معدن زغال سنگ جدید برنامه ریزی شده در بریتانیا چه تاثیری بر انتشار کربن خواهد داشت؟

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:




منبع: https://www.newscientist.com/article/2350696-what-impact-will-planned-new-uk-coal-mine-have-on-carbon-emissions/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

بریتانیا به عنوان میزبان COP26 در گلاسکو در سال گذشته، از کشورها خواست تا تاریخ زغال سنگ را بسازند و کشورها را تحت فشار قرار داد تا به برنامه‌هایی برای حذف تدریجی سوخت‌های فسیلی متعهد شوند. محققان می گویند که تصویب یک معدن جدید زغال سنگ در خاک ملی به عنوان ریاکاری تلقی می شود و می تواند سایر کشورها را برای افزایش عمر صنایع زغال سنگ خود جسارت کند.

محل معدن پیشنهادی در Whitehaven، انگلستان

یک انتخابات عمومی همچنین می تواند چشم انداز معدن را از بین ببرد. لیبرال دموکرات ها و کارگر هر دو مخالف توسعه آن هستند، اد میلیبند، وزیر کار در سایه کار و صفر خالص می گوید این تصمیم نشان می دهد که دولت “هر گونه تظاهر به رهبری آب و هوا را کنار می گذارد”. پیروزی حزب کارگر در انتخابات عمومی بعدی می تواند معدن را قبل از شروع عملیات متوقف کند.

پل الکین در دانشگاه کالج لندن گفت که این تایید “شهرت بریتانیا را به عنوان یک رهبر جهانی در اقدامات اقلیمی خدشه دار می کند و آن را به اتهامات موجه ریاکاری باز می کند – به کشورهای دیگر می گوید که زغال سنگ را بدون ساختن خود کنار بگذارند”.

آیا می توان معدن را متوقف کرد؟

اما این پروژه با مخالفت شدید دانشمندان و فعالان محیط زیست مواجه شده است، که استدلال می کنند بریتانیا باید به جای حمایت از یک برنامه سوخت فسیلی جدید، در فناوری های فولاد سبز سرمایه گذاری کند.

چرا دولت این معدن را تایید کرد؟

پس از ماه‌ها تأخیر، مایکل گوو، وزیر امور سطوح، مسکن و جوامع، سرانجام در 7 دسامبر مجوز معدن را صادر کرد و توضیح داد که مطمئن است این پروژه “تاثیری کلی بر تغییرات آب و هوا خواهد داشت”. این در حالی است که تحلیلی نشان می دهد که این برنامه حدود 400000 تن گازهای گلخانه ای در سال تولید می کند.

آیا ماینینگ واقعا می تواند صفر خالص باشد؟

علیرغم کسب مجوز برنامه ریزی از سوی دولت، برخی از کارشناسان آب و هوا تردید دارند که معدن هرگز به بهره برداری برسد.

محل معدن پیشنهادی در Whitehaven، انگلستان

معدن زغال سنگ Woodhouse در Whitehaven حدود 2.8 میلیون تن زغال سنگ کک در سال تولید خواهد کرد که توسط صنعت فولاد در انگلستان و فراتر از آن استفاده خواهد شد.

دولت استدلال می کند که توسعه پیشنهادی “یک اثر خنثی کلی بر انتشار گازهای گلخانه ای جهانی از زغال سنگ مورد استفاده در فولادسازی خواهد داشت”. در واقع، CCC اعلام کرد که این معدن انتشار دی اکسید کربن بریتانیا را تا 400000 تن در سال افزایش می دهد و با احتساب انتشار گازهای گلخانه ای از احتراق زغال سنگ، معادل 220 میلیون تن CO2 در طول 25 سال آن منتشر خواهد شد. طول عمر.

تقریباً به طور قطع یک چالش قانونی برای حکم این هفته وجود خواهد داشت، زیرا سازمان‌های غیردولتی و گروه‌های حقوقی مانند ClientEarth فعالانه این حکم را برای دلایل احتمالی برای تجدید نظر بررسی می‌کنند. دانشمند جدید فهمیدن.

ماینینگ وست کامبریا گفت: “این معدن به دنبال صفر خالص در عملیات خود است” که با به حداقل رساندن انتشار گازهای گلخانه ای از تولید زغال سنگ و خرید جبران کربن به آن دست خواهد یافت. لرد دبن، رئیس کمیته تغییرات آب و هوا (CCC) به بی‌بی‌سی گفت، اما این تنها بخش کوچکی از مجموع گازهای گلخانه‌ای است که پس از استخراج زغال‌سنگ از زمین تولید می‌شود. او گفت: «آنها سوزاندن زغال سنگ را به حساب نمی آورند. ما هیچ راهی برای اطمینان از صفر بودن آن نداریم.” CCC مشاور مستقل آب و هوای دولت است.

آیا بریتانیا به زغال سنگ کک بیشتری نیاز دارد؟

وی گفت: «کشورهای در حال توسعه مانند هند این تصمیم را به شدت ریاکارانه می‌دانند و این تصمیم به تاریخ بریتانیا در حذف تدریجی زغال سنگ از سیستم برق‌اش لطمه می‌زند.» سوگاندا سریواستاوا در دانشگاه آکسفورد در بیانیه ای.

او برای سال‌ها تحت فشار نمایندگان محلی حزب محافظه‌کار برای اجازه ساخت معدن بوده است، و حامیان ادعا می‌کنند که این معدن حدود 500 شغل بسیار مورد نیاز را در این منطقه به ارمغان خواهد آورد. اما در حالی که بریتانیا مذاکرات جهانی آب و هوا را رهبری می کرد، نقشی که ماه گذشته رسما به پایان رسید، از انجام این اقدام خودداری کرد.

درست است که این یک قطره در اقیانوس در مقایسه با انتشار جهانی صنعت فولاد است که تقریباً 8 درصد از انتشار جهانی را نشان می دهد.

بریتانیا سالانه حدود 7.4 میلیون تن فولاد از زغال سنگ کک تولید می کند که عمدتاً از دو شرکت بریتیش استیل و تاتا تولید می شود. بریتیش استیل گفت از زغال سنگ پروژه کامبریا استفاده نخواهد کرد زیرا محتوای گوگرد آن بسیار بالا خواهد بود، در حالی که تاتا گفت می تواند از زغال سنگ معدن استفاده کند، اما در نهایت قصد دارد در دهه آینده به روش های تولید سبزتر روی آورد.

اما حتی اگر انتشار گازهای گلخانه‌ای از خود معدن حاشیه‌ای باشد، بسیاری از کارشناسان آب و هوا می‌ترسند که با تأیید این موضوع، دولت بریتانیا اعتبار بین‌المللی آن را به عنوان یک رهبر آب و هوا تضعیف کرده باشد.

در واقع، تخمین زده می شود که تنها 10 تا 20 درصد از زغال سنگ استخراج شده از Woodhouse Colliery برای فولادسازی در انگلستان استفاده شود.

مابقی صادر خواهد شد – و احتمالاً نه به دیگر کشورهای اروپایی، جایی که فولادسازان با فشارهای مشابهی برای کاهش ردپای کربن فعالیت های خود مواجه هستند. در این قاره، فولادسازان به طور فزاینده ای در حال سرمایه گذاری در وسایل غیر فسیلی برای ساخت فولاد، مانند استفاده از هیدروژن یا کوره های الکتریکی هستند. به عنوان مثال، در سوئد، Hybrit فولاد را از هیدروژن “سبز” تولید می کند که از برق تجدید پذیر تولید می شود.

آیا معدن تاثیر قابل توجهی بر انتشار گازهای گلخانه ای خواهد داشت؟

کریستوفر فورلونگ/گتی ایماژ

با وجود مخالفت های گسترده به دلایل زیست محیطی، بریتانیا قرار است اولین معدن زغال سنگ عمیق جدید خود را در سه دهه پس از تصویب دولت طرح های پروژه ای در کامبریا دریافت کند.

در خبرنامه رایگان Fix the Planet ما ثبت‌نام کنید تا هر پنج‌شنبه خوش‌بینی آب و هوا را مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت کنید.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار