نام واحدهای جدید SI: ممکن است به زودی ronnameters و quettagrams داشته باشیم

می‌گوید: «قبلاً گمانه‌زنی‌های زیادی در رسانه‌های محبوب در مورد آنچه که ممکن است بیش از یک یوتابایت باشد، وجود داشته است. ریچارد براون در آزمایشگاه ملی فیزیکی، مرکز استانداردهای اندازه گیری بریتانیا.

در مورد اینکه چه زمانی ممکن است پیشوندهای بزرگتر یا کوچکتر را ببینیم، براون فکر می کند که حداقل 25 سال منتظر خواهیم بود. “پیش بینی آینده بسیار دشوار است، اما من گمان می کنم که قطعاً من را برای بازنشستگی و حتی بیشتر خواهد دید.”

براون به پیش‌نویس پیشنهادی کمک کرد که کشورهای عضو GFCM در روز جمعه فرصت مخالفت با آن را خواهند داشت. اگر مخالفتی وجود نداشته باشد، دو پیشوند جدید برای اعداد با 27 و 30 صفر، ronna و quetta برای اعداد بزرگ و ronto و quecto برای اعداد کوچک خواهند بود.

پیشوندهای جدید در سیستم بین‌المللی واحدها می‌توانند در روز جمعه تأیید شوند، که رونتو و کوکتو را برای اعداد کوچک و ronna و quetta را برای اعداد بسیار بزرگ، مانند مقدار داده‌ها در سرورهای اینترنتی، آغاز می‌کنند.

فیزیک


17 نوامبر 2022

براون می‌گوید اگرچه نام‌ها ممکن است تصادفی به نظر برسند، اما از دستورالعمل‌های دقیق پیروی می‌کنند. “R” و “q” تنها حروف باقی مانده در الفبای انگلیسی بودند که توسط پیشوندهای دیگر استفاده نشده بودند، وسط کلمات به راحتی از تعداد دفعات برای ضرب در هزار در لاتین ترجمه می شدند تا به آنها برسیم. پایان ها به این دلیل بود که پیشوندهای بزرگ همیشه به “a” ختم می شوند، در حالی که پیشوندهای کوچک به “o” ختم می شوند.

پیشوندهای جدید برای بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین اعداد جهان را می‌توان با رأی‌گیری تأیید کرد کنفرانس عمومی اوزان و معیارها (CGPM) در ورسای، فرانسه، روز جمعه. پیشوندهای پیشنهادی ronna و quetta برای اعداد بسیار بزرگ و ronto و quecto برای اعداد بسیار کوچک هستند.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2347426-ronnametres-and-quettagrams-may-soon-join-the-ranks-of-si-units/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=homeاگرچه آنها با اثر فوری به واحدهای SI تبدیل می شوند، ممکن است مدتی طول بکشد تا دانشمندان آنها را در کار خود بپذیرند.

براون می گوید، با این حال، مزایای ارتباطات علمی واضح است. اگر از این رویکردهای استاندارد شده استفاده کنید، بهتر می‌توانید آنچه را که می‌خواهید بگویید، منتقل کنید.»

براون پیشنهاد می‌کند که رونتو و کوکتو می‌توانند در نجوم رادیویی کاربردهایی داشته باشند، به عنوان مثال برای اندازه‌گیری شدت بسیار ضعیف پس‌زمینه مایکروویو کیهانی، تابش به جا مانده از انفجار بزرگ، اما ستاره‌شناسان قبلاً اغلب از جانسکی غیر SI برای این کار استفاده می‌کردند، مریفیلد. گفت.

داده‌های زیادی در اینترنت تولید می‌شود که ما در یافتن کلماتی برای توصیف بزرگی آن دچار مشکل هستیم

زنی که در راهرو اتاق سرور ایستاده است

برخی از دانشمندان در مورد مفید بودن آنها تردید دارند. این ستاره شناس توضیح می دهد: “ما تمایل داریم واحدهای خود را تعریف کنیم، که فقط از نظر چیزهایی که در واقع به آنها نگاه می کنیم مفید هستند.” مایک مریفیلد در دانشگاه ناتینگهام انگلستان

سیستم بین المللی واحدها (SI) استانداردی است که توسط اکثر دانشمندان پذیرفته شده است و زیربنای هر اندازه گیری است. علاوه بر تعریف چیزهایی مانند کیلوگرم و متر، تعیین می کند که چگونه اعداد بسیار بزرگ و کوچک باید نامگذاری شوند.

عکس های اریک ایساکسون/دیجیتال ویژن/گتی ایماژ

به عنوان مثال، برونتوبایت توسط برخی به طور غیر رسمی برای توصیف 10 استفاده شده است27 بایت، در حالی که مبدل واحد گوگل مدت هاست 10 را تبدیل کرده است27 بایت ها مانند یک hellabyte براون می‌گوید، اما این‌ها با طرح نام‌گذاری SI که قبلاً از حروف “b” و “h” برای پیشوندها استفاده می‌کند، مطابقت ندارند، بنابراین اتخاذ یک استاندارد در حال حاضر تضمین می‌کند که پیشوندهای جایگزین خیلی عمیق نیستند. . .

آخرین تمدید این طرح نام‌گذاری به سال 1991 برمی‌گردد، زمانی که به اعداد با 21 یا 24 صفر پیشوند زتا داده شد (10).21) و یوتا (1024برای انواع بسیار بزرگ و زپتو (10-21) و یوکتو (10-24)، برای کودکان نوپا. در آن زمان دلیل کمی برای استفاده از آنها وجود داشت، اما حجم فزاینده داده های تولید و ذخیره شده از اینترنت، آنها را در حال حاضر مفیدتر می کند – انتظار می رود میزان اطلاعات تا سال 2025 به 175 زتابایت برسد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار