نماینده مجلس: مشکل نهاده های دامی از طریق 44 کشتی به زودی حل می شود

سمنان معروف به دارالمرحمه یکی از استان‌های بزرگ ایران با وسعتی نزدیک به ۹۷۵۰۰ کیلومتر مربع است که هفتمین استان ایران با ۵.۹ درصد مساحت کل کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تحریم های ظالمانه دشمنان مشکلاتی را در زمینه مبادله پول ایجاد کرده است که با دولت، نمایندگان شورای اسلامی و جبران آن در قالب مبادله کالای ایرانی با کشور خاصی حل خواهد شد. “.

این منطقه از شمال به استان‌های خراسان، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود می‌شود. بر این اساس و به دلیل موقعیت جغرافیایی در کنار پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

سمنان مرکز استان معین برای تامین گوشت مرغ است

وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی به منظور شرکت در مراسم اختتامیه جشنواره ملی پسته ایران در دامغان به استان سمنان سفر کردند و در نشست تشکل های بخش کشاورزی استان سمنان و همچنین شرکت کنندگان در این جشنواره حضور یافتند. با دقت به خواسته ها و خواسته های کشاورزان گوش فرا داد. ولایت را شنیدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دامغان یکی از قدیمی ترین و قدیمی ترین شهرهای ایران واقع در استان سمنان است که در کنار رودخانه چشمه علی شکل گرفته و اولین پایتخت اشکانیان ایران در دوره اشکانیان بوده است. نام قدیم آن دمغان و صداروزه بوده و آثار باستانی فراوانی از جمله مسجد تاریخی، تپه حصار، برج طغرل، قلعه های پیر علمدار، گرد کوه، مهر نگار و منصور کوه را در خود جای داده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در سال های اخیر بی اعتمادی بین صندوق بیمه و کشاورز وجود داشت و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد در دوره ای مشخص شود. مدت 30 هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق فروش اموال منقول به دست می آید و املاک وزارت جهاد کشاورزی در اختیار صندوق بیمه کشاورزی قرار گیرد.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان مهمترین استان برای تامین گوشت مرغ تهران است و در ابتدای اجرای طرح اصلاح اقتصاد شجاعانه استان سمنان سالانه 100 تن گوشت مرغ در بازار تهران عرضه می کرد. در روز.”

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1394، استان سمنان با هشت شهرستان دارای جمعیتی بالغ بر 702000 نفر است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84919227/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%AC%D9%84%D8%B3-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82-%DB%B4%DB%B4-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%B7%D8%B1%D9%81

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان در زمینه تامین کود شیمیایی گفت: بخش خصوصی برای تولید کودهای فسفاته و پتاس فعالیت خود را آغاز کرده و به همین دلیل نیاز کشاورزان با واردات و تولید ملی تامین می شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: 30 هزار میلیارد تومان نقدینگی برای خرید نهاده های دامی و رفع مشکلات کشاورزان در حوزه کشاورزی هزینه می شود.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان نقش موثری در تولید تخم مرغ و گوشت قرمز برای تامین نیاز بازار دارد.

وی گفت: دولت سیزدهم با شجاعت عمل جراحی اقتصادی را که یک ضرورت برای کشور بود اجرا کرد و شورای اسلامی با تصویب طرح 2 فوریت مشکل کشاورزان در حوزه آب کشاورزی در حوزه اعطای اعتبار را حل کرد. .

وی یادآور شد: رویکرد دولت سیزدهم و شورای اسلامی این است که تولید به گونه ای انجام شود که تولیدکننده و مصرف کننده راضی باشند و متضرر نشوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدجواد عسکری روز جمعه در نشست با تشکل های حوزه کشاورزی استان سمنان با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در اتاق جلسات طوبی شهرستان دامغان اظهار داشت: 24 کشتی بارگیری شده با احشام دارای احشام هستند. خروج از لنگرگاه ها در کشور و 20 کشتی از کشورهای دیگر منبع در حال شارژ ورودی است و مشکل ورود به زودی حل خواهد شد.

سید محمدرضا هاشمی افزود: استان سمنان در اوایل اصلاحات اقتصادی 17 هزار تن شکر به پنج استان کشور عرضه کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معوقات پرداختی کشاورزان جالب است و در دستور کار قرار دارد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار