سیستم ایمنی هوش مصنوعی درک ما از سلامت انسان را تغییر می دهد

در حال حاضر، AII به ایمونولوژیست ها کمک می کند تا در برخی از مسائل قدیمی پیشرفت کنند. برای مثال، Textor و همکارش Inge Wortel یک AII ساختند تا یک ایده قدیمی در ایمونولوژی را آزمایش کنند که توضیح می‌دهد چگونه سلول‌های T می‌آموزند چه چیزی یک تهدید است.

تکثیر سیستم ایمنی با استفاده از هوش مصنوعی ممکن است به آشکار شدن نحوه عملکرد آن کمک کند

سیستم های ایمنی مصنوعی الگوریتم های هوشمندی هستند که بر اساس نحوه یادگیری و به خاطر سپردن سیستم ایمنی بدن هستند و می توانند توانایی ما را برای محافظت از خود در برابر مهاجمان بیولوژیکی و فناوری تغییر دهند.

سلامتی


31 ژانویه 2023

سلول‌های T واقعی گیرنده‌های سطحی دارند که پروتئین‌ها یا قطعات پروتئینی به نام پپتیدها را که روی سطح سایر انواع سلول نمایش داده می‌شوند، تشخیص می‌دهند. این پپتیدها…


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25734243-700-the-ai-immune-system-thats-changing-our-understanding-of-human-health/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

هوش مغز در ارتباطات بین نورون‌های ثابت تجسم می‌یابد، در حالی که هوش سیستم ایمنی مبتنی بر تعاملات گذرا بین سلول‌های ایمنی متحرک است. با این حال، اصل یکسان است و هر دو را می توان در یک برنامه کامپیوتری تکرار کرد.

در سال‌های اخیر، Johannes Textor از دانشگاه رادبود در هلند و همکارانش AIIs را در قالب جمعیت‌های کامپیوتری سلول‌های T شبیه‌سازی شده ساخته‌اند. هر سلول ایمنی شبیه‌سازی‌شده دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است و آنها به طور جمعی از طریق تقویت یاد می‌گیرند، با سلول‌هایی که به طور مثبت در از بین بردن پاتوژن‌های شبیه‌سازی شده که تکثیر می‌شوند و آنهایی که نمی‌میرند، کمک می‌کنند.

اسکورزویاک/آلامی

2E1DWA2 نماد عشق قلبی، سلامتی، عاشقانه فناوری سایبری، هوش مصنوعی و مفهوم قلبی.  تصویر رندر سه بعدی انتزاعی آینده نگر.

یکی از مهمترین ویژگی های سیستم ایمنی این است که می تواند یاد بگیرد و به یاد بیاورد، نوعی هوش بیولوژیکی که فقط با مغز مطابقت دارد. و درست مانند مغز، محققان در تلاش هستند تا به طور مصنوعی این هوش را تکرار کنند و یک هوش مصنوعی به نام هوش مصنوعی (AII) ایجاد کنند که درک ما از سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و می تواند در محاسبات برای جلوگیری از آسیب مهاجمان مخرب به آن نیز استفاده شود.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار