ضرغامی: فلاکت برج سازی به روستاها صادر می شود/ گردشگران خارجی پول می دهند تا شاهد کوچ عشایر باشند.

وزیر میراث فرهنگی گفت: تصور رایج این است که روستاها مکان‌های دورافتاده و محروم هستند، در حالی که روستاها جدی‌ترین حوزه تولیدی اقتصاد همه کشورها به‌ویژه ایران هستند که از نظر گستردگی، تنوع و مزایا در کشورهای کمتری در جهان یافت می شود. اگر روستا را بخش مهم مولد اقتصاد بدانیم که به اقتصاد و پیشرفت کشور بستگی دارد، نسبت به سایر سیاست ها گامی رو به جلو خواهد بود.

«نظام باید سخت گیر باشد و با تاجرانی که طبیعت را تخریب می کنند برخورد قاطع داشته باشد، همین بدبختی برج سازی در کلانشهرها به روستاها و مکان های زیبا صادر می شود، همه از فعالان محیط زیست گرفته تا فعالان محیط زیست میراث فرهنگی و گردشگری باید با این موضوع روبرو شوند، آنها هم هستند. بازوهای سیستم نظارتی برای مقابله با این پدیده شوم هستند و باید این اقدامات را محکوم کنند.

ضرغامی بیان کرد: همه دستگاه های دولتی باید به وزارت میراث فرهنگی کمک کنند تا صنایع دستی و گردشگری تقویت شود، روستایی و کشاورزی در جای خود است اما کشاورزی بهترین حوزه برای توسعه گردشگری روستایی است. در وزارت میراث فرهنگی، مراکز تخصصی کشاورزی و عشایری راه اندازی شده و در حال توسعه است، همه روستاها ظرفیت توسعه گردشگری کشاورزی و روستایی را دارند.

وزیر میراث فرهنگی گفت: برخی مناطق و مناظر زیبا توسط افراد صاحب قدرت و ثروت ویران شده، ویلا و ساختمان ساخته اند، دولت مردم همه موظف است جلوی این کارها را بگیرد، طبیعت، گردشگری و میراث فرهنگی باید برای آن باقی بماند. مردم و آینده.” وقتی مردم از زندگی شهری خسته می شوند به طبیعت می روند اما بسیاری از طبیعت های زیبای نزدیک شهرها در حال از بین رفتن هستند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84907394/%D8%B6%D8%B1%D8%BA%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D8%A8%D8%AE%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AC-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86

اقوام جواهر کشور هستند

مصیبت برج سازی در کلانشهرها به روستاها صادر می شود/ افشای فعالان

وی با اشاره به افتتاح شبکه نسیم در شهر مریوان در کنار دریاچه زریوار در زمان مدیریت صداوسیما، افزود: نیمی از مردم مریوان آمدند؛ در حال حاضر در سال 1380 در شهر مریوان حضور داشتند. در مرزی که دشمن اعلام می کند «امنیت نیست» همه مردم کرد قهرمان آمدند، بالاترین امنیت را خود مردم ایجاد می کنند که بازتاب خوبی داشت.

وزیر میراث فرهنگی گفت: زیبایی در تنوع لباس، زبان، آیین، غذا و… کاملاً درست است، اما اتحاد، رفاقت، همبستگی و بردباری متقابل، اتحاد مردم ایران زیبا و ارزشمند است.

ضرغامی بیان کرد: حدود 3 هزار بنگاه بوم گردی در کشور فعال هستند، سیاست دولت سیزدهم اعطای تسهیلات و اعتبارات به بنگاه هایی مانند صنایع دستی و بوم گردی، تسهیلات گردشگری روستایی است که با کمی کمک شروع می شود. اگر این توجه درست باشد و منافعی برای روستاها داشته باشد، نتایج خوبی حاصل می شود. متأسفانه در برخی روستاها باغات و شالیزارهای زیبایی وجود داشت، اما همه آنها تخریب شد و ویلاها به آپارتمان تبدیل شدند، طبیعت از بین رفت که گردشگری را از بین می برد.

ضرغامی بر ضرورت حفظ وحدت و امنیت در کشور تاکید کرد و گفت: پدر و مادر ما پرچمدار هستند و هویت ایران اسلامی و هویت کشور، این تنوع و این همبستگی را در هیچ جای دنیا نمی توان یافت. دشمن بر طبل اختلاف می کوبد». اگر وحدت از ما سلب شود باید در هفته وحدت از آن وحدت و یکپارچگی محافظت شود.

وزیر میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: در چهار دهه گذشته کارهای زیادی از جمله راهسازی، آبرسانی، گازرسانی، برق رسانی، مخابرات و ارتباطات برای روستاها انجام شده است، اما دشمن تلاش می کند این موارد را نادیده بگیرد. معیارهای.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایرنا، سید عزت الله ضرغامی وی در روز یکشنبه 26 مهر 1401 در همایش روز ملی روستاها و عشایر که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: پیش از این هفته وحدت خود وحدت دشمنان آرزوی جدایی ایران را به گور خواهند برد، ایران یکپارچه هرگز تجزیه نخواهد شد، اما قبل از اینکه نگران تفرقه باشیم، نباید در درون مردم تفرقه بیندازیم، بیایید همه با هم باشیم، ایران متعلق به همه ایرانیان است و زیبایی ایران هم این وحدت است.

ضرغامی کشاورزی و دامپروری را مزیت نسبی روستاها دانست و گفت: صنایع دستی و گردشگری حوزه مغفول روستا است. حتی در مناطقی که به دلیل اقلیم کشاورزی و دامداری با رکود مواجه هستند، گردشگری می تواند خود را به خوبی نشان دهد و منبع درآمد و حضور مردم شود، می توانیم برای همه افراد در زمینه صنایع دستی هویت محور شغل ایجاد کنیم.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: زمانی که عشایر کوچ می کنند زیباترین تصاویر خلقت خلق می شود، ما کمتر برای دیدن آن سفر می کنیم، اما گردشگران خارجی از این پدیده لذت می برند، تقاضا برای سفر به ایران در زمان کوچ عشایر در حال افزایش است. گردشگران خارجی تماشای کوچ عشایر هزینه دارد اما ما این قابلیت را برای گردشگران داخلی معرفی نکرده ایم.

صنایع دستی هویت و شناسنامه مردم ایران و مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است، وابستگی این رشته به کشورهای خارجی تقریباً صفر است، جایگاه وابستگی ندارد و همه چیز به ظرفیت ها و مهارت های داخلی مربوط می شود. شناسایی و آموزش، همه ایران می تواند و باید به یک کارگاه بزرگ صنایع دستی تبدیل شود.

صنایع دستی و گردشگری در روستا مغفول مانده است

وی بیان کرد: عدم توانمندسازی و آموزش در روستاها با توجه به امکانات و اقدامات یکی از ضعف های بزرگ ما بعد از انقلاب است، آموزش و نظارت بر امکانات را در اولویت این مناطق قرار ندادیم، هر چه وضعیت بیشتر شود. در روستاها بدتر شده، مهاجرت صورت گرفته و روستاها از ساکنان خالی شده اند، از طرفی حاشیه نشینی در شهرها افزایش یافته است، اکنون باید این روند به حالتی برگردد که مزیت های روستا مشخص باشد و همه کمک می کنند

توسط احمد گل کار

احمد گل کار