پروبیوتیک های سرکوب کننده اشتها به کاهش وزن افراد دارای اضافه وزن کمک می کند

اکنون محققان دریافتند که این باکتری اثرات مشابهی در افراد دارای اضافه وزن دارد و یافته های خود را در کنفرانس Targeting Microbiota 2022 در پاریس هفته گذشته ارائه کردند.

موسسه لایب نیتس DSMZ

باکتری ها را مصرف کنید خیابان حفنیا دو بار در روز به مدت سه ماه منجر به موفقیت بهتر کاهش وزن در میان گروهی از افراد دارای اضافه وزن شد که رژیم غذایی با کالری محدود داشتند.

سلامتی


26 اکتبر 2022

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2344304-appetite-suppressing-probiotic-helps-overweight-people-lose-weight/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=homeدر افراد دارای اضافه وزن، کاهش 3 درصدی وزن با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. در تأیید این موضوع، محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که پروبیوتیک مصرف کرده‌اند نسبت به گروه دارونما به میزان قابل‌توجهی سطح قند خون پایین‌تری داشتند که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در آنها کاهش داد. هیچ یک از شرکت‌کنندگان دیابت نوع 2 نداشتند.

باکتری Hafnia alvei مولکولی تولید می کند که یک هورمون کاهش اشتها را تقلید می کند.

می‌گوید: «بسیار جالب است که ببینیم می‌توانیم وزن بدن را به این روش با استفاده از گونه‌های خاصی از باکتری‌ها تعدیل کنیم». آدل راکوتونیرینا در دانشگاه ژنو، سوئیس. اگر می خواهید چاقی درمانی انجام دهید، این واقعا می تواند کمک کننده باشد.

از بین افرادی که پروبیوتیک مصرف کردند، 55٪ حداقل 3٪ از وزن بدن خود را از دست دادند، در حالی که 41٪ از کسانی که دارونما مصرف کردند.

محققان به 212 نفر با شاخص توده بدنی اضافه وزن (BMI) توصیه کردند که چگونه کالری دریافتی خود را به مدت سه ماه یک پنجم کاهش دهند. BMI یک معیار است که از وزن و قد شما برای محاسبه سالم بودن وزن شما استفاده می کند. از شرکت کنندگان خواسته شد تا سطح فعلی فعالیت بدنی خود را حفظ کنند.

مطالات گذشته توسط پیر دچلوت در بیمارستان دانشگاه روئن فرانسه و همکارانش تجویز خوراکی باکتری روده را پیشنهاد می کنند خیابان حفنیا به موش های چاق کمک می کند وزن کم کنند. این پروبیوتیک مولکولی به نام ClpB تولید می کند که از آلفا-MSH، یک هورمون کاهنده اشتها، تقلید می کند.

بررسی‌های ماهانه همچنین نشان می‌دهد افرادی که از پروبیوتیک استفاده می‌کنند، در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف می‌کنند، به طور کلی بعد از دو یا سه ماه احساس سیری بیشتری می‌کنند.

در طول سه ماه، حدود نیمی از شرکت کنندگان نیز یک قرص حاوی H. تمام راه دوبار در روز. سایر شرکت کنندگان دو بار در روز دارونما مصرف کردند. افراد در هر دو گروه سن شروع، قد و وزن مشابهی داشتند.

یک پروبیوتیک تجربی به کاهش وزن در افراد دارای اضافه وزن که رژیم غذایی کم کالری دارند کمک می کند.

راکوتونیرینا می‌گوید: با این حال، پروبیوتیک‌ها بسته به ژنتیک، میکروبیوم روده و متابولیسم کلی بر افراد تأثیر متفاوتی دارند. او می گوید: «در نهایت، ما به یک رویکرد شخصی برای تجویز پروبیوتیک ها برای به حداقل رساندن عوارض جانبی نیاز داریم.

اگرچه مشخص نیست که چه مقدار غذای دریافتی ممکن است بین دو گروه متفاوت باشد، افرادی که از پروبیوتیک استفاده می کنند ممکن است وزن بیشتری را کاهش دهند. H. تمام راه باعث ایجاد احساس سیری می شود که باعث می شود کمتر غذا بخورند. محققان همچنین نمی توانند رد کنند که باکتری بر تجزیه چربی تأثیر می گذارد.

باکتری Hafnia alvei مولکولی تولید می کند که یک هورمون کاهش اشتها را تقلید می کند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار