شنیدن صدا و حرکت بدن به ما کمک می کند گذر زمان را اندازه گیری کنیم

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2357431-hearing-noise-and-moving-our-body-helps-us-gauge-the-passing-of-time/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

در یک آزمایش، از شرکت کنندگان خواسته شد تا زمان سپری شده در زمان کنترل یک بازوی رباتیک را تخمین بزنند

افراد هنگام حرکت دادن بدن و شنیدن صداها در طول رویداد می توانند از زمان سپری شده بیشتر آگاه شوند. این درک بهتر از زمان می تواند به ارزیابی اثربخشی درمان بیماری هایی مانند بیماری پارکینسون کمک کند.

سلامتی


1 فوریه 2023

تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که این کشف می‌تواند به بهبود درمان بیماری‌هایی مانند بیماری پارکینسون کمک کند، که اغلب بر عملکرد حرکتی افراد و زمان‌بندی حرکات آنها تأثیر می‌گذارد. دقت بهتر در درک ما از زمان می تواند به پزشکان کمک کند تا اثربخشی مداخلاتی را با هدف کاهش این علائم ارزیابی کنند.

در یک آزمایش، از شرکت کنندگان خواسته شد تا زمان سپری شده در زمان کنترل یک بازوی رباتیک را تخمین بزنند

شنیدن صداهای ریتمیک با راه رفتن منظم‌تر افراد مبتلا به پارکینسون مرتبط است، اما مشخص نیست که این صداها تا چه حد مسئول هستند. وینر می‌گوید با اندازه‌گیری اینکه چگونه درک ما از زمان ممکن است تغییر کند، می‌توانیم اثربخشی این مداخلات را بسنجیم.

سپس، شرکت‌کنندگان به آهنگی بین ۱ تا ۴ ثانیه گوش دادند و دکمه را فشار دادند تا با مدت زمانی که فکر می‌کردند این لحن ادامه داشته باشد، مطابقت داشته باشد. سپس بازو را کنترل کردند و همزمان صدا را شنیدند، سپس دوباره دکمه را برای مدت زمانی که فکر می کردند درست بود فشار دادند.

مارتین وینر

برای یادگیری بیشتر، مارتین وینر در دانشگاه جورج میسون در ویرجینیا و همکارانش از 20 نفر خواستند تا یک بازوی روباتیک را که روی صفحه نمایش داده شده بود، کنترل کنند تا زمانی که احساس کنند لرزشی از حرکت باز می ایستد. سپس شرکت کنندگان یک دکمه را برای مدت زمانی که فکر می کردند بازوی خود را حرکت داده اند فشار دادند.

در آزمایش بازوی رباتیک، شرکت‌کنندگان زمان سپری شده را کمی دست‌کم گرفتند، اما با شنیدن صداهای شنیداری، کمی بیش از حد تخمین زدند. آنها هنگام دریافت هر دو ورودی دقیق تر بودند.