علم ورزش: هفت بهترین مطالعه طولانی ما را بر اساس شواهد بخوانید-


تصویر پیش فرض New Scientist

هریت نوبل برای Studio PI

فعالیت بدنی یکی از بهترین کارهایی است که می توانیم انجام دهیم تا بدن و ذهن خود را به خوبی کار کرده و از بیماری دور نگه داریم. اما چه ورزش را دوست داشته باشید یا نه، غربال کردن سیل تحقیقات متناقض، مدها و توصیه ها می تواند بسیار سخت باشد.

آخرین راهنمای ضروری دانشمند جدید تمام پاسخ های واقعی به سوالات تمرینی شما را در اختیار شما قرار می دهد. به مناسبت انتشار آن، هفت مورد از محبوب‌ترین مقاله‌های عمیق خود را که علم تناسب اندام را بررسی می‌کنند، تا ۲۷ مارس به‌صورت رایگان در دسترس قرار می‌دهیم.

چه به دنبال نکات آموزشی ماراتن باشید و چه می‌خواهید در روز چند قدم بردارید، قفل دسترسی رایگان خود به این مقالات برتر را با کلیک کردن بر روی آنها و ثبت نام رایگان به عنوان کاربر خبرشناس باز کنید. com.

واقعا به چند قدم در روز نیاز دارید؟

ده هزار قدم در روز به یک هدف پذیرفته شده برای فعالیت بدنی روزانه تبدیل شده است. با این حال، آیا می‌دانستید که این رقم از علم استخراج نشده است، بلکه زمانی که اولین گام‌سنج تجاری در ژاپن به فروش رفت، یک ابزار بازاریابی بود؟ در این مقاله، ما به مردم هادزا در تانزانیا نگاه می کنیم که سبک زندگی شکارچی-گردآورنده دارند – و از سلامت قلبی عروقی استثنایی برخوردارند – تا دریابیم که واقعاً باید چه هدفی داشته باشیم. اسپویلر: 10000 نیست.

واقعا چقدر باید انعطاف پذیر باشید؟

بسیاری از مردم برای لمس انگشتان پای خود یا انجام شکاف‌ها تلاش می‌کنند، و ما تمایل داریم فکر کنیم که انعطاف‌پذیری به مواردی مانند درد و وضعیت بدن کمک می‌کند. در حقیقت، کشش می تواند مفید باشد، اما احتمالاً نه به دلیلی که شما فکر می کنید.

چرا ورزش بیشتر به سوزاندن کالری بیشتر کمک نمی کند؟

برای بسیاری از ما، ورزش بخشی جدایی ناپذیر از حفظ وزن سالم است. مدت‌ها پیش فرض بر این بود که اگر می‌خواهیم وزن کم کنیم، کالری‌هایی که می‌سوزانیم باید بیشتر از کالری‌هایی باشد که در رژیم‌های غذایی مصرف می‌کنیم. اما، در سال‌های اخیر، کار هرمان پونتزر در دانشگاه دوک در کارولینای شمالی و همکارانش، درک جدیدی از متابولیسم را آشکار کرده است.

کار آنها حاکی از آن است که افراد بسیار فعال تقریباً به اندازه کسانی که تمام روز پشت میز کار می کنند کالری می سوزانند. چه خبر است و برای سلامتی و دور کمر ما چه معنایی دارد؟

دویدن برای شما بهتر است یا پیاده روی؟

بر کسی پوشیده نیست که ورزش برای سلامتی ما شگفت‌انگیز است، اما وقتی نوبت به نوع ورزش، میزان و تعداد دفعات انجام آن می‌رسد، همه چیز دشوار می‌شود. موضوع دویدن را در نظر بگیرید: ما می دانیم که این کار باعث می شود قلب فوایدی برای بدن و مغز داشته باشد، اما برای برخی افراد صرف فکر دویدن باعث ناراحتی و ترس می شود. در این مقاله از خود می‌پرسیم که آیا واقعاً لازم است پیاده‌روها را بکوبیم یا پیاده‌روی آرام می‌تواند این کار را انجام دهد؟ در هر اردویی که خود را پیدا کنید، باید خبرهای خوشایند وجود داشته باشد.

چرا تمرینات قدرتی می تواند بهترین کاری باشد که برای سلامتی خود انجام می دهید؟

حالا که تصمیم گرفتید بدوید یا راه بروید، قبل از بستن کفش های کتانی خود کمی استراحت کنید و این مقاله را بخوانید. وقتی صحبت از تناسب اندام به میان می‌آید، افزایش قدرت عضلانی مدت‌هاست که به تمرینات هوازی تبدیل شده است، شاید به این دلیل که بسیاری از مردم فکر می‌کنند وزنه‌برداری به معنای ساخت عضله دوسر بزرگ است. اما تمرینات قدرتی اثرات بسیار شگفت انگیزی بر سلامتی ما دارد، از جمله بهبود تناسب اندام قلبی عروقی، و می تواند سال ها به زندگی شما اضافه کند و از شما در برابر برخی از قاتلان بزرگ محافظت کند. به خطر شما آن را نادیده بگیرید. خبر خوب این است که برای بدست آوردن تقویت نیازی به پمپاژ آهن ندارید.

چگونه از برخورد به دیوار در طول ماراتن جلوگیری کنیم؟

وقتی نوبت به توصیه ورزش می‌رسد، پدیده‌های خاصی وجود دارد که واقعاً به داشتن علم در کنار شما کمک می‌کند. یکی از آنها ضربه زدن به دیوار در حین دویدن است، با نام مستعار “بوکینگ” – احساسی که پاهای شما تبدیل به ژله می شود و فکر می کنید که نمی توانید ادامه دهید. ما می دانیم که این نتیجه از ذخایر انرژی تخلیه شده است، اما علم اکنون می تواند به توضیح اینکه چرا فقط برای برخی افراد گاهی اوقات اتفاق می افتد کمک کند و نکات مفیدی برای جلوگیری از وقوع آن ارائه دهد. این برای شما اتفاق نمی افتد. اگر برای مدت طولانی تمرین می کنید، این مطلب را حتما بخوانید.

نحوه حرکت شما چگونه می تواند طرز فکر و احساس شما را تغییر دهد

در نهایت، بیایید ببینیم ورزش چه کاری را نه برای بدن، بلکه برای مغز می تواند انجام دهد. تأثیرات بالقوه در اینجا قابل توجه است، اما کارولین ویلیامز، روزنامه نگار و نویسنده علمی، به معنای واقعی کلمه این کتاب را در مورد تأثیرات ذهنی قدرتمند این فعالیت نوشت. در این مقاله بر اساس کتاب او حرکتشما متوجه خواهید شد که هر آنچه از ذهن خود می خواهید – خلاقیت بیشتر، انعطاف پذیری بهتر یا عزت نفس بالاتر – شواهد نشان می دهد که راه هایی برای حرکت دادن بدن وجود دارد که می تواند کمک کند.

راهنمای اساسی New Scientist’s Essential #16: ورزش

برای راهنمای دقیق ورزش، اینکه با ما چه می کند، چقدر به آن نیاز دارید و چگونه آن را برای شما آسان تر کنیم، جدیدترین ها را بررسی کنید. راهنمای ضروری دانشمند جدیدموجود به صورت چاپی و داخلی دانشمند جدید کاربرد.

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2364739-seven-days-to-a-fitter-you-read-our-top-exercise-long-reads-for-free/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

توسط احمد گل کار

احمد گل کار