قیمت زرشک در خراسان جنوبی دو برابر شد

رضوی گفت: امسال مراکز خرید زرشک استان زرشک را با قیمت بالا از کشاورزان خریداری کردند به همین دلیل بخش خصوصی نیز زرشک را با قیمت مناسب از کشاورزان خریداری کرد که به نفع کشاورز بود.

سید حسن رضوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت هر کیلوگرم زرشک تازه شاخه دار در سال گذشته بین 9 تا 10 هزار تومان بود و امسال نیز قیمت این نوع محصول بیش از بیش از 100 میلیون تومان افزایش یافته است. 20000 تومان در بازار آزاد.

وی گفت: استان های همدان، فارس، اصفهان، قم، البرز و گلستان از جمله بازارهای جدید شناسایی شده برای عرضه زرشک از خراسان جنوبی هستند که مدیران تعاونی های روستایی برخی از این استان ها با تشکل های خود در خراسان جنوبی حضور یافتند.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی از خرید 600 تن زرشک تازه در این استان خبر داد و گفت: 9 مرکز در پنج شهرستان تولید کننده زرشک خراسان جنوبی تا پایان فصل برداشت در منطقه خرید زرشک فعال هستند.

وی گفت: زرشک با توافق دوجانبه بر اساس کیفیت محصول با همین نرخ خریداری می شود.

اولین جشنواره ملی زرشک با شعار “زرشک خراسان جنوبی برای همه ایرانیان” از 31 تا 7 مهرماه سال جاری در پنج شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار شد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84929072/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84-%D8%B2%D8%B1%D8%B4%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%DB%B2-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D8%B4%D8%AF

وی با اشاره به افزایش قیمت زرشک در سال جاری افزود: برگزاری جشنواره ملی زرشک در فصل برداشت نقش موثری در معرفی این محصول و افزایش قیمت زرشک داشته است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: به لطف جشنواره زرشک این محصول به خوبی به استان های دیگر معرفی شده است و در سال های گذشته زرشک تازه در چند استان از جمله تهران و خراسان رضوی به فروش می رسید اما امسال پیدا کردیم. بازارهای جدید برای عرضه

رضوی افزود: تشکل های این استان ها تعاملات خوبی با تشکل های تعاون روستایی خراسان جنوبی برقرار کردند و دستورات خوبی داشتند.

وی بیان کرد: امیدواریم این جشنواره ها تداوم داشته باشد و شروع خوبی برای معرفی زرشک و رسیدن به اهداف مورد نظر باشد.

وی افزود: از آنجایی که زرشک کاران در سال های گذشته نوار بهداشتی زرشک ساخته اند، از طرفی فروش زرشک به صورت خشک ارزش افزوده بیشتری دارد، امسال کمتر زرشک تازه خود را به فروش رساندند.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: تعاون روستایی استان به طور مستمر در تلاش است تا زرشک را معرفی و بازارهای جدیدی را برای فروش محصول شناسایی کند تا کشاورزان ما نه تنها مانند سال های گذشته متضرر نشوند، بلکه محصولات خود را با قیمت مناسب به فروش برسانند. قیمت قیمت.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار