پشه ها: اسیدهای موجود در بوی بدن ما باعث جذابیت بیشتر برخی افراد برای حشرات می شود

در بخش دوم این تحقیق، تیم آزمایش را با پشه‌های اصلاح‌شده ژنتیکی که توانایی کمتری در تشخیص اسیدها دارند، تکرار کردند. درصد بسیار کمتری از این پشه ها به نایلون جذب می شدند، اما حشرات همچنان می توانستند بین پارچه های متعلق به آهنرباهای پشه تفاوت قائل شوند.

کیسون سوم از طریق یک تونل به دو کیسون متصل شد. این جعبه حاوی ماده ها بود معابد مصریان پشه ها، ناقل اصلی عفونت هایی مانند تب زرد و زیکا هستند.

پشه ماده Aedes aegypti ممکن است جذب افرادی شود که کربوکسیلیک اسید بیشتری در عرق آنها وجود دارد.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2342940-acids-in-our-body-odour-make-some-people-more-attractive-to-mosquitoes/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=homeدی اوبالدیا خاطرنشان می کند که تیم تمام مواد شیمیایی موجود در بوی بدن شرکت کنندگان را که در نایلون نفوذ کرده بود، طبقه بندی نکردند. سایر مواد شیمیایی پوست و عواملی مانند دمای بدن و بازدم دی اکسید کربن نیز با رفتار نیش پشه مرتبط است.

“این یک یافته مهم است که نوید می دهد که باعث توسعه مداخلات جدید خاص مانند اصلاح ژنتیکی پشه ها برای جلوگیری از گاز گرفتن آنها و انتقال آنها شود.[ting] بیماری، می گوید جرج کریستوفید در امپریال کالج لندن

در یک سری از آزمایش‌ها، نمونه‌هایی از نایلون پوشیده شده توسط هر فرد در یکی از دو جعبه قرار داده شد و جعبه دوم حاوی پارچه بود که توسط یکی دیگر از شرکت‌کنندگان پوشیده شده بود.

محققان با مطالعه ترکیب های مختلف پارچه، آنالیز کردند که کدام یک از این دو جعبه بیشترین پشه ها را به خود جذب می کند. آنها آزمایش را طی چند ماه تکرار کردند تا مشخص کنند آیا نتایج آنها سازگار است یا خیر.

به گفته دی اوبالدیا، مشخص نیست که چرا پشه ها به جای دیگری جذب انسان می شوند. او می‌گوید: «پشه‌های ماده می‌توانند پروتئین خون کاملاً خوبی را برای حمایت از رشد تخم هر انسانی دریافت کنند.

ماریا النا دی اوبالدیا در دانشگاه راکفلر در نیویورک و همکارانش هشت نفر به مدت 6 ساعت از آستین های نایلونی استفاده کردند.

پشه ماده Aedes aegypti ممکن است جذب افرادی شود که بوی بدنشان اسیدهای کربوکسیلیک بیشتری دارد.

مرجع مجله: سلول، آیا من:

باکتری های پوست نقش عمده ای در بوی بدن ما دارند. دی اوبالدیا می گوید: با زندگی عمیق در منافذ، میکروب ها را نمی توان به راحتی از بین برد. حتی زمانی که سطح پوست را می شوییم، به سرعت با میکروب های پوستی دوباره پر می شود.

تاسیو فیلیپ سانسونوفسکی / آلامی

مونث معابد مصریان پشه‌هایی که تب زرد و زیکا را منتقل می‌کنند، ممکن است بیشتر جذب افرادی شوند که سطوح بالایی از اسید کربوکسیلیک در بوی بدنشان دارند.

سلامتی


18 اکتبر 2022

محققان دریافتند که نایلونی که توسط افرادی که دارای سطوح بالایی از اسیدهای کربوکسیلیک در بوی بدنشان هستند استفاده می‌کنند، برای حشرات جذاب‌تر است و به این شرکت‌کنندگان «مگنت‌های پشه» می‌گویند. باکتری های روی پوست، اسیدهای کربوکسیلیک را به عنوان محصول جانبی ماده دیگری که توسط پوست تولید می شود، به نام سبوم تولید می کنند.

متأسفانه، ممکن است تغییر مقدار اسیدهای کربوکسیلیک تولید شده برای جلوگیری از گاز گرفتن امکان پذیر نباشد. بوی پوست انسان می تواند تحت تاثیر عوامل ژنتیکی، میکروبیوم پوست و [our overall] دی اوبالدیا می گوید رژیم غذایی. بعید است به دلیل تغییر مداوم عوامل کوتاه مدت، مانند آنچه در یک روز خاص برای ناهار می خورید، ایجاد شود.

“من فکر می کنم این منعکس کننده است [the fact] د اوبالدیا می‌گوید که پشه‌ها انتخاب می‌کنند که چه کسی را بر اساس بوهای متعدد – بالقوه متعدد – که از پوست ما می‌آیند، نیش بزنند. همچنین نشان‌دهنده‌ی افزونگی در سیستم بویایی پشه‌ها است: وقتی یک مسیر گیرنده مختل می‌شود، مولکول‌های مربوطه همچنان می‌توانند توسط یک مسیر گیرنده متفاوت شناسایی شوند.

برخی از افراد ممکن است به دلیل یک محصول جانبی اسیدی ساخته شده توسط باکتری های پوست برای پشه ها جذاب تر از دیگران باشند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار