معرفی گل رز و انواع +نماد رنگ ها و نکات مهم آن مجله گل باختر | mikhakflower

گل رز هلندیجزو یکی از بهترین و محبوب ترین انواع گل ها به شمار می آید که در ابتدا از این گل به عنوان دارو استفاده می کردند ولی کم کم محبوبیت آن در بین مردم بیشتر شد و به کشت و تولید آن پرداختند. این گل رز زیبا از پیوند رز دورگه چای و رز پولیانتا به وجود آمده است. رز فلوریبوندا روی هر ساقه گل‌ها و گلبرگ‌های بزرگی دارد.

http://architecton.irدر برخی از منابع رزهای قدیمی بطور کلی در ۴ گروه زیر تقسیم می شوند. رز مینیاتوری یکی از مدل های زینتی گل رز است که بیشتر در طراحی فضای سبز استفاده می‌شود. رز مینیاتوری در تنوع رنگ زیادی از جمله صورتی، نارنجی، سفید و زرد دارد. گل رز مینیاتوری را می‌توان در گلدانی داخل منزل نگهداری کرد. پس اگر شما هم به پرورش گل رز علاقه دارید ولی امکان کاشت آن در باغچه را ندارید، این گل مناسب شماست.

  • اين ميزان رطوبت كه با رطوبت سنج قابل اندازه گيري است در حدود 60 درصد مي باشد.
  • گل‌های بزرگ، رنگارنگ و جالب توجه این رز در بهار تا پاییز ظاهر می‌شوند.
  • این گیاه به ۱.۲ متر می‌رسد و به آبیاری متوسط نیاز دارد.
  • رز فالستف به رنگ قرمر تیزه و دارای الگوی شکوفه‌دهی منظمی می‌باشد.
  • کاشتن گل رز هلندی از جهات مختلفی حائز اهمیت می باشد و دارای طرفداران بسیار زیادی نیز می باشد.
همان طور که در مورد رنگ قرمز اشاره کردیم، در مورد رنگ نارنجی نیز باید بگوییم که این رنگ نماد شور و اشتیاق می باشد. جالب است بدانید رنگ زرد در این گلها نشانه شادی و مراقبت بوده و رنگ صورتی بیانگر لطف و سپاس تلقی می شود. این نوع از گلها دارای اسانس گیاهی خوشبو و عطر خاصی بوده که نسبت به محل کاشت خود و شرایط جوی آن منطقه دارای عطر متفاوتی می باشند. همانطور که اکثر شما دیده اید این گلها به صورت بالا رونده بوده که دارای برگهایی به صورت بیضی بوده و بر روی ساقه های آن خار وجود دارد. این نوع گلها به دو صورت وحشی و پرورشی موجود بوده که تفاوت آنها در تعداد گلبرگ می باشد که در نوع وحش 2 الی 3 گلبرگ دیده می شود ولی در نوع پرورشی دو برابر گلبرگ وجود دارد.

رز مینیاتوری و مینی فلورا (Miniature rose and miniflora roses)

اگر قصد تولید شاخه برید گل رز دارید، باید در خاک نیتروژن، پتاسیم، فسفر، مقدار کم آهن و منیزیم اضافه شود. کودهای مخلوط حاوی پتاسیم برای جلوگیری از رشد آبکی شاخه های گل رز غالب” در فصول بارانی روی می دهد و موثر است. شما در دوران قلمه زدن گل رز می­توانید با هورمون ریشه ­زایی، موفقیت خود را در هر مرحله بهبود ببخشید تا ریشه تحریک و رشد گیاهان جدید آغاز شود.

آبیاری و رطوبت مناسب برای پرورش رز هلندی

علت خالی‌شدن برگ رز ؟ تخم‌گذاری و تغذیه آفات مکنده و خورنده گل رز سبب خالی‌شدن برگ‌ها می‌شوند. این آفت علی‌رغم ظاهر زیبا، زیبایی و رشد گل‌های رز را متوقف می‌کند. این حشره مکنده ریز با تخم‌ریزی مجله خبری گل میخک در پشت برگ‌های گل رز از آن تغذیه می‌کند. ایجاد نقاط سفید براق در سطح پشتی برگ‌ها نشانه فعالیت این کنه است. این حشره مکنده سفید رنگ با تغذیه از شیره برگ‌های جوان گل رز سبب سفید شدن آن‌ها می‌شود.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار