شفیره مورچه غذای مایع مغذی برای لاروها و بالغین تولید می کند

کرونوئر می‌گوید شفیره‌ها برای حذف مایعات به بزرگسالان و لاروها وابسته هستند تا دچار عفونت نشوند، و لاروها برای کمک به رشد به آن وابسته هستند.

مرجع مجله: طبیعت، DOI: 10.1038/s41586-022-05480-9

یک مایع غنی از مواد مغذی که می تواند توسط همه گونه های مورچه ها در حالی که حشرات در مرحله شفیرگی هستند تولید شود، توسط بزرگسالان و لاروها مصرف می شود.

به‌طور خلاصه، این نتایج نمونه‌ای جذاب از این است که چگونه می‌توانیم مکانیسم‌های اساسی جدید را با نگاه کردن به آن کشف کنیم. کریس رید در دانشگاه Macquarie در سیدنی، استرالیا.

اورلی سنیر در دانشگاه راکفلر در نیویورک مورچه مهاجم کلونال جدا شده (Ooceraea biroi) شفیره های کلنی خود. او متوجه شد که شفیره ها حدود شش روز قبل از خروج از تخم مایعی ترشح می کنند.

او می‌گوید: «این واقعیت که نویسندگان نشان می‌دهند که این پدیده تازه کشف‌شده در واقع در مورچه‌ها گسترده است، بسیاری از محققان را در سراسر جهان به سمت تغییر تفکر سوق می‌دهد.

مورچه های مهاجم کلونال (Ooceraea biroi) و لاروهای آنها می توانند از مایع ترشح شده توسط شفیره گونه تغذیه شوند.

این نشان می دهد که محققان دیگر ممکن است تولید مایع را از دست داده باشند زیرا نسبتاً سریع مصرف می شود.

در مرحله بعد، محققان می خواستند این پدیده را در یک محیط واقعی مشاهده کنند تا مطمئن شوند که مایع به دلیل اختلال در رشد شفیره ها در آزمایشگاه ترشح نمی شود.

سپس، محققان اثرات قرار گرفتن در معرض این مایع را بر روی لاروها آزمایش کردند. هنگامی که لاروها در آزمایشگاه از آنها محروم شدند، رشد آنها متوقف شد و میزان بقای آنها کمتر بود. این مایع حاوی هورمون ها و سایر موادی است که می تواند رشد آنها را تقویت کند.

در کنار همکارانش به رهبری دانیل کروناورسپس اسنیر متوجه شد که اگر اجازه داده شود مایع در اطراف شفیره جمع شود، منجر به عفونت قارچی و مرگ شفیره ها می شود.

به گفته کروناور، این می تواند تضمین کند که کلنی مورچه ها به عنوان یک واحد عمل می کند. او می گوید: «این ترشح واقعاً این اعتیادها را در مراحل مختلف ایجاد می کند.

ایجاد این مایع پیش از این توسط محققان گزارش نشده بود. بر اساس سرمقاله همراه با تحقیق.

دانیل کروناور

برای آزمایش این موضوع، آنها در حالی که در کلنی مورچه ها بودند، رنگ خوراکی را به فضای به اصطلاح exuvial شفیره ها تزریق کردند. این فضا فضایی است که بین اسکلت خارجی قدیمی و جدید پوره در هنگام پوست اندازی آن شکل می گیرد. طی 24 ساعت، لاروها و مورچه های بالغ در کلنی رنگ را در دستگاه گوارش خود جذب کردند.

در مرحله آخر آزمایش، محققان شفیره چهار گونه مورچه دیگر را جدا کردند و دریافتند که تمام شفیره های این گونه ها قبل از جوجه ریزی مایع مشابهی تولید می کنند. Kronauer می گوید: “15000 گونه مورچه وجود دارد، بنابراین ما نمی توانیم با اطمینان بگوییم، اما تا کنون به نظر می رسد که همه مورچه ها این مایع را تولید می کنند.”

محققان در حال بررسی مزایای بالقوه این مایع برای مورچه های بالغ هستند.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2349378-ant-pupae-produce-a-nourishing-liquid-food-for-larvae-and-adults/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

مورچه های مهاجم کلونال (Ooceraea biroi) و لاروهای آنها را می توان از مایع ترشح شده توسط گونه #039 تغذیه کرد.  شفیره

هنگامی که محققان این مایع را در حالی که جمع شده بود حذف کردند، شفیره ها همانطور که انتظار می رفت رشد کردند. Kronauer می‌گوید، این ممکن است به این معنی باشد که شفیره‌ها برای حذف آن به گونه‌ای به بزرگسالان و لاروها تکیه می‌کنند.

چندین گونه از مورچه ها مشاهده شده اند که در مرحله شفیرگی مایع تولید می کنند که توسط لارو مورچه ها و بالغین مصرف می شود و این احتمال وجود دارد که در همه گونه های مورچه ها رخ دهد.

زندگی


30 نوامبر 2022

مورچه ها در چند مرحله رشد می کنند. تخمها ابتدا به لاروهای کرم مانند تبدیل می شوند بدون چشم یا پا. لاروها سپس به شفیره تبدیل می شوند که بیشتر شبیه مورچه های بالغ هستند اما دارای پاها و شاخک های جمع شده هستند. شفیره ها در نهایت بالغ می شوند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار