سه گونه عنکبوت بسیار بدوی در چین کشف شد

سه گونه جدید از یک گروه مخفی باستانی عنکبوت، که همگی بومی استان هونان در چین هستند، توصیف شده است. این عنکبوت‌های «مزوتلیایی» حدود 300 میلیون سال پیش از خانواده‌های عنکبوتی دیگر جدا شده‌اند و دارای ویژگی‌های عجیب و ابتدایی هستند که در اکثریت عنکبوت‌های زنده یافت نمی‌شوند.

یک ماده Songthela longhui، یکی از سه عنکبوت مزوتلیایی که در چین شناسایی شده است

امروزه بیشتر گونه‌های عنکبوت روی زمین به یکی از دو گروه تعلق دارند: عنکبوت‌های میگالومورف با بدن سنگین – مانند رتیل‌ها و عنکبوت‌های قیفی سمی بدنام – و ده‌ها هزار گونه عنکبوت. عنکبوت‌هایی که بسیاری از آنها تارهای پیچیده و چسبناکی می‌بافند. .

در حال حاضر 50979 گونه معتبر وجود دارد. عنکبوت ها یکی از متنوع ترین راسته های بندپایان زمینی هستند.

حدود 100 گونه از عنکبوت ها متعلق به گروه سومی هستند که به خوبی درک نشده اند و در زیر ردیف Mesothelae قرار می گیرند. زمانی که جنگل‌های بارانی سیاره مملو از بندپایان غول‌پیکر و اولین خزندگان بود، عنکبوت‌های مزوتلیایی از دیگر عنکبوت‌ها جدا شدند. امروزه تنها خانواده عنکبوت های مزوتلیایی باقی مانده برخی از ویژگی های فیزیکی عنکبوت های اولیه را حفظ کرده است. برخلاف همه عنکبوت‌های دیگر، مزوتل‌ها شکمی تقسیم‌بندی شده با صفحاتی در بالا دارند، دقیقاً شبیه دم میگو یا دنبه زنبور عسل. نخ‌های ابریشمی آن‌ها به‌جای اینکه در انتهای انتهایی قرار گیرند، به‌طور منحصربه‌فردی در زیر مرکز شکم آویزان است.

شین خو در دانشگاه طبیعی هونان در چین و همکارانش عنکبوت‌های جوان مزوتلیایی را از پارک‌ها و روستاهای استان هونان غربی جمع‌آوری کردند و آنها را تا بزرگسالی در آزمایشگاه پرورش دادند.

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2367597-three-species-of-extremely-primitive-spider-discovered-in-china/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

“[Mesotheleans] فسیل‌های زنده‌ای هستند که معمولاً نادر هستند.» سارا کروس در آکادمی علوم کالیفرنیا در سانفرانسیسکو، که در این تحقیق شرکت نداشت. “ما در حال یادگیری هستیم که آنها از آنچه قبلا تصور می شد متنوع تر هستند.”

اما زندگی عنکبوت بیشتری برای کشف وجود دارد. به گفته کروس، هر روز گونه‌های جدید عنکبوت توصیف می‌شوند و در سال 2020، 977 گونه به این فهرست اضافه می‌شود.

بسیاری از عنکبوت‌های مزوتلیایی در مناطق جغرافیایی بسیار کوچک یافت می‌شوند، شاید به دلیل سبک زندگی غیرعادی از سفر و حفره‌نشینی آن‌ها، که منجر به سکونت گونه‌های مختلف در مناطق دورافتاده در امتداد چین‌های یک زمین کوهستانی و جنگلی شده است. این محدوده‌های باریک می‌توانند برخی از مزوتلیان را بسازند – مانند عنکبوت در غار باتو.لیفیستیوس باتوئنسیس) از مالزی، که تنها از تعداد انگشت شماری غار آهکی شناخته شده است – به ویژه در معرض انقراض.

ژانگ یی، چن زی، لی دی، ژو ایکس

بر اساس تفاوت در شکل ساختارهای جنسی عنکبوت‌ها، که می‌توان از آن برای تمایز بین گونه‌های نزدیک به هم استفاده کرد، محققان به این نتیجه رسیدند که در حال بررسی سه گونه‌ای که قبلاً توصیف نشده بودند، همه در این جنس بودند. سونگتلا. گونه – سونگتلا آنهوا، سونگتلا لانگ هوی و سونگتلا ژونگپو – به نام مکان هایی در استانی که در آن پیدا شده اند نامگذاری شده اند.

همه عنکبوت های مزوتلی امروزی در شرق و جنوب شرق آسیا زندگی می کنند، حدود 1-2 سانتی متر طول دارند و در لانه های لوله مانند شکار می کنند.

کروس می‌گوید: «اگر نمی‌دانید به چه چیزی نگاه می‌کنید، نمی‌توانید چیزی در مورد محدوده یا نادر بودن آن تعیین کنید.

فهرست نویسی این تنوع برای درک اثرات بالقوه زیست محیطی فعالیت های انسانی مانند ساخت و ساز یا معدن بسیار مهم است.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار