شرکت ایمپلنت مغز ایلان ماسک Neuralink تاییدیه آزمایش انسانی را دریافت کرد

Neuralink می گوید که مجوز انجام اولین آزمایشات انسانی خود را دارد

Neuralink این کار را انجام داد اعلامیه در توییتر“ما بسیار هیجان زده هستیم که به اشتراک بگذاریم که تأییدیه FDA را برای شروع مطالعه بالینی خود برای اولین بار در انسان دریافت کرده ایم.” در این توییت آمده است که این تایید “نماینده اولین گام مهمی است که روزی به فناوری ما اجازه می دهد تا به بسیاری از مردم کمک کند.”

به عنوان بخشی از این اعلامیه، تیم Neuralink خوکی را نشان داد که دستگاهی را در آن کار گذاشته بود تا نورون‌های پوزه‌اش را زیر نظر بگیرد، و سیگنال‌هایی را هنگامی که حیوان با غذا یا زمین به پوزه‌اش برخورد می‌کرد، و دیگری که دستگاه در آن کاشته شده بود، تولید می‌کرد. سپس با خیال راحت برداشته شد. . یک سال بعد، این شرکت نشان داد که چگونه یک میمون می تواند بازی ویدیویی کلاسیک را انجام دهد پنگ با استفاده از دستگاه خود این شرکت پس از مرگ برخی میمون‌ها در آزمایش‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است گزارش ها حاکی از آن است که با دیگران بد رفتار شده است.

Neuralink در سال 2016 توسط ایلان ماسک و گروهی از دانشمندان و مهندسان با هدف نهایی ساخت دستگاه‌هایی که با مغز انسان ارتباط برقرار می‌کنند – هم از طریق خواندن اطلاعات از نورون‌ها و هم ارسال مستقیم آن به مغز، تشکیل شد. تا کنون، این سرمایه گذاری موفقیت های متفاوتی داشته است.

Neuralink می گوید که مجوز انجام اولین آزمایشات انسانی خود را دارد

دستگاه‌های مشابهی برای شناسایی و پردازش سیگنال‌های مغزی توسط آزمایشگاه‌های تحقیقاتی برای کمک به افراد فلج برای راه رفتن مجدد، ساخت ویلچر کنترل‌شده با ذهن و توانمندسازی افراد مبتلا به سندرم قفل شده برای برقراری ارتباط استفاده شده است.

Neuralink بلافاصله به آن پاسخ نداد دانشمند جدیددرخواست نظر

موضوعات:




منبع: https://www.newscientist.com/article/2375886-elon-musks-brain-implant-firm-neuralink-gets-approval-for-human-trial/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

این شرکت همچنین گفت که استخدام هنوز برای آزمایش باز نشده است، و هنوز جزئیات بیشتری در مورد آنچه آزمایش شامل خواهد شد منتشر نکرده است.

Neuralink چیست؟

SOPA Images Limited/Alamy

در سال 2020، ماسک برای اولین بار به طور عمومی نمونه اولیه رابط مغز و کامپیوتر Neuralink را به نمایش گذاشت. نمونه اولیه شبیه یک سکه با سیم هایی بود که به یک طرف آن وصل شده بود. قسمت دایره‌ای شکل در جمجمه فرو می‌رود و سیم‌ها در فاصله چند میلی‌متری از سطح مغز قرار دارند.

شرکت رابط مغز و کامپیوتر Neuralink در 25 مه اعلام کرد که تاییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) را برای یک مطالعه بالینی بر روی انسان دریافت کرده است.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار