طراحی و تدوین الگوی کشت پس از نیم قرن در کشور/به زودی الگوی کشت را اجرا کنید

کشاورزی قراردادی؛ حوزه بازاریابی کالاهای کشاورزی

رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه این مؤسسه پیوست های آموزشی ترویجی را برای توسعه کشاورزی قراردادی برای طرح های کلان این وزارتخانه تهیه کرده است و این برنامه برای 3 محصول استراتژیک گندم، برنج و … تدوین شده است. پنبه گفت: کشاورزی قراردادی در زمینه بازاریابی کالایی تامین کننده کشاورزی خواهد بود.

قربانی حمایت از بخش خصوصی را در این امر مهم دانست و گفت: با این رویکرد زنجیره تولید، صادرات و بازار در کشور تقویت می شود و مشکلات تنظیم و کنترل بازار نیز تا حد زیادی متوسط ​​خواهد بود.

ابراهیمی کشاورزی پیمانی را یکی از برنامه های اصلی وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: گذر از کشاورزی تولیدمحور به کشاورزی تجاری و دانش محور نیازمند مشارکت همه جانبه است و مجموعه آموزش و ترویج کشاورزی نقش موثری ایفا می کند. . نقش در ترویج کشاورزی قراردادی در کشور، خود را آماده اعلام می کند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تغییر مسیر کشاورزی تولیدمحور به کشاورزی تجاری را با محوریت زنجیره تامین به جای فعالیت های مستقل برشمرد و گفت: باید با همه نهادهای ذیربط تعامل داشته باشیم و فراتر از این فکر کنیم. از تولید ملی


منبع: https://www.irna.ir/news/84903865/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%AF%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D8%AA-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%DB%8C%D9%85-%D9%82%D8%B1%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D8%AA

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: به منظور دستیابی به افزایش بهره وری و حجم تولید در واحد سطح و ارتقای کیفیت محصولات در بخش کشاورزی، افزایش ضریب دانش و دانش روز و نفوذ دانش در بخش کشاورزی باید به معنای واقعی کلمه صورت گیرد. ، گفت: یکی از تعهدات ما در کشاورزی پیمانی این است که کشاورز علاوه بر اجرای کشاورزی پیمانی، شاهد افزایش عملکرد و بهبود معیشت خود باشد و کشاورزی تجاری اقتصادی را محقق کند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای الگوی کشت بدون بحث کشاورزی پیمانی محقق نمی شود، افزود: کشت پیمانی به این معناست که باید با توجه به اولویت های کشور، تولید صحیح را مطرح کنیم و مهمترین ابزار تحقق و اجراست. الگوی فرهنگ و دستیابی به امنیت غذایی پایدار، یعنی.

تخصیص بخشی از سود حاصل از فروش محصولات کشاورزی برای ایجاد انگیزه در کشاورزان

عطاءالله ابراهیمی معاون آموزشی و ترویجی سازمان تات در بخشی دیگر از این برنامه ضمن تقدیر و تشکر از تمامی مدیران ارشد و شرکت کنندگان در این کارگاه، مبانی و اصول از کشاورزی معیشتی تا کشاورزی تجاری را که نیازمند امنیت غذایی است، بیان کرد. خودکفایی محصولات کشاورزی و بازاریابی تحت کشت قراردادی قرار می گیرند.

وی ابراز امیدواری کرد: در این کارگاه ملی علاوه بر تحقق اصول و مبانی کشاورزی قراردادی، چالش های آن را بشناسیم و با ارائه نظرات کارشناسان و همفکری، شاهد برنامه ریزی منسجم وزارت جهاد کشاورزی باشیم. در اين زمينه.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «سید مجتبی خیامنکویی» در چهارمین مرحله از سلسله برنامه های ترویج بازاریابی محصولات کشاورزی که در قالب کارگاه آموزشی کشاورزی قراردادی برای کادرفنی برگزار شد. وزارت جهاد کشاورزی افزود: اکنون در خانواده حدود 10 نفره جایگاه و ظرفیت ویژه ای وجود دارد که هزار نفر در سازمان در زمینه تحقیقات، ترویج، پژوهش و آموزش حضور دارند و این ظرفیت عظیم امروز می تواند تأخیر سال های گذشته را جبران کند.

خیامنکویی مصادیق اجرای کشاورزی دانش را از ایجاد اولین پارک علم و فناوری کشاورزی تا ایجاد 6 دهکده نوآوری و … برشمرد. و گفت: امروز مفتخریم که پس از نیم قرن از طراحی و تدوین الگوی فرهنگ در کشور، عملیاتی شده و جلسات همفکری اجرای این برنامه انجام شده است. به زودی اجرای این اقدام بسیار مهم را آغاز خواهیم کرد.

با توجه به عملیاتی شدن کشاورزی قراردادی با هدف دستیابی به کشاورزی تجاری، کاهش ضایعات از طریق نهادینه سازی کشاورزی قراردادی، ایجاد برنامه کشاورزی قراردادی و فراساحلی به منظور تقویت زنجیره تامین محصولات کشاورزی و غلبه بر مشکلات کمبود محصولات استراتژیک در کشور، توسعه مدل‌های زنجیره ارزش و تامین مالی کشاورزی، پیمان‌کاری و تسهیل در اجرای دستورالعمل‌های ساخت تحت قرارداد برای شرکت‌های تولیدی سوالاتی را مطرح کرده است.

وی با اشاره به اینکه در دنیا علاوه بر خرید محصولات کشاورزی، بخشی از سود حاصل از فروش نیز به کشاورزان باز می گردد تا انگیزه ایجاد شود، گفت: ما در سال گذشته در مورد کلزا نیز تجربه داشتیم، البته علاوه بر آن. همچنین به نفع فروش، تسهیلاتی برای سیستم بازاریابی کارآمد و سودآور در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی افزود: نیاز به ایجاد گفت و گو و تبادل تجربیات در این زمینه و رسیدن به تفاهم مشترک با ارائه دیدگاه ها در تدوین سیاست های مرتبط با این موضوع است.

«محمد قربانی» معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی در بخشی دیگر از این برنامه ملی گفت: در مرحله اول اجرای طرح کشاورزی پیمانی، قوانین و دستورالعمل های مربوطه تدوین و تدوین می شود. در مرحله بعد تحلیل های سیستم محور ارائه خواهد شد. یکی از این تحلیل ها، طراحی فضای قضایی برای غلبه و سازگاری با نابسامانی های اقتصادی در بازار است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی و به ویژه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) در رسیدگی به موضوع بسیار مهم امنیت غذایی کشور و تامین و در دسترس قرار دادن مواد غذایی در دسترس مردم است. جداول، نقش مهمی در تغییر کشاورزی از مسیر سنتی به مسیر دانش بنیان دارد.

عملیاتی شدن کشاورزی قراردادی با هدف دستیابی به کشاورزی تجاری

وی گفت: ما نباید فقط به دنبال تولید غذا باشیم. در مقابل، ایمنی مواد غذایی باید به عنوان یک عنصر کلیدی در بحث کشاورزی قراردادی در نظر گرفته شود.

«محمد خالدی» مدیرکل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان دبیر طرح کشاورزی پیمانی در این کارگاه ضمن تشریح اصول، مبانی و ابعاد کشاورزی پیمانی به عنوان یکی از محوری ترین طرح ها وزارت متبوع گفت: این موضوع مورد تاکید بالاترین مقام وزارتخانه است و برای اجرا نقش کارکنان ارشد وزارت جهاد کشاورزی بسیار مهم است. در این راستا هر قدر که این کارگاه ها و همایش های تخصصی ملی برگزار شود بسیار مفید خواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین فاصله میانگین برداشت تا عملکرد کشاورزان متخصص باید کاهش یابد و شاهد افزایش یک تنی گندم در هکتار باشیم. آموزش و پرورش و ترویج کشاورزی به خوبی ماموریت خود را در صحنه انجام داده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی کشورمان را هم اکنون در مرحله اولیه اجرای کشاورزی قراردادی دانست و گفت: این ساده ترین شکل برای شرایط ما مفید خواهد بود.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار