چرا احساسات می توانند تا این حد دردناک باشند و معنی آن برای مسکن ها چیست؟

PeopleImages/Getty Images

اما احساسات چیزی بیش از تعدیل علائم درد موجود است. ناراحتی ناشی از اندوه یا خجالت می تواند منجر به دردی شود که ممکن است هیچ دلیل فیزیکی نداشته باشد، اما با این وجود واقعی است. اسکن‌های مغزی فعالیت مشابهی را در شبکه درد نشان می‌دهند که شامل نواحی مانند اینسولا، تالاموس و قشر کمربندی قدامی است که به طور مداوم به محرک‌های دردناک یا جلب توجه پاسخ می‌دهند. احساس درد روانی مانند طرد اجتماعی و زمانی که درد جسمی دارند.

در حالی که حواس مانند بینایی و شنوایی دارای مسیرهای عصبی هستند که می توان آنها را از چشم و گوش تا یک منطقه جداگانه مغز ردیابی کرد، فعالیت مغز در پاسخ به درد پیچیده تر است. این افکار و احساسات را یکپارچه می کندبه همین دلیل است که یک کتاب خوب می تواند مثلاً دندان درد را تسکین دهد درد ناشی از کاوشگر داغ زمانی که احساس ناراحتی می کنید بیشتر درد می کند.

امروزه، پیشرفت‌های اخیر مکانیسم‌های مشترک زیربنای هر دو نوع درد را روشن می‌کند و توضیحی درباره اینکه چرا یکی به دیگری منتهی می‌شود و راه‌هایی برای درمان برخی از رایج‌ترین شرایط ما ارائه می‌دهد. ناتوان‌کننده‌تر.

درک جنبه های عاطفی درد می تواند به برخی از مسائل سلامت روان کمک کند. برخی مطالعات نشان داده اند که تا 75 درصد از افراد مبتلا به درد مزمن از اضطراب و افسردگی نیز رنج می برند. «داشتن استعداد برای یکی از شرایط ممکن است این احتمال را افزایش دهد که شما…


منبع: https://www.newscientist.com/article/mg25634132-300-why-emotions-can-feel-so-painful-and-what-it-means-for-painkillers/?utm_campaign=RSS%7CNSNS&utm_source=NSNS&utm_medium=RSS&utm_content=home

نمای نزدیک از دو فرد غیرقابل تشخیص که در راحتی دست در دست هم گرفته اند

یک درک جدید از ارتباط بین احساسات و درد فیزیکی به شناسایی علل اصلی درد و اینکه چرا درد فیزیکی و احساسی اغلب با هم وجود دارند کمک می کند.

سلامتی


16 نوامبر 2022

ترسی که باعث استفراغ شما می شود، نیش طرد شدن، اندوه فلج کننده – درد عاطفی می تواند در بسیاری از علائم فیزیکی ظاهر شود. و در حالی که نویسندگان و موسیقی دانان برای قرن ها داستان گفته اند و آهنگ هایی خلق کرده اند که درد جسمی و عاطفی را در هم می آمیزد، دانشمندان توصیف رابطه بین این دو را دشوارتر یافته اند.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار