عکس های خیره کننده جهان را در مقیاس میکروسکوپی نشان می دهد

آلیسون پولاک 2021

مگس زیر چانه سوسک ببر

از نمای نزدیک از یک پولیپ مرجانی با عرض 1 میلی متر گرفته تا عکسی از سوسک ببری که مگس را در آغوش گرفته است، این عکس ها جزو بهترین عکس ها در مسابقه فوتومیکرووگرافی دنیای کوچک نیکون 2022 هستند.

زندگی


19 اکتبر 2022

آلوئول سینه شیرده

برت ام. لوئیس

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2342885-dazzling-photographs-reveal-the-world-on-a-microscopic-scale/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

در بالا تصویری است که اتوفلورسانس یک پولیپ مرجانی با عرض 1 میلی متر را نشان می دهد، ارگانیسمی که کلونی هایی را تشکیل می دهد که بخش عمده ای از صخره های مرجانی را تشکیل می دهند. او با رهبری برت ام. لوئیس در جایگاه دوازدهم قرار گرفت. لوئیس از تکنیک تصویربرداری فلورسانس، که در آن از نور با شدت بالا برای برانگیختن مولکول های فلورسنت در نمونه استفاده می شود، برای گرفتن عکس خود استفاده کرد.

قالب اسلایم (لامپرودرما)

آلوئول سینه شیرده

کالب داوسون

مگس زیر چانه سوسک ببر

در تصویر بالا، مگسی با چشمانش زیر چانه یک سوسک ببری چنگ زده است که رتبه دهم را مورات اوزتورک به دست آورده است. اما این یک آغوش لطیف نیست. سوسک های ببر با آرواره های قوی و توانایی دویدن تا 8 کیلومتر در ساعت، شکارچیان مهیبی برای طعمه خود هستند که شامل مورچه ها، عنکبوت ها و کرم ها نیز می شود.

اتوفلورسانس یک پولیپ مرجانی منفرد (تقریباً 1 میلی متر)

تصویر بالا فینالیست مسابقه است که توسط Caleb Dawson گرفته شده است. این سلول‌های میواپیتلیال را در بافت پستان نشان می‌دهد که در اطراف خوشه‌هایی از سلول‌ها به نام آلوئول پیچیده شده‌اند که شیر مادر را تولید می‌کنند. قبل از گرفتن میکروسکوپ کانفوکال، سلول‌های میواپیتلیال با رنگ‌های فلورسنت رنگ‌آمیزی شدند.

اجسام میوه دار اسپور کروی یا اسپورانژیوم یک کپک لجن از این جنس لامپرودرمادر تصویر بالا که توسط آلیسون پولاک گرفته شده و در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

اتوفلورسانس یک پولیپ مرجانی

قالب اسلایم (لامپرودرما)

مورات اوزتورک

این تصاویر خیره کننده که در تقاطع میکروسکوپ و هنر نشسته اند، یکی از بهترین ورودی ها برای مسابقه فوتومیکرووگرافی دنیای کوچک نیکون 2022رقابتی جهانی که زیبایی علم را در سطح میکروسکوپی به نمایش می گذارد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار