هفت روز تا گل لاله بهتر

۱-اولین گام٬ شاخه سالم به اندازه مداد را انتخاب کنید که عاری از هرگونه بیماری باشد٬ مطمئن باشید که این شاخه گل دهی کرده باشد. برای شروع٬ شاخه آبدار و با طراوتی رو از گل رز سالمی که گل دهی خوبی انجام داده انتخاب کنید. گل های لاله دارای سه گلبرگ و سه کاسبرگ در رنگ بندی های گوناگون هستند. تنوع و رنگ بندی در ایران با حدود ۲۲ واریته و رنگبندی مختلف و متنوع تولید و عرضه می شود، در صورتی که رز ایرانی در حدود ۳ یا ۴ رنگ تولید می شود و ضمنا رنگ فقط رنگ قرمز آن در طول سال همیشه موجود هست و مابقی رنگها بدلیل کیفیت پایین بصورت مقطعی در بازار گل موجود است. در محیط کم نور برگسار رنگ پریده میشوند و گل ها و غنچه ها خواهند ریخت.

گل لاله عباسی نسبت به سرما مقاوم نیست. گل لاله در سر تا سر جهان دارای بیش از ۱۶۰ نمونه می باشد. خاك بايستي از تهويه مناسب برخوردار باشد اسيديته مناسب خاك نيز بين 7-6 مي باشد. در شرايط كشت خاكي بایستي سطح خاك پاي ريشه گياه بين هر دو آبياري خشك شود. در محيطهاي كشت خاكي، خاك مي بايستي از نوع سبك لومي شني يا لومي رسي با حاصلخيزي مناسب باشد. در روشي كشت بدون خاك از بسترهايي نظير پشم سنگ، کوکوپیت يا ليكا و پرليت استفاده مي كنند كه بصورت كشت بستري در بسترهايي به عرض حدود 50 سانتیمتر با دو ردیف و به عمق 30 سانتيمتر كشت انجام می شود البته در روش نسبتا مرسومی هم کشت به صورت گلدانی بر روی سکوهایی به ارتفاع 60 تا 80 سانتیمتر و در گلدان حاوی مواد بستری به صورت تک بوته یا دو بوته کشت انجام می شود . در کستهای خاکی دو روش وجود دارد که در روش اول در بستری به عرض 120 سانتیمتر 4 ردیف رز می کاشتند که فواصل روی ردیفها حدود 30 سانتیمتر در نظر گرفته می شد در روش دوم گیاه را در دو ردیف به فاصله 40 سانتیمتر از هم می کارند و سعی می کنند که گیاه مادری ارتفاع لازم را برای عمل بندینگ و جلوگیری از رطوبت زیاد بستر داشته باشد.

گلمژه در واقع التهاب مژه است و میتواند یک وضعیت بسیار آزاردهنده سایت mikhakflower و دردناک باشد. در واقع این ریشهی رشد سلولهای سرطانی است. این گیاه عالی طبیعی قدرتمند برای درمان انواع التهاب در بدن استفاده میشود از درد دندانها و ورم لثه گرفته تا اختلالات پوستی، درد عضلات و مفاصل و التهاب روده. به علاوه، میخک همچنین حاوی خواص ضد درد است که دردهای ناشی از التهاب را تسکین میدهد. دلیل نام گذاری گل لاله عباسی به نام (four o’clock flower) به معنای “گل های ساعت 4” بخاطر این است که این گل ها معمولاً حدود ساعت 4 بعد از ظهر باز می شوند و صبح بسته می شوند.

گل لاله دارای 6 قطعه بوده که شامل سه گلبرگ بیرونی و سه گلبرگ آن درونی است. در ابتدای بهار یا اواخر اسفند زمانی که دیگر احتمال یخ زدگی نیست، بذر ها را در عمق سه سانتیمتری می کاریم. زهکش در کشت خاکی رز بایستی تا حد ممکن تا عمق 90-100 سانتی متری خوب باشد. برای سرعت بخشیدن به رشد ریشه و تشویق آن به رشد نیرومند و قوی٬ ایده خوبی است که گل رز خود را بناز بپرورانید. خوشبختانه این گل به دماهای پایین و سرما بسیار مقاوم است و کمتر دچار آسیب میشود. این حقیقت که میخک دارای خاصیت افزایش میل جنسی است توسط مطالعات و آزمایشهای دقیقی به اثبات رسیده است. مطالعات بیشتر بیان کردهاند که میخک راهحلی کارامد برای کشتن شمار زیادی از پاتوژنهای (میکروبهای بیماریزا) انسانی است. به خاطر بعضی از خواص مانند خواص آنتی-کارسینوژنیک و پیشگیری شیمیایی، بعضی از مطالعات نشان دادهاند که میخک میتواند به روشی بسیار کارآمد سرطان ریه را در مراحل اولیه درمان کند.

میخک به دلیل طبیعت ضد التهابی که دارد برای درمان گلمژه بسیار موثر است. خب، مصرف میخک کاملا بیخطر است حتی در دوران بارداری و برای درمان سر درد فوقالعاده است. دندان درد کشنده نحواهد بود اما کاملا آزار دهنده است. سرفه گاهی میتواند واقعا آزار دهنده باشد به خصوص وقتی که نیمههای شب به آن دچار میشوید. یکی از خواص موتاژنیک وقتی است که دیانایها به خاطر بعضی از عوامل، مانند رادیکالهای آزاد، دچار جهش میشوند. در طول سالّهای کهولت بدنتان توانایی جذب کلسیم را از دست خواهد داد و این همان زمانی باید باشد که استخوانهایتان دچار کمبود کلسیم میشوند. در مناطقی با سطح ایستابی بالا نیاز به لوله زهکشی است که اندازه لوله های زهکشی بسته به بافت خاک است و باید طوری طراحی شود که آب اضافی بستر کشت سریع خارج شود. در مناطقی که شدت نور کمی دارند می توانید از نور مکمل استفاده کنید یا تراکم گیاهان را کاهش دهید، در غیر این صورت میزان کیفیت وزن تر و خشک گل ها و تعداد گل ها کاهش می یابد. در بیشتر مناطق رشد میکند و بومی مناطقی از ایران است که خواص بالایی دارد. سعی کنید گل لاله خود را در خاک هایی که رطوبت بالایی دارند کشت نکنید.

ماه آوریل بهترین زمان برای گشت و گذار در این طبیعت تماشایی است و امسال نیز این جشنواره از دوم آوریل آغاز و تا بیست و نهم همین ماه ادامه خواهد داشت. از جمله آفات و بیماری های مهم گل لاله عباسی می توان به بیماری های لکه برگی، زنگ، پوسیدگی ریشه، شته و حلزون اشاره کرد. در طی مدت ۱۴ روزی که حداکثر زمان جوانه زدن گیاه گل لاله عباسی است. محل قطع شاخه براي برداشت گل بالاي اولين برگ پنج برگچه اي از پايين شاخه است. در فصل زمستان محل برش بالاي دومين برگ پنج برگچه اي انتخاب مي شود.

باردهی بالایی دارد میوههای این گیاه نیز درشت و به صورت گرد و کروی هستند. پرورش رز تنها برای لذت بردن از زیبایی این گل نیست بلکه از این گل برای عطرسازی، فرآوری چای، مربا، لیکور و بسیاری مواد خوراکی دیگر استفاده میشود. میخک : در این مقاله از بخش تغذیه و خواص خوراکی ها در وبسایت ویکی ویو بهخواص خواص میخک, مضرات میخک, طبع میخک, طریقه مصرف میخک, خواص میخک برای رحم, خواص میخک برای لاغری, گل میخک خشک شده, میخک ویکی پدیا, چوب میخک می پردازیم. برای کمک به درمان و از بین بردن کامل جای زخمها کافی است کمی روغن میخک را به طور منظم روی پوست بمالید. میخک از قدیمالایام برای درمان معضلات مربوط به معده مانند سوء هاضمه، اسهال، نفخ و گاز مورد استفاده قرار گرفتهاست. سلول های نر که از دانه های گرده بوجود می آیند، تخمک ها را بارور نموده و تخمکهای بارور تبدیل به دانه می گردند. آیا لاله ها هر ساله بر می گردند؟

به رنگ قرمز است. که عیب شیشه آن است که UV-b عبور نموده و باعث سیاهی گلبرگهای ارقام قرمز می شود. لاله ی قرمز نشان دهنده ی عشق واقعی است و رنگ بنفش آن نشان دهنده ی وفاداری است . یکی از انواع لالههای نادر لالههایی با رنگ سیاه هستند. گل های لاله عباسی بسیار زیبا و رنگ به رنگند. لاله عباسی ریشه گوشتی دارد و در مناطقی که بومی آنجا است وزن ریشه ها بعد از چند سال به حدود ۱۸ کلیوگرم و یا بیشتر میرسد.در مناطق سردتر اگرچه با فرا رسیدن سرمای زمستانه قسمت هوایی آن از بین می رود اما اگر بتوان از ریشه آن در برابر سرمای زمستانه محافظت کرد در سال آینده نیز گیاه از آن میروید و گل می دهد. در صورتيكه در برداشت دوره اي تمام گلها در يك مرحله برداشت مي شوند و سپس به گياهان اجازه داده مي شود تا براي مرحله بعدي توليد گل بكنند. این گیاه به علت زیبایی خاصی که دارد، امروزه در بیشتر نقاط دنیا به عنوان گیاه زینتی پرورش داده میشود. در غير اين صورت ته شاخه ها در داخل آب ولرم ( 23 تا 25 درجه سانتيگراد) محتوي مواد دوام بخش گل قرار داده مي شوند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار