قیمت مرغ باز هم از قفس نظارتی بازار کرمان جهش کرد

خصالی در همین حال گفت: سازمان جهاد به عنوان نهاد حاکمیتی اقدام به ساماندهی و مدیریت مرغداری ها می کند تا کمبود مرغ گرم در بازار وجود نداشته باشد.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر قیمت مرغ در مناطقی از استان کرمان از مرز 70 هزار تومان گذشت و مسئولان تاکید کردند که قیمت گوشت مرغ نباید از 59 میلیون و 800 هزار تومان بیشتر شود تا مردم توان خرید آن را داشته باشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مصرف کننده باید یارانه خوبی در بازار مرغ بگیرد و تولیدکننده احساس کند وضعیت بازار به گونه ای است که بتواند جوجه ریزی را آغاز کند.

وی گفت: برای جلوگیری از کمبود مرغ در بازار کرمان، بخش خصوصی و دولت هم اکنون اقدام به توزیع مرغ منجمد در بازار کرمان کرده اند.

مدیرعامل تعاونی مرغداری رفسنجان گفت: وجود تعاونی های تولید مرغ می تواند در تنظیم بازار و جلوگیری از نوسانات قیمت به دلیل حذف واسطه ها موثر باشد.

وی ادامه داد: شرکت تعاونی تولیدی رفسنجان می تواند مرغ مورد نیاز این شهر را تامین کند، ضمن اینکه جبران کمبود مرغ در سایر شهرستان های استان گاهی به عهده تعاونی مرغداری رفسنجان است که این امر نیز باعث کمبود در این منطقه می شود.

پس از آن است که برخی از مسئولان استان افزایش قیمت نهاده ها و کاهش جوجه ریزی را مهمترین دلیل گرانی مرغ می دانند و معلوم نیست چه نهادی و چه مسئولی باید نظارت لازم را داشته باشد. که بر اساس مجوزهای ارائه شده جوجه ریزی به موقع انجام می شود و باید به درستی انجام شود و ما شاهد این مسائل نیستیم.

خصالی گفت: برای ساماندهی موضوع مرغ در آینده کالابرگ به مردم اختصاص می یابد که اکنون زیرساخت های آن را فراهم می کنیم.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از برخی شهرهای استان کرمان، قیمت گوشت مرغ در مراکز مختلف شهر کرمان به سایر شهرهای شمال، جنوب و شرق استان تا دیروز (سه شنبه) 68 هزار و 500 تا 70 هزار تومان است. فروخته شده و در برخی نقاط با کمبود عرضه مواجه هستند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت تامین تمام نیازهای بازار مرغ منجمد را داریم، گفت: مرغ منجمد روز سه شنبه در بازار توزیع شد.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنعتی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز بر لزوم برقراری آرامش در بازار کرمان تاکید کرد و گفت: مردم در مکان هایی که مشکلی در قیمت و کیفیت مرغ می بینند، مراتب را گزارش دهند. سامانه 124 و رسیدگی به شکایات آنها در اسرع وقت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه عدم تولید و جوجه کشی طی چند هفته گذشته باعث کمبود جوجه در بازار کرمان شده است، نوید می دهد که تا چند روز آینده این مشکل برطرف خواهد شد. .

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: افزایش قیمت 5.5 برابری نهاده های دام و طیور موجب افزایش قیمت مرغ در بازار کرمان شده است.

    قیمت مرغ باز هم از قفس نظارتی بازار کرمان جهش کرد

پس از آن بود که اگرچه انتظار می رفت با ساماندهی بازار تولید و عرضه مرغ در ماه های اخیر، دیگر شاهد افزایش قیمت بالای 60 هزار تومان نباشیم، اما به نظر می رسد سقف قیمت در نظر گرفته نشده است و مدیران همچنان نقش دلال را ایفا کند.

وی گفت: از سوی دیگر 60 تا 70 درصد قیمت تمام شده مرغداری ها مربوط به خوراک است، بنابراین به محض گران شدن خوراک مرغ، قیمت تمام شده آن محصول را تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداری رفسنجان در شمال استان کرمان که یکی از نهادهای مهم و تاثیرگذار در این بخش است، گفت: عدم وجود زنجیره تولید و توزیع مرغ در شهرستان های استان کرمان برای نظارت بر تولید و توزیع مرغ. بازار بسیار قابل توجه است

جهاد استان: قیمت نهاده ها باعث افزایش قیمت شد

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنعتی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: تیم های نظارتی و بازرسی به صورت مستمر بر کشتارگاه ها و مرغداری ها نظارت می کنند و اگر زمانی با کمبود مرغ گرم مواجه شدیم مرغ وارداتی را با قیمت مناسب تهیه می کنیم. قیمت از طریق دو سرویس پشتیبانی 48000 تومان و بخش خصوصی (مرغ منجمد خانگی) 58000 تومان می دهد.

بر اساس بررسی های خبرنگار ایرنا در کرمان، مرغ گرم روز سه شنبه در بازار با قیمت 68 هزار تومان به فروش رسید و قیمت مرغ برش نیز تا 130 هزار تومان در هر کیلو اعلام شده است.

این کمبود در روزهای آینده برطرف خواهد شد

وی با اشاره به فروش مرغ بریده به قیمت بالاتر از مرغ ادامه داد: سامانه ای در حال طراحی است تا تمامی این قیمت ها در بازار کنترل شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان خاطرنشان کرد: این مشکل با وجود اقدامات انجام شده طی چند روز آینده به طور کامل حل خواهد شد.

عدم وجود خط تولید محسوس است

به گزارش ایرنا، اگرچه دولت در چنین مواردی با تزریق مرغ منجمد سعی در ایجاد تعادل در بازار دارد و این کار در رفع مشکلات کمبود یا گرانی موثر است، اما برنامه ریزی و انتظار می رفت که پس از اعلام قیمت نهایی حدودا 60000 تومان با محاسبات کامل، عرضه و عرضه مرغ در چند ماه گذشته انجام شده است، بنابراین مردم دیگر درگیر چنین مشکلاتی نخواهند بود؛ اکنون دستگاه های مسئول باید بیش از گذشته و با برنامه ریزی بیشتر از همیشه تلاش کنند و نهادهای نظارتی مختلف نیز باید برای جلوگیری از سوء استفاده برخی تولیدکنندگان یا دلالان وارد عمل شوند تا مردم در این شرایط اقتصادی با مشکل بیشتری مواجه شوند. مهمترین نیازهای غذایی آنها


منبع: https://www.irna.ir/news/84908559/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%D9%82%D9%81%D8%B3-%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%AF

محمدعلی اسماعیلی افزود: عدم شیوع بیماری طبق جدولی است که در سطح کشور تعیین شده است، به همین دلیل گاهی اوقات فراوان و گاهی کمبود داریم.

قیمت مرغ در برخی شهرهای جنوب کرمان که با وجود ظرفیت های تولیدی کشتارگاه های صنعتی استفاده نشده است، افزایش یافته است و گزارش اخیر ایرنا از مشکلات افزایش قیمت گوشت مرغ در هفت شهر جنوب این کشور خبر داده است. استان و نیاز به احداث کشتارگاه صنعتی را می توانید از طریق لینک زیر بخوانید:

احد خصالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از فراگیر شدن یارانه ها، 4200 تومان از نهاده های دام و طیور برداشت شد و قیمت نهاده های گنجاله و سویا 5.5 برابر شد.

محمد شهرآبادی وظیفه این تعاونی را تامین مرغ این شهرستان دانست و گفت: کمبود خط تولید مرغ در کرمان محسوس است و این مشکل برای شهر ما نیز مشکل ایجاد می کند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار