قطعات پروتئینی که آسیب های پوستی را ترمیم می کنند را می توان به لوازم آرایشی اضافه کرد

آنها دریافتند که پپتیدها به طور قابل توجهی سطوح ساختارهای پروتئینی کلیدی به نام میکروفیبریل های غنی از فیبریل را افزایش می دهند، که به عنوان خاصیت ارتجاعی پوست شناخته شده است، در پوست درمان شده در مقایسه با سایر مناطق درمان نشده. شرکت کنندگان هیچ عارضه جانبی از درمان را تجربه نکردند.

بل می‌گوید که محققان قصد دارند آزمایش کنند که آیا این افزایش سطح پروتئین باعث کاهش ظاهر چین و چروک‌ها می‌شود یا خیر.

همانطور که پروتئین ها تجزیه می شوند، قطعات پروتئینی کوچکی به نام پپتید آزاد می کنند که می تواند باعث درجاتی از ترمیم پوست شود. با این حال، اینها معمولاً در سطوح ناکافی ترشح می شوند تا حتی تا حدودی ظاهر پیری پوست را معکوس کنند مایکل شرات در دانشگاه منچستر انگلستان

پیش از این، برخی از محققان محصولات آرایشی حاوی سطوح بالایی از این پپتیدها را ساخته بودند، اما نشان داده شده است که تعداد کمی از این پپتیدها آسیب های پوستی را در انسان ترمیم می کنند.

بل می‌گوید اگر از آن به عنوان یک محصول مراقبت از پوست ساخته شده است، مانند برند Boots No7، احتمالاً باید روزانه از پپتیدها استفاده کنید تا اثرات ضد پیری را حفظ کنید.

در تحقیقی که در کنفرانس آکادمی پوست آمریکا در لوئیزیانا در 18 مارس ارائه شد، شرات و همکارانش از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی اینکه وقتی پروتئین‌ها در پوست ما شکسته می‌شوند، تولید می‌شوند، استفاده کردند. از آنجا، آنها دو پپتید را شناسایی کردند که معتقدند در نتیجه آسیب به طور طبیعی در پوست ما وجود دارد.

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2365006-protein-fragments-that-repair-skin-damage-could-be-added-to-cosmetics/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

پس از اینکه شرکت‌کنندگان این پچ را به مدت 12 روز پوشیدند، محققان از ناحیه‌ای که پپتیدها در آن اعمال شده بود و همچنین سایر مناطقی که در معرض این پپتیدها قرار نگرفته بودند، نمونه‌برداری به وسعت 3 میلی‌متر گرفتند.

او می‌گوید، کار بیشتر همچنین باید تعیین کند که آیا اثرات ضد پیری آشکاری که روی پوست ساعد دیده می‌شود، به پوست صورت نیز ترجمه می‌شود یا خیر.

افزایش سطح التهاب و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید منجر به از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست و ایجاد چین و چروک با افزایش سن می شود.

اگرچه این مطالعه از این ایده حمایت می کند که پپتیدهای پوست می توانند برخی از آسیب ها را ترمیم کنند، اما برای ارزیابی مدت زمان ماندگاری اثرات به کار بیشتری نیاز است. راجا سیوامان در علوم و تحقیقات پوست یکپارچه، یک واحد آزمایشات بالینی در ساکرامنتو، کالیفرنیا.

اما با توجه به مایک بل در Walgreens Boots Alliance – یک شرکت مراقبت‌های بهداشتی که این مطالعه را تامین مالی کرده است – در ناتینگهام، انگلستان، میکروفیبریل‌های غنی از فیبرلین به سطوحی مشابه با سطوح طبیعی در افراد چند سال جوان‌تر از شرکت‌کنندگان رسیدند.

مراقبت از پوست که شامل دو نوع تکه پروتئین تازه کشف شده است ممکن است روزی آسیب ناشی از پیری را معکوس کند.

محققان توجه نکردند که آیا این افزایش سطح پروتئین با جوان‌تر شدن پوست، مانند چین و چروک‌های کمتر مرتبط است یا خیر.

FangXiaNuo/Getty Images

سپس محققان این پپتیدها را در ناحیه ای از پوست روی ساعد هشت فرد قفقازی 71 تا 84 ساله اعمال کردند. نواحی تحت درمان با یک چسب پلیمری پوشانده شدند که باعث بهبود نفوذ پپتیدها به پوست می شود.

پروتئین هایی که یک شبکه الاستیک در پوست ما تشکیل می دهند، با افزایش سن به دلیل افزایش سطح التهاب در بدن و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید، به طور فزاینده ای آسیب می بینند. با گذشت زمان، آسیب باعث می شود پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و چین و چروک شود.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار