفاده از یک جرثقیل، آن را 2744 کیلوگرم وزن کردند – بیش از 400 کیلوگرم سنگین تر از سنگین ترین قبلی – و طول آن 325 سانتی متر بود.

اگرچه آنها نمی دانند چه چیزی باعث کشته شدن ماهی شده است، اما یک فرورفتگی نیمه استوانه ای بزرگ در نزدیکی سر آن پیدا کردند که با رنگ قرمز مشخص شده است، که معمولاً روی هسته قایق ها دیده می شود. با این حال، مشخص نیست که آیا این علامت قبل یا بعد از مردن ماهی رخ داده است.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2342526-worlds-heaviest-bony-fish-weighs-in-at-a-whopping-2744-kilograms/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=homeخورشید ماهی که رکوردشکن است

در Wild Wild Life، یک خبرنامه ماهانه رایگان ثبت نام کنید که تنوع و علم حیوانات، گیاهان، و دیگر ساکنان عجیب و غریب و شگفت انگیز زمین را جشن می گیرد.

اگرچه ماهی های بدون استخوان سنگین تری مانند کوسه نهنگ پر از غضروف وجود دارد.نوع کرگدن) که می تواند بیش از 20 تن وزن داشته باشد، رکورددار قبلی سنگین ترین ماهی استخوانی جهان نیز یک خورشید ماهی جنوبی بود که در سال 1996 در کاموگاوا ژاپن یافت شد که وزن آن 2300 کیلوگرم و طول آن 272 سانتی متر بود.

یک آفتاب‌ماهی جنوبی (Mola alexandrini) که مرده در جزیره فایال در آزور پیدا شد، رکورد سنگین‌ترین ماهی استخوانی جهان را شکست – اگرچه ماهی‌های بدون استخوان وجود دارند که وزن بیشتری دارند.

زندگی


14 اکتبر 2022

توسط احمد گل کار

احمد گل کار