معنای انتخابات میان دوره ای ایالات متحده برای سیاست آب و هوا و سلامت عمومی چیست؟

اکنون این قانون است، اما نظارت کنگره نحوه اجرای آن را تعیین خواهد کرد کوری شرود در مرکز Niskanen، یک اندیشکده جناح راست مستقر در واشنگتن دی سی که از سیاست های زیست محیطی دفاع می کند. کنترل دموکراتیک کنگره به دولت بایدن دست بازتری برای پیشبرد انرژی پاک و سایر پروژه های مورد حمایت این لایحه و همچنین اولویت های آب و هوایی در صحنه بین المللی می دهد. اکثریت جمهوری خواه در هر دو مجلس می تواند مسائل را پیچیده کند. شرودت گفت: «این سیاست کانون تلاش‌ها برای لغو، حذف و تحقیق می‌شود.

با این حال، نتیجه انتخابات تعیین خواهد کرد که چه کسی در سومین زمستان کووید-19 قدرت را در دست خواهد گرفت، چه کسی می تواند شاهد افزایش موارد با انواع جدید و کاهش محدودیت ها باشد، بدون در نظر گرفتن تأثیر افزایش مداوم موارد ویروس سنسیشیال تنفسی در ایالات متحده و احتمال “تویندمی” با آنفولانزا. چه کسی در قدرت است همچنین می تواند اولویت های بودجه سازمان بهداشت، طرح های واکسیناسیون، آزمایش و سایر اقدامات بهداشتی را تعیین کند. کنترل کنگره توسط جمهوری خواهان ممکن است به معنای تحقیقات مربوط به منشاء ویروس و همچنین پاسخ فدرال به همه گیری تحت دولت بایدن باشد. گزارش ها توسط STAT.

بیل کلارک/CQ-Roll Call، Inc از طریق Getty Images

در اینجا آمده است که چگونه نتایج انتخابات می تواند بر سه موضوع کلیدی علمی تأثیر بگذارد: تغییرات آب و هوا، مراقبت های بهداشتی باروری و سیاست کووید-19.

علیرغم تأثیر مستمر آن، این همه گیری نقش بسیار کمتری در سیاست میان دوره ای نسبت به انتخابات 2020 ایفا کرده است. دموکرات ها روی این موضوع تمرکز نکرده اند. و جمهوری خواهان بیشتر بر نارضایتی ها از تعطیلی و دوره های گذشته تمرکز کرده اند.

وجود دارد شواهد و مدارک این که شهرستان‌هایی که آرای جمهوری‌خواهان دارند، بیشتر از آن‌هایی که اکثریت آرای دموکرات‌ها را دارند، به دلیل نگرش‌های متفاوت در مورد واکسیناسیون و سایر تلاش‌های کاهش، مرگ و میر ناشی از کووید-19 بیشتر است. اگر وضعیت اضطراری بهداشت عمومی فدرال اعلام شده در سال 2020 در سال 2023 به پایان برسد – که Politico گزارش ها این فرضیه کاری در کاخ سفید است – که تصمیمات بیشتری در مورد نحوه رسیدگی به کووید-19 به فرمانداران و مجالس ایالتی منتخب در 8 نوامبر واگذار می کند.

زوجی برای رای دادن به مرکز سرود در هندرسون، نوادا، در هنگام رای‌گیری زودهنگام در ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ وارد می‌شوند.

دسترسی به سقط جنین

انتخابات میان دوره ای 2022 اولین انتخابات ایالات متحده در 50 سال گذشته است که در آن دسترسی به سقط جنین یک حق تضمین شده در قانون اساسی نیست.

تغییر آب و هوا

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2345801-what-us-midterm-elections-mean-for-climate-policy-and-public-health/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

پیشنهاد جو مانچین، سناتور ویرجینیای غربی برای تسریع مجوز برای پروژه های انرژی، از جمله خطوط انتقال مورد نیاز برای کربن زدایی شبکه، در ماه سپتامبر در میان مخالفت جمهوری خواهان و دموکرات های مترقی کنار گذاشته شد. مجوز اصلاحات از آن زمان به یک موضوع مبرم برای دموکرات‌هایی تبدیل شده است که می‌ترسند کنگره تحت کنترل جمهوری‌خواهان توسعه سوخت‌های فسیلی را بیش از پروژه‌های انرژی پاک تسریع کند. انتخابات ایالتی همچنین بر پروژه های خطوط انتقال بین ایالتی، در میان دیگر اولویت های انرژی پاک و آب و هوا تأثیر خواهد گذاشت.

از زمان تصمیم دابز، دموکرات‌ها در کنگره تلاش کرده‌اند قانونی را تصویب کنند که حق سقط جنین را در همه ایالت‌ها تضمین کند. دو مورد از این لایحه ها به تصویب مجلس نمایندگان رسید اما رای لازم برای معرفی در مجلس سنا را کسب نکرد. برخی از جمهوری‌خواهان کنگره برای محدودیت‌های سراسری در مورد سقط جنین، مانند لایحه‌ای که سناتور کارولینای جنوبی، لیندسی گراهام، ارائه کرده بود که اکثر سقط جنین‌ها را پس از 15 هفته بارداری ممنوع می‌کند، فشار آورده‌اند. دیگر رهبران جمهوری خواه گفته اند تصمیم گیری در مورد دسترسی به سقط جنین باید به ایالت ها واگذار شود.

ایالت ها قبلاً تغییراتی ایجاد کرده اند. الان سیزده ایالت ممنوعیت سقط جنین در بیشتر موارد پنج ایالت قوانینی را تصویب کرده اند که سقط جنین بیش از حد مشخصی از بارداری را ممنوع می کند. ده ایالت دارای ممنوعیت ها یا قوانین محدودکننده بیشتری هستند که توسط دادگاه ها به عنوان چالش های قانونی مسدود شده است.

می‌گوید: «نبردها برای حفاظت از دسترسی به سقط جنین و کلیه مراقبت‌های بهداشت باروری در سطح ایالتی انجام شده و ادامه خواهد یافت.» الیزابت نشدر موسسه Guttmacher، یک گروه تحقیقاتی و حمایت از سلامت باروری.

در 8 نوامبر، رأی دهندگان آمریکایی تصمیم خواهند گرفت که آیا دموکرات ها اکثریت اندک خود را در هر دو مجلس کنگره حفظ کنند یا خیر. این امر به نوبه خود تعیین خواهد کرد که آیا دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن می تواند دستور کار خود را در دو سال آینده دنبال کند یا خیر. همچنین انتظار می‌رود که انتخابات میان‌دوره‌ای – که در اواسط هر دوره ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود – توازن قوا را در دولت‌های ایالتی تغییر دهد، با رقابت در هر مجلس قانونگذاری ایالتی و 36 انتخابات فرمانداری.

قانون کاهش تورم که در آگوست سال جاری توسط کنگره تصویب شد، اولین قانون جدی آب و هوای دولت فدرال را نشان داد و یک دستاورد کلیدی بود که توسط دموکرات ها در طول مناظرات میان دوره ای اعلام شد. بیش از 300 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در طرح‌های آب و هوا و انرژی، مسابقه کربن‌زدایی در ایالات متحده و جاهای دیگر را تسریع خواهد کرد، با اقداماتی که در این لایحه انتظار می‌رود انتشار گازهای گلخانه‌ای را در ایالات متحده تا 44 درصد کمتر از سطح 2005 کاهش دهد. 2030.

کووید 19

در ماه‌های پس از آن حکم، نشانه‌هایی مبنی بر تأخیر پزشکان در مراقبت‌های نجات‌بخش برای زنان به‌دلیل نگرانی‌ها در مورد شکایت‌ها دیده می‌شود و سازمان‌های پزشکی مانند کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان همچنان پافشاری می‌کنند که “سقط جنین جزء ضروری مراقبت های بهداشتی جامع مبتنی بر شواهد است“.

یک مطالعه اخیر نشان داد که تعداد سقط جنین پس از تصمیم دابز در ایالت‌هایی که رویه‌های سقط جنین به شدت محدود شده بود، 11 درصد افزایش یافت، که نشان می‌دهد مردم برای دسترسی به مراقبت بین ایالت‌ها حرکت می‌کنند. تعداد سقط جنین در سراسر کشور 6 درصد کاهش یافت.

فراتر از رقابت‌ها، کالیفرنیا، میشیگان و ورمونت اقداماتی را برای حمایت از حقوق سقط جنین و حمایت از افرادی که به دنبال سقط جنین خارج از ایالت هستند، در صندوق‌های رأی دارند. رأی دهندگان در کنتاکی (جایی که سقط جنین در همه موارد ممنوع است) و مونتانا (جایی که ممنوعیت سقط جنین به مدت 20 هفته توسط دادگاه های ایالتی مسدود شده است) در مورد اقدامات ضد سقط جنین اضافی تصمیم گیری خواهند کرد.

بیش از یک میلیون آمریکایی بر اثر کووید-19 جان خود را از دست داده اند. میلیون ها نفر بر اساس گزارش ها، تعداد بیشتری علائم کووید طولانی مدت دارند و این ویروس همچنان روزانه بیش از 300 نفر را در ایالات متحده می کشد. داده ها گردآوری شده توسط این نیویورک تایمز. علاوه بر این، یک سوپ از انواع جدید باید منجر به موجی از عفونت های جدید در هفته های آینده شود.

اگر جمهوری‌خواهان کنترل هر دو مجلس کنگره را به دست آورند، راه قانونی برای لغو قانون از طریق فرآیندی به نام آشتی بودجه خواهند داشت، اما شرودت می‌گوید که بعید است. او می‌گوید: «این جاده همیشه ناهموار است و صنایع می‌توانند نسبت به لغو آن واکنش بدی نشان دهند. او همچنین می‌گوید «تکه‌هایی» از پیشنهادهای مرتبط با آب و هوا را در پلتفرم‌های جمهوری‌خواه دیده است که مربوط به مواردی مانند مجوزهای سریع‌تر برای استخراج معادن است. مواد معدنی برای باتری ها و انرژی های تجدید پذیر حیاتی است. او می‌گوید: «فکر نمی‌کنم اگر اکثریت جمهوری‌خواه وجود داشته باشد، پایان کامل اقدام اقلیمی باشد».

ایالات متحده - 24 اکتبر: زن و شوهری برای رای دادن به مرکز Anthem در هندرسون، نوادا در طی رای‌گیری زودهنگام در نوادا در روز دوشنبه، 24 اکتبر 2022 وارد می‌شوند. (بیل کلارک/CQ-Roll Call، Inc از طریق Getty Images)

این موضوع در ماه ژوئن زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده Roe v. وید – مورد برجسته 1973 که حق یک زن را برای سقط جنین قبل از زنده ماندن جنین تضمین کرد. در Dobbs v. سازمان بهداشت زنان جکسون، اکثریت محافظه‌کار دادگاه، استدلال می‌کند که سقط جنین یک حق تضمین شده در قانون اساسی نیست، و این موضوع را به دولت‌های ایالتی یا کنگره واگذار می‌کند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار