سیدنی با 2.2 متر باران در 279 روز مرطوب ترین سال تاریخ را تجربه کرد

— Ben Domensino (@Ben_Domensino) 6 اکتبر 2022

50 هشدار جاری سیل در سراسر NSW ☔
6 اکتبر ساعت 6 بعد از ظهر

ترکیبی از چرخه‌های آب و هوای مرطوب اقیانوس، سیستم‌های کم فشار و تغییرات آب و هوایی ترکیبی از سال 2022 را به مرطوب‌ترین سال سیدنی در تاریخ تبدیل کرده است.

محیط


7 اکتبر 2022

او می گوید دلایل متعددی وجود دارد که چرا آنقدر مرطوب بوده است. اولین مورد این است که برای سومین سال متوالی، سواحل شرقی استرالیا یک چرخه آب و هوایی La Niña را تجربه می کند که بادهای مرطوب خشکی را از اقیانوس آرام می کشد.

زنی در حالی که باران در سیدنی در 6 اکتبر 2022 می بارد در مقابل خانه اپرا قدم می زند. (عکس از محمد فاروق / خبرگزاری فرانسه) (عکس از محمد فاروق/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

سیل در حال حاضر باعث جاری شدن سیل های مکرر در سیدنی شده است، از جمله مناطق نزدیک رودخانه هاوکزبری و نپین، که ساکنان آن چهار بار در سال جاری تخلیه شده اند.

امسال با بارش بیش از 2.2 متر باران از ژانویه تاکنون، مرطوب‌ترین سال سیدنی است.

آخرین هشدارها را در نقشه تعاملی در وب سایت ما تماشا کنید: https://t.co/t578A4uJoA
برای بسته شدن جاده ها و برنامه ریزی سفر خود به این آدرس مراجعه کنید: pic.twitter.com/XY9iCOF1ZL

— NSW SES (@NSWSES) 6 اکتبر 2022

اسپیر می‌گوید در نهایت، تغییرات آب و هوا می‌تواند شرایط مرطوب را با افزایش دمای سطح دریا تشدید کند، بنابراین تبخیر بیشتر و رطوبت بیشتری در هوا وجود دارد که به صورت باران بازمی‌گردد.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:




منبع: https://www.newscientist.com/article/2341392-sydney-has-wettest-year-on-record-with-2-2-metres-of-rain-in-279-days/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

پیش از این، مرطوب ترین سال سیدنی سال 1950 بود، زمانی که کل بارندگی سالانه 2194 متر بود. بارندگی امسال در حدود ساعت 1 بعد از ظهر روز 6 اکتبر از این رقم فراتر رفت.

سال 2022 یک سال بارندگی واقعا استثنایی از نظر بود #سیدنی. تنها 279 روز طول کشید تا رکورد بارندگی سالانه 2194 میلی متری شهر از سال 1950 شکسته شود و اطلاعات سالانه آن به سال 1859 در دسترس است. pic.twitter.com/z6RtCopxqO

اسپیر می‌گوید: دیگری این است که مجموعه‌ای از فرورفتگی‌های کم‌فشار مرتبط با سیستم‌های کم‌فشار وجود دارد که «باران‌ها را برای دوره‌های طولانی در سیدنی و سایر بخش‌های ساحل متمرکز می‌کردند».

علاوه بر این، چرخه آب و هوایی به نام دوقطبی اقیانوس هند که کشورهای اطراف اقیانوس هند از جمله استرالیا را تحت تاثیر قرار می دهد، اخیرا وارد فاز منفی خود شده است و بارندگی سیدنی را بیشتر می کند.

سیل به خانه ها، مغازه ها و زیرساخت ها خسارت وارد کرد و چهار نفر غرق شدند.

نکته – 36
تماشا کنید و عمل کنید – 14
هشدار اضطراری – 0

توسط احمد گل کار

احمد گل کار