میکروپلاستیک ها: نهنگ های آبی می توانند هر روز 10 میلیون قطعه پلاستیک بخورند

اندرو ساتون / شاتر استوک

مانند دیگر نهنگ‌های تغذیه‌کننده فیلتر که به نام نهنگ‌های بالین نیز شناخته می‌شوند، نهنگ‌های آبی از بالین سیخ دار برای الک کردن، الک کردن یا به دام انداختن کریل، پلانکتون و ماهی‌های کوچک از آب‌های اقیانوس استفاده می‌کنند.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2344954-blue-whales-could-be-eating-10-million-pieces-of-plastic-every-day/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

این تیم محاسبه کرده است که نهنگ‌های آبی، که رژیم غذایی غنی از کریل دارند، می‌توانند تا 10 میلیون ذره پلاستیکی را در روز بخورند، در حالی که نهنگ‌های گوژپشت می‌توانند تا 4 میلیون ذره را در روز مصرف کنند.

نهنگ آبی (balaenoptera musculus)، کد شاتر استوک 565369243;  سفارش خرید: -؛  کار: -;  مشتری: -؛  دیگر: -

ترکیب داده‌های مربوط به غلظت آلودگی و عادات تغذیه نهنگ‌ها نشان داد که نهنگ‌هایی که از فیلتر تغذیه می‌کنند می‌توانند مقادیر زیادی میکروپلاستیک را بخورند.

محیط


1 نوامبر 2022

متیو ساووکا در دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا و همکارانش بررسی کردند که آیا این نهنگ‌ها میکروپلاستیک‌ها را در اطراف مناطق آلوده خط ساحلی می‌خورند یا خیر.

ساووکا می‌گوید: اطلاعات کمی در مورد اینکه چگونه تجمع پلاستیک ممکن است بر سلامت نهنگ تأثیر بگذارد، در دست نیست، بنابراین هدفی برای تحقیقات آینده است.

مرجع مجله: ارتباط طبیعت، DOI: 10.1038/s41467-022-33334-5

نهنگ آبی (Balaenoptera musculus)

محققان داده های تغذیه نزدیک به 200 نهنگ آبی، باله و گوژپشت برچسب زده شده را با داده های طعمه نهنگ و غلظت پلاستیک در اکوسیستم جریان کالیفرنیا – جریان آب سرد اقیانوس آرام که از سواحل غربی آمریکای شمالی می گذرد – ترکیب کردند تا مدل کنند. نهنگ های پلاستیکی چقدر ممکن است بخورند

آنها دریافتند که بیشترین غلظت میکروپلاستیک ها در اعماق 50 تا 250 متری یافت می شود، جایی که نهنگ های تغذیه کننده فیلتر عمدتاً به دلیل در دسترس بودن کریل زیاد تغذیه می کنند.

نهنگ‌های آبی به‌طور تصادفی می‌توانند روزانه 10 میلیون قطعه میکروپلاستیک بخورند.

ساووکا می‌گوید: «این اعداد بسیار زیاد هستند و بیشترین میزان مصرف روزانه تخمین زده‌شده در بین گونه‌هایی است که تاکنون مطالعه شده است». “البته، خود حیوانات نیز بزرگ هستند، بنابراین ما باید اندازه بزرگ آنها را نیز در نظر بگیریم تا بتوانیم اثرات بالقوه این مقدار عظیم پلاستیک بلعیده شده را در یک جسم عظیم کشف کنیم.”

توسط احمد گل کار

احمد گل کار