فعالیت ایمنی واژن پس از اولین رابطه جنسی افزایش می یابد

اگرچه 19 زن تنها یک نمونه کوچک است، تیم همچنین داده های جمع آوری شده در دو مطالعه مشابه شامل 95 زن در کنیا و 93 زن در بلژیک را بررسی کرد. هر سه مطالعه افزایش عمومی در فعالیت سیستم ایمنی واژن را پس از اولین رابطه واژینال نشان دادند. هیچ یک از مطالعات شامل مردان ترنس یا افراد غیر باینری نبود.

برای خبرنامه رایگان بررسی سلامت ما ثبت نام کنید که اخبار سلامت، غذا و تناسب اندام را که می توانید به آنها اعتماد کنید، هر شنبه به شما می دهد.

او می‌گوید: «گفتارهای زیادی مبنی بر اینکه رفتار جنسی پیامدهای خطرناکی برای نوجوانان دارد، وجود دارد، اما ما نمی‌خواهیم این تغییرات را منفی فرض کنیم.»

کالیا توضیح می دهد: بدیهی است که رابطه جنسی منجر به تغییراتی در واسطه های ایمنی می شود، زیرا تبادل میکروبیوتا بین دو شریک درگیر است. “التهاب بخشی جدایی ناپذیر از مکانیسم ترمیم فیزیولوژیکی بدن است، مگر اینکه حل نشده باقی بماند.”

زوج در رختخواب

مرجع مجله: eLife، DOI: 10.7554/eLife.78565

به نظر می رسد درگیر شدن در مقاربت واژینال برای اولین بار، فعالیت سیستم ایمنی را در واژن افزایش می دهد، احتمالاً به دلیل افزایش قرار گرفتن در معرض باکتری ها.

این مطالعه بررسی نکرد که آیا این تغییرات ایمنی باعث اختلال در باروری یا خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی می شود. دیگر به پژوهش نشان داد که افزایش التهاب یا افزایش غلظت سیتوکین های پیش التهابی خطر ابتلا به HIV را در گروهی از زنان در آفریقای جنوبی افزایش می دهد. همکار هیوز آلیسون راکسبیهمچنین در دانشگاه واشنگتن، می‌گوید که نباید تغییراتی را که مطالعه جدید مشاهده کرده، بد فرض کنیم.

تام مرتون/گتی ایماژ

می گوید دریافت این نوع اطلاعات از زنان جوان به دلیل یک تابو اجتماعی دشوار است نامارتا کالیا در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو، که در این مطالعه شرکت نداشت. او تلاش‌هایی را که برای به دست آوردن و مقایسه داده‌های بلژیک و کنیا برای قوی‌تر کردن نتایج انجام شده است، تحسین می‌کند، اما می‌گوید که نتیجه چندان شگفت‌انگیز نیست.

شان هیوز در دانشگاه واشنگتن در سیاتل و همکارانش نمونه هایی از ترشحات دهانه رحم و واژن را از 19 زن در ایالات متحده هر سه ماه به مدت پنج سال جمع آوری کردند. شرکت کنندگان همچنین نشان دادند که در طول مطالعه چه زمانی برای اولین بار مقاربت واژینال داشتند.

زوجی که در یک تخت مشترک هستند

مشخص نیست که چرا این تغییرات ایمنی رخ می دهد، اما هیوز پیشنهاد می کند که فعالیت جنسی باعث افزایش قرار گرفتن واژن در برابر باکتری های مختلف می شود. سیستم ایمنی این فعالیت جدید را تشخیص می دهد و بنابراین سلول های ایمنی و سیگنال های بیشتری را به دفعات بیشتر ارسال می کند. هیوز می‌گوید: «این می‌تواند بخشی از واژن باشد که به یک محیط ایمنی بالغ‌تر تبدیل می‌شود.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2345929-vaginal-immune-activity-increases-after-having-sex-for-the-first-time/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

کالیا می‌گوید، اما در بیشتر موارد، هدف التهاب حفظ هموستاز واژن است، زمانی که میکروبیوم توسط تعداد زیادی باکتری خوب حفظ می‌شود و از آن در برابر عفونت محافظت می‌کند.

این تیم سطوح پروتئین‌های سیستم ایمنی به نام سیتوکین‌ها را اندازه‌گیری کردند که پیام‌هایی را به یکدیگر ارسال می‌کنند و سیستم ایمنی را به مهاجمان احتمالی هشدار می‌دهند. هیوز می‌گوید: «پس از رابطه جنسی، سیتوکین‌هایی که اندازه‌گیری کردیم همگی افزایش یافتند.

در آینده، این تیم امیدوار است که درک بهتری از چگونگی تأثیر تغییرات در عملکرد سیستم ایمنی بر خطر ابتلا به عفونت‌های مقاربتی در زنان داشته باشد.

سطح پروتئین سیستم ایمنی در واژن پس از اولین رابطه واژینال افزایش می‌یابد که نشان می‌دهد بدن در برابر قرار گرفتن در معرض باکتری‌های جدید واکنش نشان می‌دهد.

سلامتی


7 نوامبر 2022

توسط احمد گل کار

احمد گل کار