پنگوئن های کاکل راست همیشه اولین تخم خود را رد کرده و تخم دیگری می گذارند

او گفت: «اگر چیزی وجود دارد که باعث می‌شود شما تخم‌مرغ دوم را ترجیح دهید، متحیر هستید، زیرا نمی‌توانید تخم‌مرغ دوم را بدون داشتن تخم اول داشته باشید – تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که سرمایه‌گذاری در تخم‌مرغ اول را کاهش دهید.»

او نتایج را در چندین کنفرانس ارائه کرد، اما آنها را به طور رسمی منتشر نکرد و در عوض به ارتباطات سینمایی و علمی روی آورد. اخیراً، او و همکارانش تصمیم گرفتند تا داده‌های خود را مجدداً تجزیه و تحلیل کنند تا رفتار مرموز پنگوئن‌ها را که هرگز دوباره مورد مطالعه قرار نگرفته‌اند، درک کنند.

گونه‌ای از پنگوئن‌ها که کمتر شناخته شده‌اند، فقط منابع لازم برای پرورش یک فرزند را دارند، اما یک خصلت تکاملی به این معنی است که سرمایه‌گذاری خود را بر روی تخم دوم متمرکز می‌کند.

زندگی


12 اکتبر 2022

دیویس می گوید: “این واقعا رفتار عجیبی است – مثل این است که آنها اصلاً به اولین تخم مرغ اهمیتی نمی دهند.”

تخم پنگوئن کاکل دار اول و دوم
این ممکن است به دلیل تغییرات آب و هوایی باشد که در دسترس بودن مواد غذایی را تحت تأثیر قرار می دهد. دیویس می‌گوید: «ما می‌دانیم که گونه‌های مشابه برای تغذیه در جبهه‌های بین سیستم‌های آبی مختلف که برآمدگی‌های غنی از مواد غذایی ایجاد می‌کنند، بسیار کار می‌کنند، و تغییرات دما می‌تواند بر محل قرارگیری این جبهه‌ها تأثیر بگذارد.

لوید دیویس/دانشگاه اوتاگو

در سال 2014، یک گروه تحقیقاتی دیگر لانه‌های پنگوئن‌ها را در جزیره آنتی‌پودها شمارش کردند و دریافتند که اندازه جمعیت آنها از زمان بازدید دیویس و همکارانش در سال 1998 حدود یک سوم کاهش یافته است.

این تیم متوجه شد که پنگوئن‌های ماده دو تخم با اندازه‌های بسیار متفاوت با فاصله حدود پنج روز از هم می‌گذارند که دومی 85 درصد سنگین‌تر از اولی است. اولین تخم هرگز از تخم خارج نمی شود زیرا نادیده گرفته می شود یا به طور فعال دور می شود. اما دومی با دقت توسط ماده جوجه کشی می شود و معمولاً منجر به جوجه می شود.

دیویس می‌گوید: «صخره‌های عظیمی در اطراف وجود دارد و هیچ نقطه واقعی برای فرود قایق وجود ندارد، بنابراین ما با تمام تجهیزات خود به درون امواج پریدیم و آن را از صخره‌های 200 فوتی بالا کشیدیم.»

لوید دیویس/دانشگاه اوتاگو

پنگوئن‌های کاکل خاردار نیز غیرمعمول هستند، زیرا میزان هم‌نشینی آن‌ها یک دهم پنگوئن‌های دیگر است – دیویس می‌گوید: «آن‌ها فقط در آنجا ایستاده‌اند و بی‌علاقه به نظر می‌رسند» – و تمایل دارند به جای ایجاد لانه، تخم‌هایشان را درست روی صخره بگذارند. علف یا شاخه

سایر زیست شناسان حدس می زنند که پنگوئن ها دو تخم می گذارند به عنوان بیمه نامه در صورت شکسته شدن یکی، احتمالاً در هنگام مبارزه با نرها.

در Wild Wild Life، یک خبرنامه ماهانه رایگان ثبت نام کنید که تنوع و علم حیوانات، گیاهان، و دیگر ساکنان عجیب و غریب و شگفت انگیز زمین را جشن می گیرد.

اعضای یک گونه کمتر شناخته شده پنگوئن همیشه اولین تخمی را که می گذارند رد می کنند، احتمالاً به این دلیل که فقط غذای کافی برای بزرگ کردن جوجه دارند و تخم دوم آنها مزیت بقا دارد.

دیویس می‌گوید راه‌حل بدیهی این است که یک تخم بگذارند، اما به نظر می‌رسد پنگوئن‌ها به سختی از تخم دوم خوششان می‌آید، شاید به دلایلی که در گذشته تکاملی خود گم شده‌اند.

با این حال، تیم متوجه شد که درگیری نادر است. علاوه بر این، 80 درصد از اولین تخم‌ها قبل یا درست بعد از گذاشتن تخم‌مرغ دوم، به دلیل غلتاندن یا نوک زدن عمدی یا شکستن آن‌ها گم شدند. این نشان می دهد که این دو تخم مرغ هیچ عملکرد بیمه ای ندارند.

او می‌گوید: کشف این که پنگوئن‌های کاکل‌دار ممکن است دچار مشکل شوند، باید زنگ خطری برای تأمین بودجه تحقیقات بیشتر برای درک بهتر آنها باشد. او می‌گوید: «فکر می‌کنم این که مطالعه ما تقریباً ربع قرن پیش هنوز جزئی‌ترین مطالعه است، وحشتناک است. آنها پرندگان زیبایی هستند و این رفتار عجیب را دارند، اما ما تقریباً هیچ چیز در مورد آنها نمی دانیم.

شاید به همین دلیل است که تخم مرغ اول بسیار کوچکتر از تخم مرغ دوم است – او می گوید، سرمایه گذاری انرژی زیادی برای تخم مرغی که به هر حال باید دور ریخته شود، فایده ای ندارد.

پنگوئن های کاکلی را برپا کنید
در عوض، محققان بر این باورند که پنگوئن‌های کاکل‌دار استراتژی پرورش دو تخم را از اجداد خود به ارث برده‌اند، اما دیگر منابع لازم برای سرمایه‌گذاری روی هر دو تخم را ندارند، زیرا دور بودن آنها به این معنی است که برای یافتن غذا باید مسافت‌های طولانی را شنا کنند.

درباره این موضوعات بیشتر بدانید:


منبع: https://www.newscientist.com/article/2341866-erect-crested-penguins-always-reject-their-first-egg-and-lay-another/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

پنگوئن کاکل راست (Eudyptes slateriاین پنگوئن که نام خود را از پرهای زردی که روی سرش نصب شده گرفته است، کمترین مطالعه پنگوئن در جهان است زیرا در دو گروه جزیره بین نیوزیلند و قطب جنوب زندگی می کند که “تقریباً تا حد امکان از تمدن دور هستند”. لوید دیویس در دانشگاه اوتاگو در نیوزلند.

مرجع مجله: PLOS ONE، DOI: 10.1371/journal.pone.0275106

اولین و دومین تخم پنگوئن

پنگوئن های کاکلی را برپا کنید

در سال 1998، دیویس و دو تن از همکارانش شش هفته را صرف مطالعه پنگوئن ها در جزیره Antipodes کردند، جزیره ای ناهموار و بادگیر در 860 کیلومتری جنوب شرقی نیوزلند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار