نقشه برداری مغز در موش ها می تواند توضیح دهد که چرا درد باعث از دست دادن اشتهای ما می شود

بررسی های میکروسکوپی تایید کرد که این نورون ها در موش های مبتلا به درد مزمن فعال هستند. هنگامی که محققان از مواد شیمیایی برای متوقف کردن فعالیت عصبی در این قشر استفاده کردند، اشتهای موش ها بهبود یافت.

مرجع مجله: متابولیسم طبیعی، آیا من:

محققان مسیرهای مختلفی را شناسایی کرده‌اند که میل موش به غذا خوردن را در هنگام درد کاهش می‌دهد – و مدار مغزی مشابهی می‌تواند در انسان نیز رخ دهد.

سلامتی


29 نوامبر 2022

به طور مشابه، هنگامی که محققان از مواد شیمیایی برای فعال کردن این نورون ها در موش هایی که درد نداشتند استفاده کردند، حیوانات کمتر غذا خوردند، حتی اگر قبل از آزمایش گرسنه بودند.

افراد مبتلا به درد مزمن اغلب گزارش می دهند که احساس گرسنگی کمتری دارند

«این علم بسیار زیبایی است [with] نقشه برداری خطوط برجسته و دقیق، می گوید سایمون لاکمن در دانشگاه منچستر در انگلستان.

او می گوید، با این حال، نتایج به خصوص تعجب آور نیستند. اولین مرحله از مسیر شناسایی شده در ناحیه ای از مغز است که از قبل برای پردازش درد به خوبی شناخته شده است، در حالی که مراحل دیگر در مناطقی هستند که به دلیل نقش آنها در دریافت غذا شناخته شده است. لاکمن می گوید: «افزایش دانش پایه مهم ترین چیز است.

قشر جلوی مغز معمولاً با کنترل اشتها ارتباطی ندارد. برای درک بهتر اینکه چگونه نورون‌های قشر کمربندی قدامی می‌توانند بر اشتها تأثیر بگذارند، این تیم مواد مختلف قابل ردیابی را به این نورون‌ها به گروه سومی از موش‌ها تزریق کردند که همچنین درد را تجربه کردند.

این مکانیسم تا به امروز فقط در موش ها شناسایی شده است، با این حال، سامانتا بروکس در دانشگاه جان مورز در لیورپول، بریتانیا، انتظار دارد که مدار مغزی مشابهی در انسان‌ها وجود داشته باشد، افرادی که اغلب کمتر غذا می‌خورند و اگر از درد مزمن رنج می‌برند، وزن کم می‌کنند.

ژی ژانگ در دانشگاه علم و صنعت چین در Hefei و همکارانش باکتری هایی را به موش ها تزریق کردند که باعث درد مزمن می شود. ده روز بعد، این موش‌ها در مقایسه با موش‌های کنترلی که محلول نمکی به آنها تزریق شد، کمتر و برای مدت زمان کوتاه‌تری غذا خوردند. محققان در مقاله‌ای نوشتند که وقتی به اولین گروه از موش‌ها مسکن داده شد، به طور معمول غذا خوردند. متابولیسم طبیعی.

بروکس می‌گوید با تحقیقات بیشتر، این یافته‌ها می‌تواند به تولید مسکن‌های مؤثرتر کمک کند.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2348855-brain-mapping-in-mice-may-explain-why-pain-makes-us-lose-our-appetite/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

ارتباط بین درد مزمن و از دست دادن اشتها در نهایت می تواند درک شود – حداقل در موش.

او می‌گوید: «من با اطمینان پیش‌بینی می‌کنم که این مدار در موش‌ها ممکن است در انسان‌ها نیز یکسان باشد.

محققان نوشتند که این اولین باری است که محققان مکانیسم‌های مغزی را در پشت از دست دادن اشتهای ناشی از درد ردیابی می‌کنند.

برای تعیین اینکه آیا این سیگنال‌دهی با از دست دادن اشتها مرتبط است یا خیر، محققان درد مزمن را در گروه دیگری از موش‌ها ایجاد کردند، زیرا این حیوانات به خوردن کمتر ادامه دادند. سپس تیم یک ماده شیمیایی را تجویز کرد که سیگنال‌های عصبی را در قشر کمربندی قدامی مهار می‌کند و اشتهای موش‌ها بهبود می‌یابد.

برای درک بهتر فعالیت عصبی مسئول این تغییر رفتار، محققان مغز اولین گروه از موش ها را در حالی که حیوانات در درد مزمن بودند، تجزیه و تحلیل کردند. آنها سیگنال های عصبی قابل توجهی را در قشر کمربندی قدامی موش ها یافتند، ناحیه ای از مغز که درد را در قشر جلوی مغز پردازش می کند.

آنها دریافتند که سیگنال های این نورون ها به ناحیه هیپوتالاموس جانبی، “مرکز تغذیه” مغز منتهی می شود.

افراد مبتلا به درد مزمن اغلب گزارش می دهند که احساس گرسنگی کمتری دارند

Mariusz Szczawinski / Alamy Stock Photo

توسط احمد گل کار

احمد گل کار