پروبیوتیک ها از مرجان ها در برابر بیماری مرگبار از دست دادن بافت محافظت می کنند

بیماری از دست دادن بافت مرجانی سنگی (SCTLD) از زمانی که در صخره های فلوریدا در سال 2014 کشف شد، دانشمندان را ابهام کرده است. به نظر می رسد پاتوژنی که باعث می شود به سرعت از طریق آب دریا پخش شود. اکنون مرجان ها را به سختی از بین برده است – مرجان های سازنده صخره با اسکلت استخوانی – تقریبا در تمام نقاط کارائیب.

این درمان در حال حاضر بر روی مرجان ها در طبیعت در صخره های نزدیک فورت لادردیل، فلوریدا و در فلوریدا کیز در حال آزمایش است.

محققان اولین درمان پروبیوتیکی را کشف کرده اند که بیماری را که باعث مرگ مرجان های کارائیب می شود متوقف یا کند می کند و از گسترش آن به مرجان های سالم جلوگیری می کند. رویکرد جدید جایگزینی برای درمان‌های آموکسی سیلین که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد، بدون خطر ترویج باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک در دریا ارائه می‌کند.

پروبیوتیک‌ها همچنین می‌توانند محافظت طولانی‌مدتی نسبت به خمیر آموکسی‌سیلین که در حال حاضر روی مرجان‌های دستی پخش می‌شود، ایجاد کنند. والری پل در ایستگاه دریایی اسمیتسونیان در فورت پیرس، فلوریدا. “امید این است که پروبیوتیک بتواند در میکروبیوم مرجان ادغام شود و محافظت طولانی تری در برابر بیماری ایجاد کند.”

توضیح می‌دهد: «این باعث ایجاد زخم‌های باز در مرجان‌ها می‌شود که در نهایت گسترش می‌یابند و مرجان را مصرف می‌کنند تا زمانی که فقط یک اسکلت باقی بماند». بلیک اوشیجیما در دانشگاه کارولینای شمالی ویلمینگتون اما Ushijima و همکارانش متوجه شدند که حتی قطعاتی از مرجان های ستاره بزرگ نیز آلوده شده است (کوه غاردار) هرگز بیمار نشد آنها نمونه هایی از 222 سویه باکتری را از این قطعات مقاوم به بیماری جمع آوری کردند و دریافتند که 83 سویه دارای فعالیت ضد میکروبی بودند، از جمله سویه ای به نام McH1-7 که به ویژه فعال بود.

Ushijima می‌گوید: «به‌عنوان شگفت‌انگیزتر، به نظر می‌رسد که مرجان‌های سالم را از عفونت محافظت می‌کند. در 12 آزمایش آزمایشگاهی خود، پروبیوتیک از گسترش SCTLD به مرجان های سالم جلوگیری کرد، کاری که آنتی بیوتیک ها قادر به انجام آن نیستند. Ushijima می گوید از آنجایی که گونه های مرجان سخت بسیار زیاد و متنوع هستند، “احتمالاً هر گونه به درمان خاص خود نیاز دارد.”

هنگامی که محققان مرجان های زنده را با McH1-7 مصرف کردند و آنها را در یک کیسه پلاستیکی قرار دادند، دریافتند که درمان پروبیوتیکی پیشرفت SCTLD را در 68٪ از 22 قطعه مرجانی آلوده متوقف یا کند کرد.

پولیپ های گسترده یک کلنی مرجانی ستاره ای بزرگ در صخره ای نزدیک فورت لادردیل، فلوریدا

والری پل

موضوعات:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2368045-probiotics-shield-corals-from-deadly-tissue-loss-disease/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home