قانون سازمان دامپزشکی که بیش از 50 سال قدمت دارد نیاز به بازنگری و بازنگری دارد

آقامیری گفت: میزان حقوق در سازمان دامپزشکی کم است به طوری که برخی از همکاران ما ماهیانه هفت میلیون تومان حقوق دریافت می کنند که باید به معیشت آنها توجه شود.

به گزارش ایرنا، مراسم روز ملی دامپزشکی و آغاز هفته دامپزشکی با شعار “غذای سالم، انسان سالم، غذای سالم برای دام و دام سالم” با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان و سازمان کشور برگزار شد. رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سالن کنفرانس صدا و سیما پخش شد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84906729/%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%D8%AF%D9%85%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%DB%B5%DB%B0-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D9%86%DA%AF%D8%B1%DB%8C

وی با بیان اینکه برای صادرات محصولات دامی و طیور بر ارتباط با کشورها تاکید داریم، افزود: با برخی کشورها مکاتبه داریم تا در حوزه دامپزشکی همکاری و روابط تجاری داشته باشیم، درهای ایران در این زمینه به روی همه کشورها باز است. و نه ما با همه کشورهای رژیم اشغالگر قدس همکاری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار بازرگانی ایرنا، ˈمحمد آقامیریˈ در مراسم گرامیداشت 23 مهرماه روز ملی دامپزشکی و آغاز هفته دامپزشکی افزود: قانون سازمان دامپزشکی کشور اگرچه قدمت 50 سال قبل دارد اما این قانون مترقی است و به همین دلیل است. لازمه پیگیری تحول علم و فناوری برای داشتن ابزارهای قانونی موثر است.

خدمات دامپزشکی غیردولتی به بخش خصوصی واگذار شده است

آقامیری گفت: 100 درصد وظایف حوزه دامپزشکی که باید به بخش خصوصی سپرده شود قطعا انجام می شود و خود سازمان دامپزشکی به وظایف حاکمیتی خود ادامه می دهد.

رئیس سازمان دامپزشکی در کشور با بیان اینکه در معاونت تحقیقات سازمان دامپزشکی با کمبود جدی مواجه هستیم، گفت: به نیروهای پژوهشی نیاز داریم و هر چه نیروها بیشتر شود خدمات بیشتری ارائه می شود.

برخورد با فساد در سازمان دامپزشکی

وی افزود: ایمنی مواد غذایی در کشور بسیار حائز اهمیت است و سلامت حتی از قیمت آن نیز مهمتر است زیرا اگر کنترل کیفی محصولات صورت نگیرد، مردم رغبتی به خرید آن ندارند.

آقامیری گفت: ایجاد سازمان دامپزشکی در دولت سیزدهم انجام شد و این ایجاد در آینده متجلی خواهد شد.

برنامه ریشه کنی 5 بیماری دامپزشکی در 2 سال آینده

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه اصلاح مواد قانونی سازمان دامپزشکی کشور نیاز است گفت: برای به روز رسانی اقدامات سازمان دامپزشکی باید الحاقاتی به قانون اضافه شود چرا که برای اصلاح نیازمند قانون مترقی هستیم. سلامت جامعه است و باید در دستور کار قرار گیرد. مجمع باید قرار گیرد.

حقوق کم دامپزشکان

وی گفت: 90 درصد خدمات غیردولتی در حوزه دامپزشکی که قابل واگذاری به بخش خصوصی بود به دولت سیزدهم واگذار شده است و مابقی حدود 10 درصد نیز به زودی واگذار می شود.

آقامیری ادامه داد: دامپزشکان در اقصی نقاط کشور و حتی راه های صعب العبور روستایی به دامداران خدمات رسانی می کنند و ما وظیفه داریم به صورت جهادی به مردم خدمات ارائه دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بر اساس قانون، مشاغل در حوزه دامپزشکی باید به بخش خصوصی یعنی نظام دامپزشکی منتقل شود که مجلس نیز به آن توجه و نظارت دارد، افزود: در دولت سیزدهم دو وظیفه مهم قانونی نظام پرورش و افزایش بهره وری است. بخش خصوصی واگذار شده است که بر اساس آن 90 درصد این وظایف به بخش خصوصی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: تمامی خدمات در حوزه دامپزشکی به صورت الکترونیکی و بر روی سایت ارائه می شود و تمامی نیازهای افراد در حوزه صدور مجوز از این طریق و در مدت زمان کوتاهی برطرف می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: پنج بیماری شامل آبله، برفک، ص پ آر، هاری و شربان با فعالیت جهادی تا 2 سال آینده ریشه کن می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفته است که میزان فساد در این سازمان کاهش می یابد و با آن برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی سازمان دامپزشکی کشور با وجود افزایش جمعیت افزایش نیافته است، افزود: حتی سازمان نیز با کمبود جذب سرباز مواجه است در حالی که این نیروها می توانند در این بخش موثر باشند و از توانمندی های خود بهره برده اند. “

آقامیری گفت: با ترویج و آموزش می توانیم از شیوع بسیاری از بیماری های دامپزشکی در کشور جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون 91 درصد واکسن و داروهای دام و 25 درصد در بخش طیور در کشور تولید می شود، افزود: خرید واکسن های دامپزشکی وارداتی است به طوری که 75 درصد واکسن های طیور وارداتی است. در دولت سیزدهم به دنبال رسیدن به خودکفایی و افزایش خودکفایی در تولید واکسن پرندگان و کاهش رقم واردات این واکسن پرندگان به زیر 10 درصد هستیم.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار