پیش نمایش اخبار 2023: بزرگترین داستان های علمی سال آینده

مهندسانی که بر روی فضاپیمای Psyche کار می کنند و قرار است در اکتبر 2023 پرتاب شود

در انتهای دیگر مقیاس، یک تعقیب کننده امواج گرانشی جدید نیز در سال 2023 آنلاین خواهد شد. آنتن گرانشی تداخل سنجی لیزری ماده-موج از اتم های روبیدیم استفاده می کند که به حدی سرد شده اند که به “امواج ماده” تبدیل می شوند و می توانند امواج را باز کنند. در فضا-زمان ناشی از برخورد سیاهچاله ها و دیگر اجرام عظیم. این می تواند رویدادهایی را که امکانات موج گرانشی موجود ما از دست داده اند را تشخیص دهد و حتی می تواند به جستجوی ماده تاریک کمک کند.


منبع: https://www.newscientist.com/article/2352799-a-sneak-peek-at-the-biggest-science-news-stories-of-2023/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=homeحداکثر

اما حتی اگر جنگل های بارانی نجات داده شود، اقیانوس ها ممکن است در جولای 2023 در معرض تهدید جدیدی قرار بگیرند. اگر کشورها با یک کد بین المللی برای تنظیم معادن در اعماق دریا تا این مرحله موافقت نکنند، دولت ها و شرکت هایی که به ثروت معدنی بستر دریا چشم دوخته اند قادر خواهند بود. برای بهره برداری از این منابع با محدودیت های اندک.

فن آوری

به دور از بخش خصوصی، آژانس های فضایی دولتی نیز در حال برنامه ریزی ماموریت های هیجان انگیز هستند. آژانس فضایی اروپا کاوشگر قمرهای یخی مشتری در آوریل بلند می شود و در سال 2031 به منظومه مشتری می رسد، جایی که اروپا، کالیستو و گانیمد را برای نشانه هایی از قابلیت سکونت کاوش می کند. در همین حال، ناسا در حال فرستادن فضاپیمایی به نام Psyche به سیارکی است که به آن Psyche نیز می‌گویند، که گمان می‌رود هسته آهنی در معرض یک سیاره جوان باشد. در ماه اکتبر راه اندازی می شود و در سال 2029 وارد بازار می شود.

نزدیک به خانه، ناسا همچنین در حال آماده شدن برای آزمایش هواپیمای آزمایشی X-59 خود است که برای شکستن دیوار صوتی بدون ایجاد بوم صوتی طراحی شده است و می تواند منجر به رنسانس سفرهای هوایی فوق سریع شود.

بیماری ها

در خبر بهتر، مدافعان جنگل های بارانی آمازون با طلوع 2023 روحیه بالایی دارند. لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا که از اول ژانویه به عنوان رئیس جمهور برزیل کار خود را آغاز می کند، قول داده است که بسیاری از اقدامات انجام شده توسط سلف خود را لغو کند. . ژایر بولسونارو، که اجازه جنگل‌زدایی تاخت و تاز را داده بود.

مقررات دولتی همچنین نقش کلیدی در زمینه هوش مصنوعی در سال 2023 ایفا خواهد کرد، زیرا اتحادیه اروپا قرار است قانون هوش مصنوعی خود را نهایی کند. این اولین تلاش برای ایجاد استانداردهای عمومی برای استفاده از هوش مصنوعی است و هدف آن محافظت از شهروندان اتحادیه اروپا در برابر اقدامات بالقوه خطرناک است. سایر کشورها و غول های فناوری از نزدیک دنبال خواهند شد، زیرا مقررات فناوری اروپا ثابت کرده است که الگوی جهانی برای قوانین مشابه در سایر نقاط است.

مهندسانی که روی فضاپیمای روان کار می کنند

منتظر خواندن چه چیزی در سال 2023 هستید؟ چه اخبار سلامت، فیزیک، فناوری یا محیط زیست، دانشمند جدید شما را پوشش خواهد داد

فاصله بگیرید


22 دسامبر 2022

ناوگان موشکی، امید جدید برای آمازون و تلاش برای تغییر رژیم غذایی ما تنها بخشی از داستان های هیجان انگیزی است که دانشمند جدید تیم خبری در سال 2023 پوشش خواهد داد. برای انتخاب ما از بزرگترین اخبار علم، فناوری، بهداشت و محیط زیست که می توانید انتظار داشته باشید در سال آینده ببینید، ادامه مطلب را بخوانید.

اکتشافات فضایی

همچنین برای مقابله با تهدید فزاینده آنفولانزای پرندگان به واکسن نیاز خواهد بود، زیرا ویروس H5N1 همچنان در اروپا و ایالات متحده گسترش می یابد. این کشورها به طور سنتی طیور را واکسینه نکرده اند، همانطور که در کشورهایی مانند مصر و هنگ کنگ اتفاق می افتد، اما به نظر می رسد دولت ها این ایده را پذیرفته اند.

محیط

استارشیپ اسپیس ایکس، بزرگترین موشک ساخته شده تا کنون، قرار است اولین پرواز مداری خود را در سال 2023 انجام دهد. این تنها یکی از ناوگان موشک های عظیم است که قرار است در 12 ماه آینده پرتاب شود، با نیو گلن از شرکت Blue Origin. هر دو شرکت متعلق به میلیاردرهایی هستند – به ترتیب الون ماسک و جف بزوس – که امیدوارند آینده سفر فضایی را شکل دهند.

در نهایت، این اواخر کریسمس برای فیزیکدانان است، که دو اسباب بازی بزرگ برای بازی در سال 2023 خواهند داشت. اولین اسباب بازی Linac Coherent Light Source-II است، ارتقاء یک مرکز موجود در کالیفرنیا که آن را به شعاع X نهایی تبدیل می کند. دستگاه. محققان امیدوارند از آن برای ساختن فیلم هایی از اتم های درون مولکول ها استفاده کنند.

در همین حال، گروه دیگری از اروپایی‌ها امیدوارند که روش تغذیه ما به جهان را تغییر دهند. سولار فودز، شرکتی که از انرژی های تجدیدپذیر برای تبدیل دی اکسید کربن به پودر غنی از پروتئین استفاده می کند، در آستانه افتتاح اولین کارخانه تجاری خود در هلسینکی فنلاند است. پودر را می توان به جای تخم مرغ و سایر منابع پروتئینی استفاده کرد و می تواند به طور قابل توجهی استفاده از آب و زمین مورد نیاز برای تولید غذا را کاهش دهد.

فیزیک

چهارمین سال همه‌گیری ویروس کرونا، به ویژه به دلیل افزایش موارد ابتلا به این بیماری در چین به دنبال کاهش استراتژی کووید صفر این کشور، ابهامات زیادی را به همراه دارد. یکی از قطعیت‌ها این است که برای مقابله با سویه‌های نوظهور به واکسن‌های بیشتر و بهتری نیاز خواهیم داشت، اگرچه بعید است واکسن‌های جدید به سرعت اولین مرحله تأیید شوند، زیرا تأیید نظارتی کندتر خواهد بود.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار