لاک پشت غول پیکر از دوران دایناسورها تقریباً 4 متر طول داشت

مرجع مجله: گزارش های علمی، DOI: 10.1038/s41598-022-22619-w

بزرگترین لاک پشت دریایی کشف شده آرشلون، در آمریکای شمالی پیدا شد و طول بدن آن 4.6 متر تخمین زده می شود.

یک گونه لاک پشت باستانی که بقایای آن در اسپانیا کشف شده است، بزرگترین لاک پشت دریایی است که تاکنون در اروپا یافت شده است.

تکه‌هایی از این فسیل برای اولین بار توسط یک کوهنورد در سال 2016 در Coll de Nargó، روستایی در منطقه کاتالونیا کشف شد. بقایای آن توسط دولت محلی و مقامات موزه حفر و جمع آوری شد.

این کشف همچنین به احتمال یافتن لاک پشت های غول پیکر بیشتر در شمال آفریقا اشاره دارد. لوژان می گوید: «جنوب اروپا و شمال آفریقا در طول کرتاسه پسین، بین 80 تا 66 میلیون سال پیش، جانوران متعددی، هم دریایی و هم زمینی مشترک داشتند. به همین دلیل، کشف لاک پشت های دریایی غول پیکر جدید در این مناطق تعجب آور نخواهد بود.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2347552-gigantic-turtle-from-the-dinosaur-era-was-almost-4-metres-long/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

ما دقیقا نمی دانیم چرا این لاک پشت ها اینقدر بزرگ شدند، اما مارتین ساندر در دانشگاه بن در آلمان نشان می دهد که لاک پشت های غول پیکر نر ممکن است موفقیت بیشتری در پرورش داشته باشند. او می‌گوید: «لاک‌پشت‌های غول‌پیکر احتمالاً امروزه مانند لاک‌پشت‌های پشت چرمی در سرتاسر جهان پخش شده‌اند.

لاک پشت که این نام را دارد لویاتانوچلیس مرموز، تا 3.74 متر طول داشت. بین 72.1 میلیون تا 83.6 میلیون سال پیش، تقریباً همزمان با دایناسورهایی مانند Velociraptor.

این لاک پشت دومین لاک پشت بزرگ دریایی است که تا به حال کشف شده و بزرگ ترین لاک پشتی است که در اروپا پیدا شده است.

او می‌گوید: «ما خوش‌بین هستیم و معتقدیم که می‌توان گونه‌های لاک‌پشت غول‌پیکر بیشتری را در اروپا پیدا کرد.

CIFAR_Arts

لویاتانوچلیس مرموز، لاک پشت های دریایی که بین 72.1 تا 83.6 میلیون سال پیش زندگی می کردند، یکی از بزرگترین لاک پشت های دریایی است که تا کنون یافت شده است.

زندگی


17 نوامبر 2022

در سال 2021، فرشته لوژان در دانشگاه خودمختار بارسلون و همکارانش حفاری های بیشتری در این منطقه انجام دادند و کشف کردند که این فسیل در واقع متعلق به گونه جدیدی از لاک پشت است. در طول این حفاری، تیم متوجه شد که لگن 90 سانتی متری لاک پشت بر خلاف سایر لگن های لاک پشت که قبلاً توضیح داده شد، دارای دو برآمدگی استخوانی در جلو است.

لوژان می گوید که انتظار دارد لاک پشت های غول پیکر باستانی بسیاری در اروپا کشف شود. او می گوید که بقایای تکه تکه های زیادی از این لاک پشت ها در کشورهایی مانند ایتالیا و جمهوری چک وجود دارد، اما آنها به اندازه لاک پشت کشف شده توسط تیم او سالم نیستند.

لوژان می گوید: “کشف ما همچنین نشان می دهد که لاک پشت های دریایی غول پیکر چندین بار در خانواده های متفاوت تکامل یافته اند.”

آثار هنری لاک پشت

برداشت هنرمند از Leviathanochelys aenigmatica

او می گوید که این لاک پشت احتمالاً رژیم غذایی مشابهی با سایر لاک پشت های دریایی مانند اسفنج ها، جلبک ها و بارناکل ها داشته است.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار