طوفان ایان هزاران نفر را بدون برق یا آب تمیز بر جای گذاشت

رویترز/مارکو بلو

طوفان یان در فورت مایرز بیچ فلوریدا خسارات زیادی به بار آورد

اولین امدادگران آژانس مدیریت اضطراری فدرال (FEMA) در حال انجام جستجوی خانه به خانه برای ساکنانی هستند که باید تخلیه شوند. FEMA در 30 سپتامبر گفت که 1.1 میلیون وعده غذایی و 1.6 میلیون لیتر آب را به فلوریدیایی‌های در حال مبارزه در پی طوفان تحویل داده است.

طوفان رده 4 فلوریدا را با بادهایی با سرعت 250 کیلومتر در ساعت، بیش از 3.5 متر موج طوفان و بیش از 40 سانتی متر بارندگی در برخی مناطق فرا گرفت. خسارت در شهرستان لی، فلوریدا، که شامل شهرهای فورت مایرز، کیپ کورال، بونیتا اسپرینگز و جزیره سانیبل است، متمرکز است. پیش از رسیدن به فلوریدا، طوفان استوایی بخش‌هایی از کوبا را درنورد و باعث خاموشی در سراسر جزیره شد.

گفت: “تفکر قاطعانه ای وجود دارد که طوفان ها قوی تر می شوند و همچنین مرطوب تر می شوند.” کارتیک بالاگورو در آزمایشگاه ملی شمال غرب اقیانوس آرام در واشنگتن. بالاگورو می‌گوید، گفتن اینکه تغییرات آب و هوایی دقیقاً چگونه در طوفان اخیر نقش داشته است دشوار است، اما طوفان ایان می‌تواند هشداری شوم درباره فصل‌های طوفان مرطوب‌تر و مخرب‌تر در آینده باشد.

پس از طوفان یان که باعث تخریب گسترده ای در ساحل فورت مایرز، فلوریدا، ایالات متحده، 1 اکتبر 2022 شد، یک خودروی خراب در گذرگاه ماتانزاس مشاهده شد. رویترز/مارکو بلو - RC2BSW95BDVH

ویرانی های ناشی از طوفان یان پس از وقوع طوفان در فلوریدا، کوبا و سواحل شرقی ایالات متحده، 600000 خانه در فلوریدا را بدون برق و بسیاری از آنها بدون آب سالم باقی گذاشت.

محیط


3 اکتبر 2022

ما تازه شروع به دیدن وسعت این ویرانی کرده ایم. جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت: احتمالاً در بین بدترین‌ها در تاریخ کشور قرار می‌گیرد. یک نشست خبری 30 سپتامبر. «بازسازی ماهها، سالها طول خواهد کشید.

طوفان ایان در 27 سپتامبر سواحل فلوریدا را درنوردید، خانه‌ها را از پایه جدا کرد و خیابان‌ها را به کانال‌هایی تا عمق کمر تبدیل کرد. از 3 اکتبر، میلیون ها نفر در ایالات متحده بدون برق بودند و هزاران نفر بر اثر سیل و جاده های آسیب دیده سرگردان شده بودند.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2340814-hurricane-ian-has-left-thousands-without-power-and-clean-water/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

تا 3 اکتبر، حداقل 100 نفر از جمله چهار نفر در کارولینای شمالی و سه نفر در کوبا جان خود را از دست داده اند. مقامات انتظار دارند که با جستجوی تیم‌های جستجو در لاشه هواپیما و محرومیت ساکنان از نیازهای اولیه مانند آب تمیز، برق و مراقبت‌های پزشکی، تعداد قربانیان افزایش یابد.

اقلیم شناسان هشدار می دهند که ایالت های جنوبی ایالات متحده ممکن است در آینده شاهد طوفان های شدیدتری مانند ایان باشند، زیرا سوزاندن سوخت های فسیلی شرایط گرم و مرطوبی را برای توسعه طوفان های استوایی ایجاد می کند. در حالی که دانشمندان هنوز بحث می کنند که آیا تغییرات آب و هوایی احتمال وقوع رویدادهای شدید آب و هوایی را بیشتر می کند، اکثراً موافق هستند که طوفان ها را شدیدتر می کند.

طوفان یان از فلوریدا به اقیانوس اطلس عبور کرد و برای دومین بار در سواحل کارولینای جنوبی به عنوان طوفان رده 1 در 30 سپتامبر فرود آمد، جایی که حداقل چهار اسکله را در امتداد ساحل شمالی این ایالت فرو ریخت.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا گفت: «بزرگترین چالش در بازگرداندن برق در مناطقی خواهد بود که بیشترین تأثیر را از رده 4 پلاس، تقریباً رده 5، که ممکن است برخی از زیرساخت های موجود را از بین برده باشد، گرفته است. به روز رسانی در 1 اکتبر. “اکنون رفع خواهد شد – این چیزی نیست که در 24 یا 48 ساعت خودش را برطرف کند.”

حدود 600000 خانه و تجارت فلوریدا از 3 اکتبر قطع شده بود. به ساکنان بسیاری از ایالت جنوب غربی گفته شد که برای کاهش آلاینده ها آب را بجوشانند و بقیه اصلاً آب جاری ندارند. مقامات می گویند ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا برق به طور کامل بازیابی شود.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار