هیچ شناور خارجی در آب های منطقه حفاظت شده ایران صید نمی کند

دیده ور با تاکید بر اینکه حجم صید غیرمجاز ترال در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته است، گفت: با آموزش صیادان و آموزش آثار سوء صید غیرمجاز ترال امروز، تعداد کشفیات در این زمینه کمتر از مدت مشابه گذشته بوده است. سال .

وی تاکید کرد: این برخوردها و اکتشافات با هدف تمرین صید پایدار، حفظ منابع آبزی و صیانت از حقوق صیادان مجاز صورت می گیرد.

سرهنگ هادی دیده ور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بوشهر افزود: برخی شبهات در خصوص حضور شناورهای خارجی در آب های ایران و اقدامات ترال آنها صحت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: صید مسئولانه شعار یگان حفاظت منابع آبزی شیلات ایران است و قرار است صیادان با مشارکت خوب خود از حقوق نسل های آینده بر ذخایر دریایی صیانت کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات ایران، پیشگیری و کشف جرم، دستگیری متخلفین و متخلفین قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی، پیشگیری از صید، حمل و نقل و تحویل آبزیان و عرضه بدون مجوز، کنترل ورود و خروج صید شناورها و بازرسی آنها، تشکیل پرونده های حقوقی و محکومیت متخلفان صیادی از جمله ماموریت های اصلی یگان حفاظت آبزیان است.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه امروز شورای امنیت، در راستای صیانت از ذخایر آبزی، نیروهای نظامی، مرزبانی و ساحلی در کنار یگان حفاظت منابع آبزی در مقابل افرادی که از روش‌های غیراخلاقی برای صید آبزیان استفاده می‌کنند، ایستاده‌اند. ، با ما هیچ تعارفی نداریم و قاطعانه با ما برخورد می شود.

هیچ شناور خارجی در آب های منطقه حفاظت شده ایران صید نمی کند

وی افزود: البته صید ترال برای آبزیان خاصی از جمله میگو تعریف شده است و امکان صید این گونه آبزی به هیچ وجه وجود ندارد به همین دلیل در فصل صید میگو مجوزهای لازم در این منطقه صادر می شود.

دیده ور با اشاره به تهیه تجهیزات مناسب از جمله دوربین، افزود: تلاش می شود یگان حفاظت آبزیان شیلات ایران به پهپادهای حفاظت و کنترل دریا مجهز شود.

به گفته فرمانده یگان حفاظت آبزیان شیلات ایران، این یگان از نظر تجهیزات در وضعیت خوبی قرار دارد و تلاش می شود کمبود نیروی انسانی در سال آینده جبران شود.

دیده ور گفت: در همین راستا طی نیمه نخست امسال با تلاش نیروهای یگان حفاظت و پشتیبانی شیلات 40 تن انواع آبزیان صید غیرمجاز در آب های شمال و جنوب کشور کشف شد. .

آبزرور ادامه داد: اما در کنار روش صید غیرمجاز ترال، برخی سودجویان با استفاده از ابزار نامناسب صیادی و صید بی رویه به منابع دریایی آسیب می زنند.

برخورد قاطع با صید غیرمجاز

وی با اشاره به تنظیم تفاهم نامه بین سازمان شیلات ایران و فرمانده مرزبانی فراجا گفت: اجرای این تفاهم نامه حفاظت و صیانت از ذخایر آبزیان را ارتقاء می بخشد و مایه خرسندی صیادان قانونمند خواهد بود. .

وی افزود: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش نشان می دهد.

دهده ور در خصوص شیلات استان بوشهر گفت: امسال صیادان این استان موفق به صید 1800 تن میگو در دریا و در زمینه میگوی پرورشی امسال 4600 هکتار در مجموع 6450 هکتار از سطح زیرکشت شده اند. زمین. هزار تن میگو برداشت شده و این گام مهمی در راستای امنیت غذایی است که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84910030/%D9%87%DB%8C%DA%86-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%A8-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AD%D9%81%D8%A7%D8%B8%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B5%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF

لزوم تجهیز یگان حفاظت منابع آبی به پهپاد

کشف 40 تن صید غیرمجاز در کشور

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزی شیلات ایران درباره تجهیزات این یگان گفت: سال گذشته 60 شناور 60 فوتی جدید با رایزنی با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای تقویت توان عملیاتی این یگان در شمال تهیه شد. . و جنوب.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار