همجوشی هسته ای: آیا می توان انرژی پاک نامحدودی را توسط استارت آپ های فناوری تامین کرد؟

همجوشی شامل گرم کردن یک گاز باردار به نام پلاسما تا دمای نزدیک به 200 میلیون درجه سانتیگراد است.

با این حال ما دوباره اینجا هستیم. تنها در یک سال گذشته، شرکت‌های خصوصی ادغام شده بیش از کل تاریخ این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند. می‌گوید: «احساس بین سرمایه‌گذاران این است که ادغام در حال وقوع است ملانی ویندریج، دانشمند فیوژن و بنیانگذار Fusion Energy Insights، یک سازمان عضویت در صنعت انرژی. برخی از شرکت‌ها حتی وعده تولید راکتورهای همجوشی تجاری در یک دهه را می‌دهند. می گوید: «پیشرفت خیلی سریع اتفاق می افتد آنی کریچر در آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور (LLNL) در کالیفرنیا. هر چه نزدیک تر می شوید همه چیز شروع به اوج گرفتن می کند.

با این حال، آنچه تشخیص آن دشوار است این است که آیا پیشرفت‌های اخیر در پروژه‌های بزرگ همجوشی با بودجه عمومی و همچنین فناوری‌های جدید و طراحی‌های راکتور…


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25634090-100-can-a-slew-of-nuclear-fusion-start-ups-deliver-unlimited-clean-energy/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=homeحقه Huemul یک مورد شدید بود. با این حال، مسلماً الگویی برای تلاش طولانی برای مهار قدرت ستارگان برای انرژی پاک تقریباً نامحدود در اینجا بر روی زمین ایجاد کرد: ادعاهای جسورانه که با ناامیدی، شستشو و تکرار همراه است. این تداوم آزاردهنده شوخی قدیمی را توضیح می دهد که ادغام همیشه 30 سال آینده بوده و همیشه خواهد بود.

دیوید پارکر/کتابخانه عکس علمی

ما در تلاش هستیم تا واکنشی را که دهه‌ها به ستاره‌ها دامن می‌زند، مهار کنیم و اکنون شرکت‌های خصوصی قول ادغام تجاری در یک دهه را می‌دهند. آیا دلیلی وجود دارد که این بار آنها را باور کنیم؟

فیزیک


19 اکتبر 2022

نمای مفهومی هنرمند از فضای داخلی ظرف واکنش ITER.  همجوشی هسته ای شامل ایجاد یک پلاسمای گاز فوق گرم در دمای بیش از 200 میلیون درجه سانتیگراد است، شرایطی که به اندازه کافی گرم است تا اتم های دوتریوم و تریتیوم را وادار به همجوشی و آزاد کردن انرژی کند.  این همجوشی در داخل یک چنبره توکامک در یک میدان مغناطیسی غول‌پیکر اتفاق می‌افتد، تنها راه برای مهار گرمای تولید شده.  راکتور ITER برای تولید 500 مگاوات یا 10 برابر بیشتر از مصرف انرژی طراحی شده است.  همجوشی هسته ای به هم پیوستن (جوش دادن) عناصر سبک برای تشکیل عناصر سنگین تر است که مقادیر زیادی انرژی آزاد می کند.  امید است که همجوشی یک منبع انرژی پاک و تجدیدپذیر برای آینده باشد.  همجوشی هسته ای به هم پیوستن (جوش دادن) عناصر سبک برای تشکیل عناصر سنگین تر است که مقادیر زیادی انرژی آزاد می کند.  امید است که همجوشی یک منبع انرژی پاک و تجدیدپذیر برای آینده باشد.

در مارس 1951، رئیس جمهور آرژانتین، خوان پرون، نتایج یک پروژه مخفی در جزیره Huemul در شمال پاتاگونیا را اعلام کرد. او گفت که دانشمندان آن به همجوشی هسته‌ای دست یافته‌اند و از واکنشی استفاده می‌کنند که خورشید را قادر می‌سازد تا آینده‌ای را بشارت دهد که در آن انرژی در “بطری‌های نیم لیتری مانند شیر” فروخته می‌شود. اما زمانی که محققان از Huemul بازگشتند و گزارش دادند که این یک کلاهبرداری گران قیمت و شرم آور بود، همه چیز به سرعت خراب شد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار