چرا بچه ها گل رز را دوست دارند

برای اینکه گل رز زندگی شادابی داشته باشد، بهترین فضا برای نگهداری آن مکانی پرنور است. این رز در رنگ های متنوعی همچون قرمز و زرد و… رنگ این گل ها بسیار متنوع است و شامل رنگ های چشم نوازی همچون سفید، زرد، نارنجی، قرمز و حتی سیاه می شود. مواد و روشها: در این تحقیق تجربی برای بررسی اثر عصاره بر التهاب، از 48 سر موش سوری نر که به 6 گروه شامل گروه شاهد (سالین)، کنترل مثبت (دگزامتازون) و گروه های تجربی (دریافت عصاره به ترتیب با دوزهای 42، 85، 170 و 340 میلی گرم بر کیلوگرم) تقسیم شدند، استفاده گردید. لاله، گیاهی دائمی و سوخ دار است (از گروه گیاهان دارای پیاز میباشد.). دقت داشته باشید گلهای پیاز دار به کودهای نیتروژن بالا حساس هستند و لازم است از آنها استفاده نکنید.

مانند گل رز قرمز به نمادی از عشق تبدیل شده است، اما انواع بسیاری دیگر وجود دارد که به همان اندازه معنی دار هستند. گل رز روزانه به حداقل شش ساعت نور مستقیم خورشید احتیاج دارد. همان طور که گفته شد گیاه صبور و مقاومی است و به مراقبت خاصی احتیاج ندارد. روش پیوند زدن این گل به تخصص و تجربه زیادی احتیاج دارد و برای افراد مبتدی مناسب نیست. تکثیر این گل زیبا معمولاً از طریق قلمه زدن و پیوند انجام می گیرد. پس از کاشت پیاز ها در باغچه و گلدان برای بار اول اقدام به آبیاری مناسب کنید پس از آن آبیاری توسط برف و باران انجام می شود و نیاز به آبیاری دستی نیست مگر اینکه هوا گرم شده باشد و بارندگی نیز مدت ها نباشد در این صورت میتوانید هر دو هفته یکبار پیاز ها را آبیاری کنید تا خشک نشود.

6 – رز سیاه «Black rose»: رز سیاه در طبیعت به صورت وحشی وجود نداشته است اما متخصصان پرورش گل موفق شده اند رنگ قرمز را به حدی اشباع و تیره کنند که رنگ تقریباً سیاهی به وجود بیاید. 5-رز ایرانی «Persian Roses»: رز ایرانی شباهت زیادی به رز هلندی دارد. گل ها از نظر اندازه و شکل متفاوت هستند و معمولاً بزرگ و دارای گلبرگ های زیادی هستند. رز ایرانی سرشار از خار است و گلبرگ هایی به رنگ قرمز روشن و نازک تر از رز هلندی دارد. یافت می شود. گلبرگ های رز هلندی معمولاً مخملی و پررنگ هستند. دقت کنید که زهکشی مناسب برای گل رز بسیار حائز اهمیت است.

گل رز به آبیاری عمیق و منظم احتیاج دارد، اما آبیاری بیش از اندازه، به طوری گیاه غرق در آب شود، سبب پوسیدگی ریشه گیاه می شود. گل رز به آبیاری عمیق و منظم احتیاج دارد، اما آبیاری بیش از اندازه، به طوری که گیاه غرق در آب شود، سبب پوسیدگی ریشه گیاه می شود. اگر چه هیچ روش قطعی برای طبقه بندی گل های رز وجود ندارد، اما اکثر متخصصان آن ها را به سه دسته اصلی تقسیم می کنند: گل رز وحشی، قدیمی و مدرن. گل رز در گلخانه بهتر از فضای آزاد رشد پیدا می کند و سه بار در سال گل می دهد. بعضی از گل های رز با سایه جزئی نیز رشد می کنند، اما اکثر آن ها در مکان های پرنور به بهترین نحو زندگی می کنند.

لکه ها در ابتدا کوچک هستند و در ادامه و با گذشت زمان بزرگتر شده و به هم پیوسته و ممکن است تمامی برگ را درگیر کنند و موجب ریزش آن سایت mikhakflower شوند. می توان گفت لاله ها دارای ۲ تا ۶ عدد برگ هستند. برای جلوگیری از این آفات می توان از صابون ها و یا سموم حشرهکش استفاده کرد. از دلایل پیوند متوان به موارد زیر اشاره کرد: رشد و نمو بهتر پیوندک و افزایش قدرت رشد، تحمل اسیدیته و شوری خاک، تحمل رطوبت نسبی خاک و محیط، مقاومت به آفات و بیماریها، افزایش عمر و دوره زندگی گیاه، سازگاری با شرایط محیطی، مقاومت به سرمای زمستانه. در هوای گرم و خشک به آبیاری گل رز توجه بیشتری کنید تا گیاه با کمبود آب و رطوبت مواجه نشود.

گل رز هلندی جزؤ دسته گلسرخیان به حساب می آید و در اکثر بخش های کره زمین پراکنده است. این رز در برابر بیماری ها مقاوم است و اغلب در محوطه پارک ها و فضاهای عمومی کاشته می شود. همچنین این گل باید در مکانی کاشته شود که از گزند بادهای شدید در امان باشد. بنابراین بهترین مکان برای نگهداری این گل، مکانی پرنور است. بنابراین بهتر است گلی را برای نگهداری انتخاب کنید که به بهترین وجه با آب و هوای محل زندگی شما سازگار باشد. کوددهی بهتر است در فصل رشد انجام شود. خاک:گرچه میخک در خاک های به نسبت سنگین بهتر از گل های دیگر مقاومت می کند ولی کیفیت و میزان محصول آن دراین شرایط کاهش می یابد. همچنین مقاومت بالایی در مقابل سرما، آهک و عوامل ناسازگار خاک های رسی دارد.

این گل را می توان در آب نیز ریشه دار کرد اما شانس موفقیت در خاک بیشتر است. تنها یک عدد از این گیاه می تواند برای 10 سال شکوفه دهد و می توان آنها را در خاک پرورش داد یا از بستر کشت گلخانه استفاده کرد در ادامه ی این مقاله از شرکت نهال رویش، با ما همراه باشید. در این روش بهترین و مناسب ترین زمان و مکان برای کاشت باغچه و مکانی بیرون از محیط گلخانه و در اواخر ماه آبان می باشد. این گل زیبا به دلیل ظاهر منحصر به فردی که دارد، به یکی از محبوب ترین گل ها در تمام دنیا تبدیل شده است. این گل به دلیل زیبایی و تنوعی رنگی که دارد، دارای تقاضای زیادی در بازار های داخلی و بین المللی می باشد. در کشور ایران و افغانستان لاله سمبل شهیدان است و مردم برای آن ارزش زیادی قائل هستند. در ایران لاله سمبل شهادت است و به استعاره دلالت بر شخص ایثارگری دارد که در راه آرمان دینی یا ملی به شهادت رسیدهاست. بیش از 300 نوع و هزاران گونه از این گل در دنیا وجود دارد. امروزه تنوع انواع مختلف این گل زیبا و پرطرفدار، از دو رگه گیری و پیوند گونههای قدیمی به وجود آمده است.

دقت کنید که زهکشی مناسب برای این گل بسیار حائز اهمیت است. قلمه را در عمق 5 سانتیمتری گلدانی که حاوی خاک زهکشی شده است، قرار دهید. می توانید با پرورش آن درآمد گلخانه خود را افزایش دهید و هزینه ساخت گلخانه را جبران کنید. متداول است در گلخانه نوع های هیبریدچای و فلوریباندا را پرورش دهند. سعی کنید خاک را مرطوب نگه دارید. مالچ پاشی به مرطوب ماندن خاک در هوای گرم و خشک کمک می کند. یکی از بهترین کارها برای نگهداری از این گل، استفاده از مالچ است. استفاده از سوکروز (قند) در محلولهای نگهداری توصیه میگردد. جوانهای که در فصل پائیز درون پیاز این گیاه دیده میشود، نمایانگر تمام اجزاء گلی است که در فصل بهار ظاهر میگردد.

توسط احمد گل کار

احمد گل کار