وزیر جهاد کشاورزی: ​​تا پایان دولت سیزدهم 100 درصد اراضی کشاورزی تامین می شود

وی با اشاره به اینکه تولید گندم از 8 میلیون تن در سال گذشته به 11 میلیون تن رسیده است، گفت: با تلاش و همت کشاورزان شرایط مطلوبی در تمامی شاخص های تولید داریم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشاورزی پیمانی از ابتدای دولت در دستور کار قرار گرفته است، گفت: کشاورزی پیمانی یعنی کشاورز ما کشاورزی را بر اساس مدل کشت شروع کند، نهاده های تولید را بدون دریافت پول به کشاورز می دهیم. و در پایان کار، هنگام مصرف محصول، تصفیه انجام می شود و در نتیجه تولید افزایش می یابد.

دیدار وزیر جهاد کشاورزی با خانواده شهید امنیت «حسین اجاقی»

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در این نشست گفت: رشادت مادری که فرزندش را در راه امان از دست داده ستودنی است. البته تاریخ تبریز از گذشته به این صورت بوده است.

سید محمدعلی آل هاشم خواستار حمایت بیشتر از تولیدکنندگان در بخش کشاورزی به ویژه فعالان صنعت دام و طیور شد و ادامه داد: طرح جهش تولید در مناطق خشک اقدام بسیار خوبی است که آغاز شده و در آخرین محصول آغاز شده است. سالانه عملکرد گندم در مزارع را حداقل 1200 کیلوگرم در هکتار افزایش داده است.

وی بر حفظ منابع تولید تاکید کرد و افزود: در بحث حفظ منابع تولید با توجه به شرایط کشور باید 125 میلیون هکتار از اراضی آبخیزداری کشور اصلاح شود که تاکنون 35 میلیون هکتار اصلاح حوزه آبخیزداری انجام شده است. به دست آمده اند. و 90 میلیون باقی مانده است که هر ساله به دستور رئیس جمهور انجام می شود و در سطح 10 میلیون هکتار باید اصلاحات حوزه آبخیز انجام شود تا ظرف 10 سال این کار انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی: ​​تا پایان دولت سیزدهم 100 درصد اراضی کشاورزی تامین می شود

وی با تاکید بر اینکه کشاورزی قراردادی اقدام مفیدی است که دولت های گذشته موفق به انجام آن نشدند، گفت: تدوین سند الگوی کشت ملی نیز برنامه تولید در بخش کشاورزی را روشن می کند.

ساداتی نژاد گفت: اصلاح حوزه آبخیزداری با طرح دو فوریتی از هفته آینده در استان ها آغاز می شود.

ساداتی نژاد گفت: امسال علیرغم اینکه بازار در دسترس ما بود، از 4.5 میلیون تن به 7.5 میلیون تن گندم، تولید جو 30 درصد و تولید برنج 25 درصد در کشور رسیدیم. : این نشان می دهد که همه شاخص های تولید ما در نظر گرفته شد و وقتی بازار به جهاد آمد، تولید فراموش نشد، بلکه افزایش یافت.

وی گفت: اجرای زراعت قراردادی گندم را از سال گذشته در سطح 250 هزار هکتار آغاز کردیم و امسال نیز در حال گسترش کشت قراردادی در مزارع گندم در سطح کشور هستیم.

به گزارش ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در بدو ورود به استان آذربایجان شرقی با حضور در گلزار شهدای تبریز و غبارروبی و مسح قبور شهدای تبریز تجدید میثاق کرد. شهدای انقلاب و دفاع مقدس.

ساداتی نژاد به اجرای الگوی کشت با قدرت و توان، حل مشکل آرد و نان، خرید تضمینی دام و طیور عشایری، واگذاری فعالیت های حوزه کشاورزی به سازمان ها، ایجاد ستاد امنیت غذایی اشاره کرد. و توجه به دانش بنیان ها افزود: در حوزه دانش بنیان 95 بذر جدید به زودی با حضور رئیس جمهور رونمایی می شود و معتقدیم مشکلات کشاورزی در حوزه دانش باید حل شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی با تولید پنج میلیون تن محصولات کشاورزی از جایگاه ویژه ای در زمینه تولید مواد غذایی در کشور برخوردار است، گفت: امسال با وجود تمام کمبودها و مشکلات، کشاورزان استان آذربایجان شرقی سه نوبت تحویل دادند. مقدار گندم که قابل تحسین است.

وی با اشاره به اقدام قابل تقدیر وزارت جهاد کشاورزی در خصوص امحای اراضی زراعی گفت: عمارت زدایی از اراضی اقدام بسیار قابل تقدیری است که آغاز شده و به کشاورزان توانمند می شود.

به گفته وی، این مدرن ترین روش حمایت از کشاورزی در جهان است. 40 درصد محصولات کشاورزی دنیا از این طریق به دست می آید و در ایران قبل از این دولت فقط 1 درصد کشاورزی قراردادی داشتیم.

ساداتی نژاد همچنین بنای نخستین شهرک کشاورزی و افزودنی های غذایی کشور را در هشترود گذاشت.

وی افزود: در کنار مصوبات سفر، با نظر استاندار و سایر مسئولان استانی از محل تولید، کار ویژه ای را نیز برای استان آذربایجان شرقی انجام خواهیم داد.

نماینده ولی فقیه استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی گفت: بار اصلی طرح عمومی سازی یارانه ها بر دوش وزارت جهاد کشاورزی بود که منابع لازم را تامین کرد. . پیش‌بینی برای جلوگیری از کاهش تولید و جلوگیری از ضرر تولید. در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی این کار را انجام داده بود که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه امسال کشاورزی به سمت اقتصاد گرایش پیدا کرده است، افزود: در حوزه کشاورزی در سال اول دولت با افزایش قیمت گندم 130 درصد افزایش قیمت داشتیم که کشاورزی نیز افزایش قیمت داشت. در سال گذشته 60 میلیون تومان در هکتار تولید کرد که امسال تولید آن به 160 میلیون تومان رسید.

وی سپس به هشترود رفت و از طرح توسعه پایدار سد سهند بازدید کرد.

سید جواد ساداتی نژاد روز جمعه در دیدار امام جمعه تبریز با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی استانی مهم و قطب امنیت غذایی کشور به ویژه در کشاورزی دیم است، اظهار داشت: در این راستا طرح پرش از آب در نظر گرفته شده است. مناطق خشک در تمامی مناطق خشک استان آذربایجان شرقی اجرا می شود.

وزیر جهاد کشاورزی امروز در سفر یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی با خانواده شهید امنیتی حسین اجاقی دیدار کرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: 2800 میلیارد تومان مصوبات سفر برای استان داریم و امیدواریم هفته آینده نمایندگان با طرح دو فوریتی برای جمع آوری جدول مصوبات استانی به ما کمک کنند.یک سال از اکنون.

در سفر ساداتی نژاد به استان آذربایجان شرقی معاون و مدیران کل وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی وی را همراهی کردند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84926116/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%DB%B1%DB%B0%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%B6%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85

بار اصلی عمومی‌سازی یارانه‌ها بر دوش وزارت جهاد کشاورزی بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به خشکی استان باید مساحت بیشتری از استان و مزارع غلات تحت پوشش این طرح قرار گیرد.

وی بیان کرد: از آنجایی که تولید بدون بازار معنا ندارد، در این بین وظیفه بازار نیز بر عهده ما گذاشته شده است و با وجود نبود ساختار کافی و کمبود نیروی انسانی، بازار نسبت به گذشته تنظیم بهتری داشته است. .

ساداتی نژاد بر دستور ویژه رئیس جمهور در خصوص تولید مواد غذایی مرغوب، سالم، ارزان و ملی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: طرح ترویج بر سر سفره مردم اجرا شده است، وزارت جهاد و کشاورزی با غیرت ایستادگی کرد و علیرغم اینکه در سراسر جهان به دلیل جنگ اوکراین کمبود مواد غذایی وجود دارد او را پیدا کرد و صف تشکیل شد اما در ایران کمبودی نداشتیم که نشان از غیرت کشاورزان کشور دارد.

وزیر جهاد کشاورزی: ​​تا پایان دولت سیزدهم 100 درصد اراضی کشاورزی تامین می شود

وی ادامه داد: اجر شهدای این دوران از دوران گذشته بیشتر است، این جوان فدای رهبری و مردم شد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار