می جیمیسون | اولین زن سیاه پوست در فضا | دانشمند جدید

نام و نام خانوادگی: می کارول جیمیسون

جمیسون که کوچک‌ترین فرزند از میان سه فرزند است، در دکاتور، آلاباما به دنیا آمد، اما در سه سالگی به شیکاگو، ایلینوی نقل مکان کرد. تا حدی از عشق الهام گرفته شده است راهپیمایی ستاره ای، او آرزو داشت به فضا برود و مطمئن بود که به آنجا خواهد رسید. او در الف گفت: “به عنوان یک دختر کوچک… همیشه فکر می کردم به فضا می روم.” مصاحبه 2017. “اجازه دهید مطمئن شوم که این واضح است: من همیشه با وجود این واقعیت که ایالات متحده زنان یا افراد رنگین پوست را به آنجا نفرستاده بود، تصور می کردم که من به آنجا می روم. برو.” در آن زمان او نمی دانست که روزی اولین فضانورد واقعی خواهد بود که ظاهر می شود در یک قسمت از راهپیمایی ستاره ای.

او همچنین می‌خواهد اطمینان حاصل کند که علم و فناوری برای همه در دسترس است و برای توانمندسازی زنان جوان برای مشارکت در STEM و دنبال کردن مشاغل در این زمینه‌ها، از جمله به عنوان سفیر ملی STEM، تلاش کرده است. فرهنگ علمی شرکت بایر ایالات متحده و ریاست کمیته دولتی آمریکا برای حل این مسئله.

جیمیسون متخصص مأموریت علمی در پرواز STS-47 Spacelab-J بود که در سال 1992 از 12 تا 20 سپتامبر هشت روز را در فضا گذراند. در طول این ماموریت، 44 آزمایش علوم زیستی و پردازش مواد توسط خدمه ای که 126 بار به دور زمین می چرخیدند، انجام شد.

فضانورد، دکتر و مهندس آمریکایی می جمیسون اولین زن سیاه پوستی بود که در سال 1992 به فضا رفت. او یکی از هفت خدمه شاتل فضایی Endeavour در مأموریتی به نام بود. STS-47.

Mae Jemison به خاطر اولین زن سیاه پوست در فضا مشهور است و اکنون یک سفیر علم و آینده پژوهی است.


منبع: https://www.newscientist.com/people/mae-jemison/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

جمیسون که یک دانشجوی مصمم بود، زمانی که تنها 16 سال داشت، بورسیه تحصیلی برای حضور در دانشگاه استنفورد دریافت کرد، جایی که در رشته مهندسی شیمی و مطالعات آفریقایی و آفریقایی آمریکایی تحصیل کرد. پس از فارغ التحصیلی، تحصیلات خود را در کالج پزشکی دانشگاه کورنل در نیویورک ادامه داد و در سال 1981 مدرک پزشکی خود را گرفت، سپس به عنوان پزشک عمومی مشغول به کار شد و چندین سال را با سپاه صلح در غرب آفریقا گذراند. او همچنین تحصیلات تکمیلی خود را در رشته مهندسی ادامه داد.

سال بعد، جمیسون ناسا را ​​ترک کرد و شرکت مشاوره فناوری The Jemison Group را تأسیس کرد و به دنبال آن یک موسسه غیرانتفاعی به نام بنیاد عالی Dorothy Jemison به افتخار مادرش تأسیس شد. جیمیسون از طریق بنیاد خود، اکنون پروژه ۱۰۰ ساله کشتی ستاره‌ای با بودجه دولت ایالات متحده را رهبری می‌کند، که هدف آن کمک به توسعه فناوری مورد نیاز برای دستیابی به پرواز فضایی بین ستاره‌ای در یک قرن آینده است. بنیاد او همچنین یک اردوی علمی برای جوانان به نام دارد زمینی که ما به اشتراک می گذاریم.

جیمیسون گفت، بخشی از مأموریت آن «تغییر تصویری است که علم را انجام می دهد. این نه تنها برای افرادی که می‌خواهند وارد علم شوند، بلکه برای کسانی که بودجه علم را تأمین می‌کنند نیز مهم است.

نکات برجسته

جیمیسون اکنون به عنوان سفیر علم عمل می کند و در مورد نیاز به دموکراتیک کردن دسترسی به فناوری برای آینده بشریت صحبت می کند. او گفت: “من فکر می کنم بسیار مهم است که همه مردم در این جهان در روند کشف مشارکت داشته باشند.” استنفورد امروز در مصاحبه ای در سال 1996

به دنبال سالی راید، که در سال 1983 اولین زن آمریکایی در فضا شد، جمیسون برای پیوستن به برنامه آموزش فضانوردان ناسا درخواست داد. او یکی از 15 نفری بود که از بین 2000 متقاضی در سال 1986 پذیرفته شد.

بدنیا آمدن: 17 اکتبر 1956، دکاتور، آلاباما، ایالات متحده آمریکا

توسط احمد گل کار

احمد گل کار