موشک فالکون هوی اسپیس ایکس به تازگی دو ماهواره نیروی فضایی را به فضا پرتاب کرده است

پس از وقفه ای طولانی، موشک عظیم فالکون هوی اسپیس ایکس برای چهارمین بار پرتاب شد و دو ماهواره مخفی نیروی فضایی آمریکا را به مدار بالا برد.

فضا


1 نوامبر 2022

رویترز/ استیو نسیوس

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2345010-spacexs-falcon-heavy-rocket-just-launched-two-space-force-satellites/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

یک موشک فالکون هوی اسپیس ایکس در ماموریت خود با محموله محرمانه برای نیروی فضایی ایالات متحده در کیپ کاناورال، فلوریدا، ایالات متحده در 1 نوامبر 2022 پرتاب می شود. رویترز/ استیو نسیوس - HP1EIB112QE00

این مأموریت‌ها شامل چندین فضاپیمای بزرگ ناسا می‌شود: فضاپیمای اروپا کلیپر برای بازدید از قمر اقیانوس مشتری، سفینه Psyche برای بررسی یک سیارک فلزی عجیب و حتی اولین قسمت‌های یک ایستگاه فضایی برنامه‌ریزی‌شده که به دور مشتری می‌چرخد.

موشک فالکون هوی اسپیس ایکس در اول نوامبر از کیپ کاناورال فلوریدا پرتاب می شود

این پرتاب دو ماهواره از نیروی فضایی ایالات متحده را حمل کرد که جزئیات کمی در مورد استفاده از آنها منتشر کرده است – یکی از این دو طبقه بندی شده است. هر دو اکنون در مدارهایی در ارتفاع 36000 کیلومتری از سطح زمین در مداری هستند که به آن مدار زمین ثابت می گویند، به این معنی که ماهواره ها در همان مکان روی سیاره می مانند و در آسمان ثابت ظاهر می شوند.

موشک عظیم فالکون هوی اسپیس ایکس برای چهارمین بار به فضا پرتاب شد. این قدرتمندترین موشکی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، اما از ژوئن 2019 پرتاب نشده است. به دلیل قدرت باورنکردنی آن، می تواند ماهواره ها را به مدارهایی برساند که سایر موشک های عملیاتی نمی توانند به آنها دسترسی پیدا کنند. بدون مشکل

معمولاً وقتی ماهواره‌ها در مدار زمین ثابت قرار می‌گیرند، موشک آن‌ها را به پایین‌تر می‌اندازد و سپس ماهواره‌ها از تقویت‌کننده‌های درونی برای رساندن خود به مدار نهایی استفاده می‌کنند. با این حال، فالکون هوی آنقدر قدرتمند است که آنها را بیش از شش ساعت پس از پرتاب به مدار نهایی خود می رساند.

برای سفر در کهکشان و فراتر از هر جمعه، برای خبرنامه رایگان Launchpad ما ثبت نام کنید

تأخیر طولانی بین پرتاب ها به دلیل مشکلات موشک نبود – پرتاب اول و دوم از زمان پرتاب تا زمانی که تقویت کننده ها بر روی زمین قرار گرفتند، نرم بودند. در عوض، ماهواره هایی که برای پرتاب برنامه ریزی شده بودند، همچنان با تأخیر مواجه شدند. با این حال، 10 ماموریت دیگر در برنامه طی چند سال آینده وجود دارد، بنابراین به احتمال زیاد او به زودی دوباره پرواز خواهد کرد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار