معرفی 23 تا از زیباترین انواع گل رز موجود در بازار + عکس گل من و تو | mikhakflower

گل رز صحرایی به یک گیاه باغ زینتی محبوب در مناطق 10 تا 11 USDA تبدیل شده است. گل های رز به طور کلی متعلق به خوانواده گل سرخیان هستند که انواع بسیار متنوعی دارند اما از گذشته تا الان رنگ سرخ آن ها نسبت به دیگر رنگ های آن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. محبوب ترین گل در بازار که همه عاشقشن رز قرمز واقعا هدیه ای مناسب خصوصا برای خانم ها که واقعا خوشحال میشوند. گل رز برای انواع مناسبت،سالگرد ازدواج،تولد،عروسی و غیره بسیار لاکچری است و خیلی گل زیبایی به شمار می آید. در فرهنگ و ادبیات بسیاری از کشورهای جهان گل رز نماد عشق است و به همین دلیل مورد پسند همگان است.

گل راپسودی در رز آبی

مطمئنن شما هم علاقه زیادی به این نوع از گلها دارید و برای یک بار هم که شده یک شاخه از آن را برای هدیه دادن خریده اید، پس همراه ما باشید تا انواع جالب رز را برای شما بیان کنیم و نشان دهیم. یکی دیگر از بهترین نوع گل رز که در سرتاسر جهان نیز شهرت و معروفیت بسیاری دارد، گل رز دابل دیلایت می باشد. این گل شگفت انگیز در زیبایی و عطر و رایحه نظیر ندارد. میزان رشد این گل 1.5 متر بوده که در فصل بهار حتما باید هرس شود. بعد از پرورش آن در فصل بهار و پاییز شاهد رشد بی نظیر گل های دابل دیلایت خواهید شد. این گل رز بالا رونده بسیار مناسب نرده ها می باشد که چشم انداز زیبایی ایجاد خواهد کرد.

۱- رز های هیبرید چای  :

خاك مناسب تركيبي است از 60 درصد خاك لومي با 40 درصد مواد افزودني مثل پيت، ماسه، پوسته بذر، پوست درختان، تراشه چوب، خاك اره، كود دامي كاملاً پوسيده كه موجب اصلاح فيزيك خاك مي گردد. رزهای اسپری نیز کمتر از 3 درصد تولیدات هلند را در بر می گیرند. جنس رز دارای 120 گونه می باشد که از مناطق سرد شمالی تا مناطق نیمه گرمسیری پراکنده است. دلایل قهوه‌ای شدن گلبرگ رز کدام‌اند؟ دمای بالا و فعالیت قارچ‌ها علل این عارضه هستند.

  • مهمترین و رایج ترین آفت برای گل های رز، شته گل سرخ است.
  • پس از پایان گلدهی نیز، برگ‌های این رز با برگ‌های درخت ادغام شده و جلوه زیبایی را پدید خواهد آورد.
  • گل رز سنتی معمولاً به رنگ قرمز تیره و دارای ساقه ای خاردار است.
  • نگهداری از این رز زیبا آسان است و می‌توانید به‌سادگی آن را در صفحات سیمی مشبک مخصوص گیاهان قرار دهید.
  • کاشتن گل رز هلندی نیاز به مراقبت ها ی ویژه ای دارد که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره شده اند.

رز فلوریبوندا یکی از رزهای پرورشی و از گروه رزهای باغی جدیده. آموزش ساخت گل رز رنگین کمان را در سایت بذرکو نیز قرار داده ایم می­توانید مقاله آن را مطالعه کنید. براي تهيه قلمه گياهان مادري در شرايط مناسب پرورش داده مي شود. مجله خبری گل میخک تهيه قلمه بعد از بالغ شدن شاخه ها و رسيدن برگها به اندازه نهايي انجام مي گيرد. بخاطر اينكه گياهان مادري در داخل گلخانه در تمام طول سال در حال رشد دائم ستند، بنابراين مي توان در تمام طول سال از آن قلمه هاي برگدار تهيه كرد.

خواصی که گل رز را به ملکه گل ها تبدیل کرده است

زمانی باید گل رز را پرورش دهید که دما بین 40 تا 60 درجه فارنهایت در طول روز باشد. این دسته از رزها شبیه به فلوریبوندا هستن، اما گیاهان کوتاه تر به همراه شکوفه های کوچیک تری رو دارن. اغلب این رزها به عنوان حصار برای باغ و لبه های مکان مورد نظر برای تزئین استفاده میشن. خزانه قلمه رز را در مکانی بدور از آفتاب خشن قرار دهید و آنها را آبیاری کنید.

http://architecton.ir

توسط احمد گل کار

احمد گل کار