پلاک دندان: جرم میکروبی که روی دندان ها سفت می شود، گذشته عمیق ما را نشان می دهد

اسپنسر ویلسون

اخطار…


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25133524-400-the-microbial-gunk-that-hardens-on-teeth-is-revealing-our-deep-past/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

برای من و شما، این رشد سخت ممکن است نسبتاً نفرت انگیز به نظر برسد، اما به موضوعی پیچیده برای تحقیق در میان باستان شناسان تبدیل شده است. جایی که زمانی آن را خراشیده و دور انداخته می کردند، اکنون به عنوان یک کپسول زمانی فوق العاده شناخته می شود. می‌گوید: «حساب دندان اطلاعات زیادی است کاترینا گوشانسکی در دانشگاه اوپسالا در سوئد. در طول 20 سال گذشته، جزئیات شگفت‌انگیز و غالباً عجیبی را در مورد زندگی اجداد ما فاش کرده است. اما تحقیقات اخیر بسیار جاه طلبانه تر است. وارینر می‌گوید: «ما چندین سال برای درک جرم دندان و نحوه استفاده از آن برای پرداختن به سؤالات عمیق‌تر تکاملی صرف کردیم. اکنون نتیجه می دهد و جرم دندانی سؤالات بزرگی را در مورد اینکه انسان ها از کجا آمده اند و ما به کجا می رویم را آشکار می کند.

این صفحه تا زمانی که ما زنده ایم فسیل می شود. اکنون سنگ های دندانی در حال بازگشایی اسرار اجداد باستانی ما هستند، از آنچه می خوردند تا نحوه تعامل و تکامل آنها.

انسان


15 سپتامبر 2021، به روز شده در 23 نوامبر 2022

این تنها بخشی از بدن شماست که در حالی که هنوز زنده هستید فسیل می شود تینا وارینر در موسسه ماکس پلانک برای علم تاریخ بشر در یناآلمان

تصویر پیش فرض New Scientist

برای دیدن آنچه که او توصیف می کند، جلوی آینه بایستید و سطوح پشتی دندان های جلویی پایین خود را بررسی کنید. بسته به بهداشت دهان و دندان خود، احتمالاً یک خط نازک قهوه ای مایل به زرد را در جایی که مینای دندان با خط لثه ملاقات می کند، مشاهده خواهید کرد. این پلاک، لایه‌ای زنده از میکروب‌ها است که روی سطح دندان‌ها یا به‌طور مشخص‌تر، روی سطح لایه‌های قدیمی پلاک رشد می‌کند. اگر مسواک یا خراش داده نشود، پلاک سخت می‌شود، زیرا مواد معدنی محلول در بزاق به داخل آن هجوم می‌آورند و میکروب‌ها را از بین می‌برند و آنها را به یک ماده سنگی به نام جرم دندان یا جرم دندان تبدیل می‌کنند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار