فسیل نادری نشان می دهد که دایناسورهای «نابودگر شین» در حال نبرد هستند

ایده این دایناسورها از چماق های دم خود برای مبارزه استفاده می کنند تی رکس می گوید: «به نوعی کلیشه کتاب درسی تبدیل شده بود استفان لاوتنشلاگر در دانشگاه بیرمنگام انگلستان او این مطالعه را نمونه بارز این می‌بیند که چگونه یک فرض دیرینه را می‌توان با شواهد جدید واژگون کرد. او می‌گوید: «اکنون که دیرینه‌شناسان می‌دانند به دنبال چه چیزی باشند، می‌توان همان آسیب را در فسیل‌های دیگر، احتمالاً هنوز ناشناخته، کشف کرد.»

هنری شارپ

بر اساس نوک های آسیب دیده در مراحل مختلف بهبودی و در مکانی به راحتی توسط دیگری قابل دسترسی است ز از crurivastator محققان بر این باورند که دایناسورها از دم خود برای مبارزه برای تسلط اجتماعی استفاده می کردند و به احتمال زیاد کشنده نیستند. آنها گمان می کنند که این شبیه به نحوه استفاده حیوانات مدرن از شاخ یا سایر اعضای بدن برای ادعای قلمرو یا جفت است. بنابراین در حالی که دم چاقویی ممکن است برای دفاع شخصی مفید بوده باشد، تکامل آن احتمالاً بیشتر به دلیل انتخاب جنسی بوده است تا شکار. بنابراین در حالی که دم چاقویی ممکن است برای دفاع شخصی مفید بوده باشد، تکامل آن احتمالاً بیشتر به دلیل انتخاب جنسی بوده است تا شکار.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2350250-rare-fossil-reveals-destroyer-of-shins-dinosaurs-fought-each-other/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

Crurivastator Zuul در نبرد - اعتبار هنری شارپ

مرجع مجله: نامه های زیست شناسی، DOI: 10.1098/rsbl.2022.0404

کروویواستات زوول این نام از زوول شیطانی از فیلم 1984 گرفته شده است شکارچیان ارواح، با کریواستاتور به معنای “نابود کننده ساق پا”. فسیل او تقریباً یک دهه پیش – در حین حفاری در مونتانا برای کشف یک گورگوساروسپسر عموی سابق تی رکس – زمانی که حفاری ها به چوب دم دایناسورها برخورد کردند. سال‌ها بعد، زمانی که محققان موزه سلطنتی انتاریو در تورنتو مشغول آماده‌سازی فسیل برای نمایش بودند، متوجه شدند که برخی از نوک‌های فسیل آسیب دیده است. بسیاری از آنها دارای نواحی صاف بودند که نشان می دهد استخوان دوباره تشکیل شده است و برخی از آنها رشد کراتین داشتند – هر دو نشانه بهبودی بودند که نشان دهنده آسیب های مکرر است.

زوول، شین نابودگر، یک تانک زنده بود. ستون فقرات و دم این دایناسور با صفحات زرهی پوشانده شده با میخ پوشانده شده بود و به چوبی ختم می شد که قبلاً تصور می شد برای مبارزه با شکارچیان شرور استفاده می شود. تیرانوزاروس رکس. اما یک فسیل گوشتی نادر نشان می دهد که این گیاهخواران زرهی احتمالا کمتر از دم خود برای دفاع از خود استفاده می کردند. تی رکس و بیشتر برای تسلط بر خود.

برداشت هنرمند از جنگجوی زوول در نبرد

آربور می‌گوید: دایناسورهای شکارچی بزرگ می‌توانند با نیروی کافی گاز بگیرند تا خراش‌ها و آثار سوراخ شدن روی استخوان‌ها باقی بماند. اما این علائم روی این فسیل گم شده است.

آسیب به سنبله های پشت فسیل a غرش خون ریزی نشان می دهد که این دایناسورهای زره ​​پوش از چماق خود برای دفع تیرانوسورها استفاده نمی کردند بلکه برای مبارزه استفاده می کردند.

زندگی


7 دسامبر 2022

” [damaged spikes] فقط در این محدوده کوچک در اطراف باسن و فقط در دو طرف بدن قرار دارند.» آلاچیق ویکتوریا در موزه سلطنتی BC در بریتیش کلمبیا. آنها در بالای بدن یا از طریق سر شکسته نمی شوند، جایی که شما انتظار شکارچی مانند آن را دارید تی رکس او گفت حمله کنید.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار