واقعیت این است که تو نیستی فرد شخص درگیر درباره گل رز

این لوله ها در ایران با هزینه متناسب تولید میشود. لذا كنترل گلخانه و نگهداري آن در شرايط متناسب ضروری و ضروري می باشد. گلخانه متناسب رز : سیستم تهویه بایستی بتواند دمای داخل گلخانه را کنترل نماید و تعادل بین دما و رطوبت را تامین نماید. سفيدك سطحي و كپك خاكستري نيز در شرايطي كه بوته ها مرطوب مي شوند و دما كمي پايين مي آيد، در گونه عدم توجه و مراقبت به سرعت گسترش مي يابد. كنه ها روي رز زمستان گذراني نمي كنند بنابراين روغن هايي كه هنگام خواب زمستانه استفاده مي گردند،موثر نيستند. در گونه عدم وجود شیب طبیعی برای زهکش آب میبایست از پمپ استفاده گردد. خسارت غير مستقيم : بدليل وجود تارها گياه دچار بد شكلي مي شود و رشدش كاهش پيدا مي كند كه اين خسارت بخصوص در گل خانه ها شايع می باشد. بیماری سفیدک دروغی(سفیدک درونی,کرکی) یکی از بیماریهای شایع رز می باشد که عمدتا در فصل پاییز بروز میکند.رطوبت نسبی در این فصل بالاست و قارچ را فعال میکند.این قارچ به پایان گونه های رز حمله میکند ولی شدت خسارت درهمه گونه ها یکسان نخواهد بود.عامل این بیماری قارچ Pseudoperonospora sparsa Berk می باشد که بصورت سیستمیک گیاه را آلوده می کند.

اما همیشه اینطور نیست. اما در روزهای بعد از ریشه زایی رز باید میزان آبیاری را کم کرد تا ریشهها خودشان به دنبال آب رفته و رشد کنند. برای کنترل زراعی این بیماری اقدامات ذیل را انجام بدهید : ۱-درگلخانه ها بایستی با بالا بردن درجه حرارت درساعات کلیدی روز از میزان رطوبت محیط بکاهید. در حقیقت میوه های گل سرخ موجود در بازار اغلب فاقد ویتامین ث می باشد، حتی اگر بپذیریم که میزان اسید اسکوربیک موجود در میوه گل محمدی بالا و در حدود یک درصد باشد و پایان این مقدار کاملاً وارد فراورده ها ی تهیه شده همچون دمکرده ، سوپ و مربا مصرف شود اما هزینه ویتامین ث این فراورده ها در حدود ۲۵ برابر هزینه ویتامین صناعی ( سنتزی ) خواهد بود ، چون اغلب خصوصیات فوق امکان دارد ، درست نباشد و چون از پیشنهاد جذب و متابولیسم ویتامین ث طبیعی و صناعی فرقی با یکدیگر ندارد ، بنابراین میوه گل سرخ ، نمی تواند به عنوان ۱ منبع اقتصادی برای ویتامین ث محسوب شود و در قرصهای ویتامین ث محتوی میوه گل سرخ و ویتامین ث صناعی می باشد ، اغلب ذکری از ویتامین ث طبیعی نمی شود و در اکثر موارد مقدار ویتامین ث طبیعی هم زیاد ناچیز می باشد.

بدون شک سفارش گل به صورت اینترنتی بهترین گزینه برای از دست ندادن روزهای خاص و سوپرایز های خاص تان برای افراد محبوب زندگی تان خواهد بود. برگ آن به صورت دم کرده برای درمان بیماری کلیه و کبد مورد استفاده قرار میگیرد. بعد از۳ بارسمپاشي با يك كنه كش كنه كش ديگري از ساير گروهها بايستي مورد استفاده قرار گيرد. برخلاف گلخانه های ایران که عمدتاً پلاستیکی است در هلند پوشش گلخانه ها عمدتا شیشه بوده ودر سالهای اخیر از پوشش های اکریلیک هم استفاده میشود. دیواره های جانبی گلخانه میبایست تا ارتفاع محصول باشد. در روشي كشت بدون خاك از بسترهايي نظير پشم سنگ، کوکوپیت يا ليكا و پرليت استفاده مي كنند كه به صورت كشت بستري در بسترهايي به عرض حدود ۵۰ سانتیمتر با دو ردیف و به عمق ۳۰ سانتيمتر كشت انجام میشود البته در روش نسبتا مرسومی هم کشت بصورت گلدانی بر روی سکوهایی به ارتفاع ۶۰ تا ۸۰ سانتیمتر و در گلدان حاوی مواد بستری بصورت تک بوته یا ۲ بوته کشت انجام میشود .

همانطور که آبیاری کردن مهم است، نحوه آبیاری کردن هم میتواند بسیار مهم باشد، به این صورت که هرگز شاخه و برگ درخت را آبیاری نکنید برای یک آبیاری خوب باید آبیاری مستقیما روی خاک اطراف ریشه انجام شود. از عوامل بسيار مهم در پرورش رز بوده و رابطه نزديكي با شدت نور دارد. نور نيز از فاكتورهاي محيطي مهم د رتوليد رز می باشد. گل رز مانند سایر گیاهان گل دار، برای گلدهی بیشتر به مکانی با نور کافی نیاز دارد. فروش گل رز طلا در محل فروش گل رز طلا بیشتر بر اساس جنس رز طلا و گل طلا انجام می شود که متقاضیان ضمانت این محصولات را به دقت بررسی می کردند. تولید کنندگان تجاری معمولا برداشت گل لاله را در اواخر تابستان و زمانی که به اندازه کافی بزرگ شده باشند آغاز می نمایند، و گلهای کوچکتر را دوباره کاشته و برای فروش در سال آینده می گذارند. بهعنوانمثال، یک گل رز بالارونده یک انتخاب ضعیف برای کشت در گلدان است مگر اینکه آن را در برابر یک نرده قرار دهید یا از یک قیم برای نگهداری آن استفاده کنید، زیرا در صورت نبود داربست و قیم این گلها به اطراف پخش میشوند.

یک شاخه از آن هم می تواند نشانگر لطف شما و یا تحسین طرف مقابل باشد. برخلاف اکثر ادویه جات و گیاهان دارویی دیگر، میخک می تواند در کل سال رشد کند، که از این لحاظ مناطق بومی این گیاه مزیتی متمایز نسبت به سایر مناطق دارند، چرا که به راحتی می توانند از خواص سلامتی آن بهره مند شوند. دمای مورد نیاز لاله عباسی : اگرچه دمای ۳۰-۱۵ درجه سانتیگراد برای این گیاه مناسب معرفی شده است اما با رعایت آبیاری و افزایش رطوبت محیط در دمای بیش از ۳۰ درجه نیز این گیاه به خوبی رشد میکند. با توجه به اینکه مراسم ها و مناسبت های مختلف هدایای مخصوص به خود را می طلبد، احتمالاً شما نیز از جمله افرادی هستید که مایل می باشید تا پیرامون قیمت و مشخصات کلی شاخه گل رز طلای مورد نظرتان، اطلاعاتی به دست آورید. در سوم فوریه ۱۶۳۷ میلادی ناگهان سقوط قیمت اتفاق افتاد. قیمت هر شاخه گل رز طلا را با گرفتن سفارش گل رز طلا از طریق خرید چند شاخه گل رز طرح طلا به دست آورید و به جای آنکه گل رز صد تومانی و یا گل های ارزان دیگر را تهیه کنید بهتر است، گلی را تهیه کنید که به عنوان یادگاری برای فردی که به او هدیه می دهید و هم برای شما باقی بماند و در زمستان و یا فصلهای سرد سال نیز خراب نشود.

برای کنترل شیمیایی هم میتوانید از سمومCopper, abound, ziram, mancozeb,maneb, captan, Sulphur, bayleton, سایت mikhakflower rubigan که پیشگیری کننده هستند استفاده کنید. این نوع از گلهای رز به دلیل شکل درختچهای و گلهای انبوه شهرت زیادی دارند و اغلب برای طراحی و زیباسازی محوطه پارکها و فضاهای عمومی از این نوع گل استفاده میشود. این ماده به بی حس شدن اعصاب دندان کمک می کند به همین دلیل استفاده از میخک یا روغن اساسی میخک از دیرباز یک درمان خانگی بسیار مفید برای دندان درد بوده است. این گل روی نردهها بالا میرود و یک سایبان در باغتان ایجاد میکند. هم چنین این آفت از اندام های گیاهی تغذیه میکند. گلخانه های مولتی اسپان ازگلخانه های ونلو به دلیل ثبات بیش شرایط وحجم بیش هوا مطلوبترند.هم چنین نورگیری آنان بیش و قیمت احداث آنان سبکتر می باشد. در این شرایط امکان بروز سفیدک طی ۳-۶ روز بعد از آن قابل قبل بینی می باشد. دوام گل روی بوته بسیار کم است و زود پژمرد ه می شود ، ولی چنانچه به خوبی از آن مراقبت شود ، از اول بهار تا آخر پاییز مرتباً شکوفه های جد ید تولید می کند و گلد ان آن همیشه پرگل است و گل های سفید ، نارنجی، زرد ، قرمز پررنگ و صورتی آن فقط روی شاخه های یک ساله ظاهر می شودگل رز چینی د ر شرایط مناسب و د ر فضای آزاد تا بیست و پنج سال عمر می کند ، شرایط پرورش آن بسیار آسان است و با هر موقعیت و شرایطی خود را تطبیق می د هد .

تریپس ها دهانشان دارای قسمت های سوهان مانندی می باشد که با آن گلبرگ گل یا برگ ها می مکند که این عمل باعث درست کردن رگه های قهوه ای بر گلبرگ های روشن گل ها میشود. ورق ها اول لكه دار شده و خشك مي شوند. در شرايط كشت خاكي بایستي سطح خاك پاي ريشه گياه بين هر ۲ آبياري خشك شود. ارقام و واریته های طبلیعی وقدیمی اين گياه بايستي حداقل به مدت يكماه تحت شرايط رفع نيازدمایی در دماي پايين زير ده درجه سانتيگراد قرار گيرد. در زمينه دما حداقل درجه حرارت تحمل گياه صفر و حداكثر ۳۵ درجه سانتيگراد می باشد. بطور كلي دماي گلخانه را در شب شانزده تا هفده درجه سانتيگراد، در روزهاي كم آفتاب ۲۱ درجه سانتيگراد و در روزهاي با آفتاب زياد ۲۶ تا ۲۷ درجه سانتيگراد انتخاب مي كنند. ۲-در گلخانه ها وقتی که درجه حرارت نزدیک اپتیموم و رطوبت نسبی در شب ها بالا و در روز پایین است,اتفاق می افتد. نحوه استفاده از اسانس رز در درمان اکنه: اگر از اکنه رنج می برید، یک قطره از اسانس رز خالص را سه بار در روز روی لکه ها و اکنه ها به آرامی بمالید.

ضروری به ذکر می باشد که شیشه های مورد استفاده در هلند در قطعات ۲/۱۱۲ در ۱۵۰ استفاده میشود در حالی که عرض شیشه در گلخانه های ایرانی کمتر و مقدار قاب بیش شده و نور گیری را کاهش میدهد. •در مواقع بارندگی از خیس شدن گیاه خودداری شود و از چکه نمودن پوشش گلخانه ممانعت به عمل آید. ۴-درهنگام ابیاری از خیس نمودن قسمتهای هوایی خودداری نمایید. کم نمودن رطوبت در شب بوسیله فن یا بوسیله بالا بردن درجه حرارت هم مفید خواهد بود. ۲-بقایای گیاهی ناشی از ریزش ورق ها را جمع اوری کرده چراکه جا مناسبی برای زمستان گذرانی پاتوژن هستند و گلها و شاخه های مسن تر را هرس نمایید ۳-به یاری هرس تعداد شاخ و ورق بوته را کم نمایید و بوته ها را با فاصله متناسب بکارید تا از تجمع رطوبت و دما جلوگیری نمایید.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار