نهمین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان آغاز به کار کرد

وی با تاکید بر اینکه جشنواره امسال از حضور سفیر کوبا در تهران و محمدرضا صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان استقبال می کند، گفت: نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و محصولات و ادوات کشاورزی روز سه شنبه مهر افتتاح شد. 26، و تا 29 اکتبر همزمان با پایان کار نتیجه گیری ادامه خواهد داشت.

زارع زاده افزود: غرفه ادوات و ادوات کشاورزی، سموم و کودهای ارگانیک، صنایع دستی و مواد غذایی در اتاق مدیریت بحران شهرداری دامغان برپا شده و علاوه بر عرضه محصولات، مشاوره به باغداران و کشاورزان نیز توسط مالکان ارائه می شود. از غرفه و افراد با تجربه این در برنامه این نمایشگاه است.

سمنان معروف به دارالمرحمه یکی از استان‌های بزرگ ایران با وسعتی نزدیک به ۹۷۵۰۰ کیلومتر مربع است که هفتمین استان ایران با ۵.۹ درصد مساحت کل کشور محسوب می‌شود.

مراسم افتتاحیه و اختتامیه نهمین جشنواره ملی پسته دامغان در فرهنگسرای شهید شاهچراغی دامغان برگزار شد و برنامه های موازی زیادی برای این جشنواره ملی از جمله برپایی بیش از 20 غرفه برای فروش محصولات و تولیدات مختلف در نظر گرفته شد. از جمله برنامه های این جشنواره سه روزه است.

رضا زارع زاده افزود: برگزاری همایش سرمایه گذار، فراخوان ایده های بزرگ، تجلیل از باغداران و سرمایه گذاران نمونه، اجرای برنامه های هنرهای نمایشی، همایش ملی پسته و کشاورزی با حضور مدیران و علاقمندان کشوری و استانی از جمله برنامه های نهم است. مراسم روز ملی پسته امسال

در نمایشگاه آثار هنرمندان دامغانی در رشته های سرامیک، تراشکاری، مجسمه سازی و منبت کاری، نقاشی روی چوب و سفال، قلم و چاپ دستی روی پارچه، چهل تکه گلدوزی، قلاب بافی و عروسک دوزی، چرم دوزی سنتی، نفیس و نیمه – تراش سنگ های قیمتی، چادرشب بافی، تزیینات سنتی رزین و توری بافی ارائه می شود.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1394، استان سمنان با هشت شهرستان دارای جمعیتی بالغ بر 702000 نفر است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84917144/%D9%86%D9%87%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%BE%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D8%BA%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%AF

به گزارش خبرنگار ایرنا جشنواره ملی پسته ایران از 6 تا 9 مهرماه به مدت سه روز در دامغان برگزار می شود و یکی از برنامه های این جشنواره برگزاری جشنواره در شهر و روستاهای حسن آباد است. مهماندوست و امیریه. با حضور هنرمندان

به گزارش خبرنگار ایرنا، دامغان یکی از قدیمی ترین و قدیمی ترین شهرهای ایران واقع در استان سمنان است که در کنار رودخانه چشمه علی شکل گرفته و اولین پایتخت اشکانیان ایران در زمان اشکانیان بوده است. نام قدیم آن دمغان و صداروزه بوده و آثار باستانی فراوانی از جمله مسجد تاریخی، تپه حصار، برج طغرل، قلعه های پیر علمدار، گرد کوه، مهر نگار و منصور کوه را در خود جای داده است.

این منطقه از شمال به استان‌های خراسان، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود می‌شود. بر این اساس و به دلیل موقعیت جغرافیایی در کنار پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

دبیر نهمین جشنواره ملی پسته ایران با اشاره به دستاوردهای برگزاری جشنواره پسته در چند سال گذشته گفت: علاوه بر معرفی دامغان و خاطرات این شهرستان، دستاوردهای علمی قابل توجهی در این زمینه وجود دارد. آمار پسته و بیش از 100 ایده، نظر و نوآوری مرتبط با پسته.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار