وزیر جهاد کشاورزی: ​​20 درصد محصولات زیر پوشش کشاورزی قراردادی است

به گزارش ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد شامگاه سه شنبه در سفر به استان اردبیل و دیدار با نماینده ولی فقیه این استان و امام جمعه اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر یک درصد کشاورزی ایران در قالب کشاورزی پیمانی است. در حالی که متوسط ​​کشاورزی قراردادی در دنیا 40 درصد است.

آیت الله عاملی با دعوت از دولت برای حمایت از دامداران و خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: به دامداران و مرغداران کمک کنید چرا که تولید در این بخش به دلیل گرانی و گرانی نهاده ها آسیب دیده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به افزایش تولید در حوزه کشاورزی با استفاده از روش های نوین و اکتشافات علمی جدید، گفت: امروز باید اصلاح نژاد و کشت سنتی کنار گذاشته شود و اگر تولید با توجه به اکتشافات علمی آن زمان در زمینه کشاورزی رونق می گیرد، در همه زمینه ها می توانیم خودمختار شویم.

وی کشاورزی ایران را وسیله معیشت دانست و تاکید کرد: باید با افزایش بهره وری و هدف گذاری تولید به سمت اقتصاد کشاورزی حرکت کنیم.

امام جمعه اردبیل در ادامه از پرداخت نشدن خسارت محصولات خسارت دیده تحت بیمه محصولات کشاورزی در آن استان انتقاد کرد و گفت: تاکنون مبلغی به دلیل بیمه محصولات خسارت دیده ناشی از خشکسالی به کشاورزان دیم پرداخت نشده است. ، و حالا که فصل کاشت فرا رسیده است، نمی کنند. آنها پولی برای کاشت ندارند.

ساداتی نژاد وضع عوارض صادراتی محصولات آبخوان از سال آینده را برنامه جدی دولت برای انطباق با الگوی کشت در کشور اعلام کرد و افزود: با اجرای الگوی کشت هدف نهایی تولید ارزان و بالا است. محصولات با کیفیت، سالم و مقرون به صرفه برای کشاورز محقق خواهد شد. .

آیت الله سید حسن عاملی افزود: با این کار مدیریت کشت محصولات استراتژیک تسهیل می شود و از آب، خاک و نهاده ها به صورت هدفمند به عنوان ثروت مصرفی در تولیدات کشاورزی بهره برداری می شود.

وی همچنین حفظ جدی آب در بخش کشاورزی را ضروری خواند و آبیاری غرقابی را غیرقابل قبول خواند و افزود: ادامه آبیاری غرقابی خیانت به بخش کشاورزی و آینده این کشور است.

ساداتی نژاد در ادامه سهم 30 درصدی بخش کشاورزی در اشتغال و اقتصاد استان اردبیل را نشان از اهمیت و جایگاه این بخش در زندگی مردم این منطقه عنوان کرد و افزود: استان اردبیل از ظرفیت کشاورزی بی نظیری در شمال کشور برخوردار است. استان و تولید محصولات باغی در جنوب استان، اما مشکل آب و سایر مشکلات تولید مانع از گسترش این ظرفیت ها شده است.

وی بیان کرد: با این کار و تدوین مقررات لازم، اکنون روند صادرات و تولید محصولات به درستی تنظیم شده و صادرات برخی محصولات به کشورهای دیگر با اطمینان بیشتری انجام می شود و پس از آن بحث تولید و تنظیم بازار مطرح می شود. در داخل کشور نیز که از طریق اخذ عوارض صادراتی مدیریت خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان اردبیل یک هزار و 800 میلیارد ریال برای اجرای شبکه آبیاری زیرزمینی در دامنه های سد اختصاص یافت که اعتبارات لازم به زودی و همزمان با تکمیل سد آغاز می شود. شبکه اصلی حمل و نقل، شبکه توزیع آب در مزارع نیز تکمیل و در اختیار استفاده کنندگان از سه هزار هکتار از اراضی مجاور این سد قرار می گیرد.

وی با ابراز تاسف از نوسان قیمت مرغ و مقرون به صرفه نبودن تولید گوشت قرمز برای دامداران گفت: همه دامداران به دلیل گران شدن قیمت تمام شده تولید و پایین بودن قیمت محصول اقدام به فروش دام خود می کنند که باعث می شود در آینده شاهد باشیم. مشکل جدی در تامین گوشت کشور

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که به همراه سید حامد عاملی استاندار اردبیل و سید غنی نظری نماینده مردم خلخال و کوثر در شورای اسلامی شهر خلخال و کوثر از شهرستان های خلخال و کوثر بازدید کردند، سدهای معیشتی گوران سراب و سدهای نیمه تمام گوران سراب را به پایان رساندند. بلیل و همچنین سد مخزنی کوثر.


منبع: https://www.irna.ir/news/84936767/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%DB%B2%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D8%AD%D8%AA-%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%B4-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DB%8C

وی با اشاره به تکلیف وزارت جهاد کشاورزی برای تکمیل 30 سد معیشتی کوچک در استان اردبیل که در سفر سال گذشته رئیس جمهور نیز مورد تاکید قرار گرفت، گفت: تمامی این سدها تا اواسط سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد. .

وزیر جهاد کشاورزی تنظیم بازار، تثبیت قیمت ها، اطمینان از کمیت و کیفیت تولید و همچنین رفع دغدغه کشاورزان و برآورد و تامین نیازهای کالایی کشور را از مزایای کشاورزی پیمانی عنوان کرد و گفت: کشاورزی پیمانی یک مزیت است. پشتیبانی قابل اعتماد برای مدل کشت

وی با اشاره به آغاز کشت پیمانی در سطح 250 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور برای تولید کالاهایی مانند گندم و کلزا از سال زراعی گذشته، افزود: امروز قرارداد زراعت مدرن ترین راه برای حمایت از تولید است. در این بخش

وی بیان کرد: الزام به اخذ و صدور پروانه کشت شاید ظرف یک سال امکان پذیر نباشد اما در بلندمدت زمینه تولید هدفمند و برنامه ریزی دقیق را در تمامی بخش های کشاورزی فراهم می کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در این جلسه پیشنهاد کرد مانند سایر مشاغل برای کشت محصولات کشاورزی پروانه کشت برای کشاورزان صادر شود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به واگذاری مدیریت بازار کالاهای کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی، این کار را یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم برشمرد و گفت: بازار کالاهای کشاورزی اکنون فقط مدیریت بهتری دارد. در دوره قبل چون مشکلات و مشکلات تولید در این بخش از بازار جدا نیست.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تلاش دولت های گذشته برای اجرای ضرورت الگوی کشت، گفت: با آغاز اجرای طرح الگوی کشت، تسهیلات، اعتبارات، یارانه و حمایت های دولتی توزیع و تخصیص می یابد. با توجه به مدل کشت

وی با انتقاد از احداث بلااستفاده شبکه آبیاری سد خداآفرین در دشت مغان افزود: این پروژه بزرگ که پروژه ای برای عزت کشور محسوب می شود رها شده و کار اندکی که باقی مانده است تمام نشده است.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار