معاون وزیر جهاد کشاورزی: ​​38 هزار میلیارد تومان یارانه برای تامین کود کشاورزی اختصاص داد.

وی همچنین بر لزوم استفاده بیشتر از زمین های کشاورزی تاکید کرد و افزود: متأسفانه بیش از 70 درصد از زمین های کشاورزی شمال کشور تنها در 3 ماه از سال استفاده می شود که این زمین ها باید برای کشت با برنامه ریزی مناسب از سبزیجات برگ دار استفاده کنید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین به کشت قراردادی برنج اشاره کرد و گفت: این نوع کشت برای کاهش هزینه کشاورز و همچنین بهره برداری بیشتر از زمین در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است تا کشاورزان. می توانند بدون توجه به هزینه از آن استفاده کنند. کارشناسان باید از کود بیشتری برای بهبود محصولات خود استفاده کنند.

وی بیان کرد: با اصلاح بذر و استفاده از فناوری های نوین و آخرین یافته های تحقیقاتی در حوزه کشاورزی علاوه بر خودکفایی در محصولات کشاورزی می توانیم محصولات کشاورزی از جمله برنج را صادر کنیم.

وی تصریح کرد: دولت برای افزایش عملکرد زمین و همچنین کاهش هزینه های تولید دامداران بیش از 45 درصد قیمت نهاده های دامی را کاهش داده و برای این منظور بیش از 1200 میلیارد تومان هزینه کرده است. برای تامین کودهای پتاس و فسفر. .

اولین برداشت مکانیزه برنج کشور در فصل زراعی جاری عصر سه شنبه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی و محلی در فریدونکنار آغاز شد. این آیین و جشن شکرگزاری برداشت جدید برنج در مازندران با ورود دستگاه کمباین ویژه برنج در زمین 2.7 هکتاری یکی از کشاورزان روستای زاهدکالا شهرستان فریدونکنار برگزار شد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84819506/%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%DB%B3%DB%B8-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86-%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D9%88%D8%AF

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه هایی که باید در استان های شمالی اجرا شود تسطیح و زهکشی اراضی است تا کشاورزان بتوانند آب کافی برای آبیاری مزارع خود داشته باشند و این امر باید با کمک استانداران و نمایندگان انجام شود.

معاون استاندار با بیان اینکه ورود بنگاه های دانش بنیان به حوزه کشاورزی یکی از نیازهای اصلی این بخش است، گفت: تمام تلاش ما این است که کشاورزی مازندران به سمت دانش و تعداد بنگاه های دانش بنیان سوق پیدا کند. . همچنین انتظار می رود که مشاغل در این استان در بخش کشاورزی نیز افزایش یابد.

مهاجر خاطرنشان کرد: با توسعه مکانیزاسیون می توان کشت سبزیجات برگی را خارج از فصل برداشت برنج به طور کامل مکانیزه کرد و به کشورهای همسایه از جمله روسیه صادر کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی: ​​دولت 38 هزار میلیارد تومان یارانه برای تامین کود کشاورزی اختصاص داده است.

حسن خیریان پور مازندران را دارای توانمندی بالایی در بخش کشاورزی دانست و افزود: تلاش بیشتر نیروی انسانی و بهره گیری از توانمندی های دانش بنیان می تواند کارکرد کشاورزی مازندران را در سطح بین المللی ارتقا دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در این مراسم با برشمردن رتبه اول مازندران در تولید 14 محصول کشاورزی گفت: سالانه بیش از 7 میلیون تن بهترین محصولات کشاورزی را تولید می کنیم. مازندران که سهم برنجش 1200 میلیون است.» یعنی هزار تن.

لزوم ورود کسب و کارهای دانش بنیان به بخش کشاورزی

به گزارش صبح چهارشنبه ایرنا، علیرضا مهاجر روز سه شنبه در نخستین مراسم برداشت مکانیزه برنج کشور که در روستای زاهدکلایی از توابع شهرستان فریدونکنار برگزار شد، افزود: در حال حاضر قیمت واقعی کودهای کشاورزی از جمله پتاس سه میلیون تومان است در حالی که قیمت این کود کمتر از هر کیسه 200 هزار تومان به کشاورز پیشنهاد می شود.

وی همچنین بر کشت برنج هیبریدی تاکید کرد و گفت: لازم است کشاورزی ما با کمک محققان و استفاده از دانش سایر کشاورزان در این زمینه به سمت تولید برنج هیبریدی حرکت کند تا بتوانیم این نوع محصول را تولید کنیم. با برنج خودکفایی و امنیت. غذای کشور را بگیریم.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار