قیمت روغن خوراکی در کشور بین 10 تا 25 درصد کاهش می یابد

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در زمینه تامین نیاز داخلی مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: تامین کنندگان کشور فضای رقابتی را دنبال می کنند و نه تنها نگرانی تولید وجود ندارد، بلکه دغدغه اصلی صادرات است تا بتوانیم اجازه صادرات بیشتر را بدهیم. به کشاورزان تا هزینه های خود را تامین کنند.

وی با بیان اینکه یکی از موارد خوبی که در قانون به آن اشاره شده بحث بهبود فضای کسب و کار و ارائه ستاد ملی و استانی به عنوان ستاد تسهیل کسب و کار است، افزود: این کرسی در هر استان با ریاست استاندار و معاون رئیس جمهور اداره می شود. اقتصاد و همه نهادهایی که در حوزه اقتصادی فعالیت می کنند، شکل می گیرد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه یکی از خوشه های بسیار موفقی که عملکرد خوبی داشت، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان بود، خاطرنشان کرد: با نگاهی به روند آماری می توان به این نتیجه رسید که در زمینه کاهش تورم بین استان های زنجان در رتبه های بالا قرار داشت و رتبه سوم را به خود اختصاص داد اما اکنون به رتبه دوازدهم رسیده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84838348/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%A7%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%DB%B1%DB%B0-%D8%AA%D8%A7-%DB%B2%DB%B5-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D9%85%DB%8C-%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AF

برادران یادآور شد: روند کاهش تورم با جدیت دنبال می شود اما بیشترین نقش را تولیدکنندگان خواهند داشت، اما تورم در بخش صنعت کمتر از تورم محصولات در سطح جامعه است و تلاش می شود بازار حفظ شود. رقابت پذیری و تولید کالا با هزینه کمتر.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی برادران روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان با اشاره به اینکه اقداماتی در حوزه نفت انجام شده است تا شاهد موج کاهش تولید باشیم، گفت: قیمت روغن خوراکی در کشور را افزایش داد و افزود: با ادامه این روند به صنایع مرتبط نیز کمک شده و قیمت ها متناسب با کاهش نرخ روغن دانه های روغنی خواهد بود.

وی در خصوص تورم موجود و تغییرات قیمتی اکثر کالاها گفت: تقسیم بندی در قالب کرسی تنظیم بازار است و کالاهای مختلفی به هر وزارت کشور واگذار می شود، اما با حمایت خوب وزارت کشور تلاش می شود. شورای اسلامی اگر بتوان هزینه واردات کالاهایی را که در داخل تولید نمی شود کاهش داد، از این منظر وزن تورم ایجاد شده در ابتدای سال متناسب با افزایش قیمت های جهانی و حذف آن تولید می شود. از 4200 ارز کاهش می یابد.

وی افزود: تولیدکنندگان عمده نفت تاکنون شریک خوبی در این حوزه بوده اند و امیدواریم در موج های بعدی میزان کاهش بیش از رقم ذکر شده باشد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار