لایحه ایمنی آنلاین: آیا قانون جدید بریتانیا از مردم در برابر آسیب های آنلاین محافظت می کند؟

لایحه ایمنی آنلاین دقیقاً شرکت‌های فناوری را ملزم می‌کند که هر چیزی را که مضر تلقی می‌شود – اما نه لزوماً غیرقانونی – شناسایی کرده و آن را حذف کنند، یا با عواقب وخیم مواجه شوند. منتقدان قبلاً این لایحه را قانونی با نیت خوب اما مبهم توصیف کرده اند که می تواند پیامدهای منفی ناخواسته ای داشته باشد.

سخنرانی در مارس 2022، آلن وودوارد در دانشگاه ساری در بریتانیا گفت که این قانون با نیت خوب ارائه شده است، اما شیطان در جزئیات است. او گفت: «اولین مشکل زمانی به وجود می‌آید که سعی می‌کنیم «ضرر» را تعریف کنیم. «تمایز دادن بین شر و آزادی بیان مملو از مشکلات است. برخی از آزمون‌های ذهنی واقعاً آن نوع اطمینانی را به دست نمی‌دهند که یک شرکت فناوری در صورتی که مسئول اجازه دادن به چنین محتوایی باشد، به آن نیاز دارد.

شرکت‌های فناوری مانند توییتر، گوگل، فیس‌بوک و تیک تاک نیز مسئولیت‌های جدیدی را بر عهده دارند. آنها باید همه تبلیغاتی را که در پلتفرم‌هایشان ظاهر می‌شوند بررسی کنند تا مطمئن شوند که کلاهبرداری نیستند، در حالی که کسانی که محتوای بزرگسالان را مجاز می‌کنند باید سن کاربران را تأیید کنند تا مطمئن شوند که کودک نیستند.

پلتفرم‌های آنلاین همچنین باید به طور فعال هر چیزی را که «محتوای مضر» تلقی می‌شود حذف کنند – جزئیات آنچه شامل این موارد می‌شود نامشخص است، اما اطلاعیه امروز به نمونه‌هایی از «آزار به خود، قلدری و اختلالات خوردن» اشاره می‌کند.

دولت اعلام کرده است که وقتی به مجلس اعیان برسد، اصلاحات بیشتری به این لایحه اضافه خواهد کرد. میشل دونلان، وزیر امور خارجه کنونی در بخش دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش، گفت که «انتشار فیلم هایی از عبور مردم [English] کانالی که این فعالیت را به صورت مثبت نشان می دهد» می تواند کمک به مهاجرت غیرقانونی تلقی شود و طبق لایحه جدید جرم انگاری شود. او گفت که اصلاحیه دیگری مدیران ارشد شرکت فناوری را که در حفظ امنیت آنلاین کودکان ناکام هستند، زندانی می کند.

آیا کار خواهد کرد؟

جیم کیلک از گروه حقوق باز، همچنین در مارس 2022 صحبت می کرد، هشدار داد که الگوریتم های تعدیل ایجاد شده برای مطابقت با قوانین جدید، ابزاری صریح هستند که در نهایت سایت های ضروری را مسدود می کنند. به عنوان مثال، یک انجمن گفتگو که به کسانی که با اختلالات خوردن یا ترک مواد مخدر سر و کار دارند، حمایت و مشاوره متقابل ارائه می کند، می تواند ممنوع شود. او گفت: «پلتفرم‌ها سعی خواهند کرد به روش‌های خودکار تکیه کنند زیرا در نهایت ارزان‌تر هستند. هیچ کدام موفقیت بزرگی نداشتند.»

این لایحه همچنین به تنظیم‌کننده‌ها و سازمان‌های نظارتی اختیارات بیشتری برای بررسی نقض‌ها می‌دهد: یک جرم کیفری جدید برای جلوگیری از جعل داده‌ها توسط کارکنان شرکت‌های تحت پوشش قانون قبل از ارسال آن‌ها و دیگری برای توقف یا ممانعت از حملات یا تحقیقات معرفی می‌شود. رگولاتور آفکام این قدرت را خواهد داشت که شرکت ها را تا 10 درصد از گردش مالی سالانه جهانی آنها جریمه کند.

چه چیزی اضافه شده است؟

او همچنین گفت که بچه‌های باهوش فناوری می‌توانند از VPN، مرورگر Tor و سایر ترفندها برای دور زدن سن و معیارهای تأیید هویت کاربر استفاده کنند.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2312584-online-safety-bill-will-uks-new-law-protect-people-from-harm-online/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

همچنین نگرانی‌هایی وجود دارد که این لایحه باعث شود شرکت‌های فناوری رویکرد محتاطانه‌ای را نسبت به آنچه در سایت‌های خود مجاز می‌دانند در پیش بگیرند، که در نهایت آزادی بیان، بحث آزاد و محتوای بالقوه مفید با مضامین را خفه می‌کند.

این قانون گسترده است و از زمان معرفی تاکنون دستخوش تغییرات زیادی شده است. جرایم جنایی جدیدی برای افراد وجود خواهد داشت که هدف آنها به اصطلاح “فلش سایبری” – ارسال تصاویر گرافیکی ناخواسته – و قلدری آنلاین است.

دولت روند دریافت این لایحه را از طریق مجلس اعیان آغاز نکرده است. پس از آن، قبل از تبدیل شدن به قانون و الزام آور شدن آن، باید توسط هر دو مجلس پارلمان نهایی شود و موافقت سلطنتی دریافت کند. این فرآیند می تواند ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد.

شرکت های فناوری با آن چه می کنند؟

PeopleImages/Getty Images

مردی که از تلفن استفاده می کند

هر چیزی که بار مسئولیت را افزایش دهد و خطرات جدید ناشی از سهل انگاری را ایجاد کند، مورد استقبال شرکت‌های فناوری نخواهد بود و شرکت‌هایی که در سطح جهانی فعالیت می‌کنند، بعید است که از ایجاد ابزارها و رویه‌های جدید فقط برای بازار بریتانیا خوشحال باشند. کیتی مینشال از توییتر در مارس 2022 گفت که “رویکرد یکسان برای همه تنوع محیط آنلاین ما را در نظر نمی گیرد”. اما او اضافه کرد که توییتر “میل به بررسی” این لایحه است.

در واکنش به آخرین به روز رسانی در 17 ژانویهبنیاد ویکی‌مدیا، سازمانی که ویکی‌پدیا را پشت سر می‌گذارد، گفت که برنامه‌های زندان روسای فناوری «سخت‌انگیز» است و این لایحه در کل می‌تواند آزادی بیان را محدود کند.

کی قانون میشه؟

آ پیش نمایش این لایحه در فوریه 2022 اشاره کرد که “عبارات جستجوی غیرقانونی” نیز ممنوع خواهد بود. دانشمند جدید در آن زمان پرسید که چه چیزی در لیست جستجوهای غیرقانونی گنجانده می شود، و به او گفته شد که هنوز چنین لیستی وجود ندارد و “شرکت ها باید خدمات خود را طراحی و اجرا کنند تا از همان ابتدا ایمن باشند. طراحی کنند و از برخورد کاربران جلوگیری کنند. محتوای غیر قانونی طراحی سیستم ها و فرآیندهای خود برای محافظت از کاربران خود در برابر محتوای غیرقانونی بر عهده پلتفرم های فردی خواهد بود.

این لایحه برای اولین بار در مارس 2022 در مجلس عوام ارائه شد. نادین دوریس، وزیر خارجه وقت بریتانیا در امور دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت شرکت‌های فناوری «زمانی که آسیب، سوء استفاده و رفتار مجرمانه روی پلتفرم‌هایشان منتشر شده است، پاسخگو نبوده‌اند». اما هنوز مشخص نیست که دولت چگونه تصمیم خواهد گرفت که چه چیزی «مضر» است و چه چیزی «مضر» نیست و چگونه شرکت‌های فناوری محتوا را بر اساس این تصمیم‌ها تعدیل می‌کنند.

لایحه چه چیزی را پیشنهاد می کند؟

عکس بریده شده از یک تاجر ناشناخته که به تنهایی در دفتر خانه اش ایستاده و با تلفن همراهش پیام می دهد.

قانون مورد انتظار دولت بریتانیا برای محافظت از مردم در برابر محتوای “مضر” در اینترنت در 17 ژانویه توسط مجلس عوام تصویب شد و اکنون برای بازبینی بیشتر به مجلس اعیان خواهد رفت.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار